表紙
市場調査レポート

音楽アプリの提携:世界市場の分析

Music App Partnerships: Global Insights

発行 Parks Associates 商品コード 339894
出版日 ページ情報 英文 51 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
Back to Top
音楽アプリの提携:世界市場の分析 Music App Partnerships: Global Insights
出版日: 2016年01月18日 ページ情報: 英文 51 Pages
概要

モバイルビジネスにおける競争が激化する中で、通信事業者は解約を回避し、さらなる収益をもたらすため、音楽サービスの提供などの戦略を試みています。

当レポートでは、モバイル事業者と音楽アプリの提携について調査し、音楽コンテンツの利用形態の変化、ビジネスモデル、ケーススタディ、ストリーミングミュージックの5カ年収益予測などをまとめています。

第1章 レポートの概要

第2章 音楽サービス&アプリの進化

  • 所有からアクセスへ:音楽ストリーミングの台頭
  • 音楽コンテンツの拡張
    • ミュージックビデオコンテンツ
    • ライブミュージック&ライブストリーミング
    • ソーシャルメディアの統合
    • 独自コンテンツ
  • 主要企業
    • コンテンツプロバイダー:レコードレーベル・アーティスト
    • 音楽コンテンツアグリゲーター
    • 音楽サービスプロバイダー
    • チャネルパートナー:通信事業者/モバイル事業者

第3章 音楽の提携・ビジネスモデル

  • 音楽バンドリング
  • ホワイトラベリング
  • ゼロレーティング

第4章 将来の役割:モバイル事業者とデジタル音楽ビジネス

第5章 予測

  • 定義・予測手法
  • 市場予測

第6章 影響・提言

第7章 付録

  • 用語
  • 企業インデックス

図表

目次

Mobile business is becoming increasingly competitive, and carriers are experimenting with strategies such as music offerings to reduce churn and generate additional revenues. This report examines the business models, partnerships between mobile carriers and music apps, and the strategic objectives among the different players in the mobile music ecosystem. This report includes case studies highlighting the partnerships between music apps and mobile carriers worldwide and the underlying business models. It also provides a five-year market forecast of streaming music revenues from the mobile carrier perspective.

Average Number of Minutes Per Day Spefified Smartphone Activities
Smartphone Users in U.S. Broadband Households

                     © Parks Associates.

Table of Contents

Dashboard

1.0. Report Summary

  • 1.1. Purpose of Report
  • 1.2. Scope of Report
  • 1.3. Research Approach/Sources

2.0. Evolution of Music Services and Apps

  • 2.1. From Ownership to Access: the Rise of Music Streaming
  • 2.2. The Expansion of Music Content
    • 2.2.1. Music Video Content
    • 2.2.2. Live Music and Live Streaming
    • 2.2.3. Social Media Integration
    • 2.2.4. Content Exclusivity
  • 2.3. Key Players
    • 2.3.1. Content Providers: Record Labels and Artists
    • 2.3.2. Music Content Aggregators
    • 2.3.3. Music Service Providers
    • 2.3.4. Channel Partners: Telco/Mobile Operators

3.0. Music Partnerships and Business Models

  • 3.1. Music Bundling
  • 3.2. White Labeling
  • 3.3. Zero Rating

4.0. Future Roles: Mobile Operators & Digital Music Business

5.0. Forecast

  • 5.1. Definition and Forecast Methodology
  • 5.2. Market Forecasts

6.0. Implications and Recommendations

7.0. Appendix

  • 7.1. Glossary
  • 7.2. Company Index

List of Figures:

  • Companies Researched
  • Adoption of Online Music Subscription Services
  • Pandora's Mobile Growth: Listening Hours and Revenues
  • Streaming Music Listening on Smartphone: Average Length of Time Spent per Day
  • Digital Music Industry Key Players and Their Roles
  • Adoption of Online Music Service Subscriptions by Audio Streaming
  • Market Shares of Paid Digital Music Service Subscription Services
  • Streaming Music Listening Habits on Smartphone by Mobile Operator Brand
  • Smartphone User Activities: Music Streaming vs. Other Content Activities
  • Free Online Music Streaming Service's Potential Impact on Broadband Service Churn
  • Next Frontier: Use of Music Apps While Driving
  • Forecast Methodology
  • Forecasts of Global Active Mobile Streaming Music Listeners
  • Global Mobile Operator Revenues from Direct-to-Consumer Music Streaming Services
Back to Top