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市場調査レポート

スマート製品の導入

Smart Product Adoption

発行 Parks Associates 商品コード 339560
出版日 ページ情報 英文 71 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.58円で換算しております。
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スマート製品の導入 Smart Product Adoption
出版日: 2015年09月22日 ページ情報: 英文 71 Slides
概要

当レポートでは、スマートホーム製品の導入動向について調査し、各販売チャネルに対する消費者の好みの分析、スマートホーム製品の導入に対する各人口統計学的要因の影響の特定に加え、精通度や購入意思決定プロセスにおいて用いられた情報ソースについても分析しています。

目次

当レポートに関して

過去の分析

主な調査結果

産業考察

提言

スマート製品所有者の区分

  • 概要
  • Parks Associatesによるスマートホーム区分
  • スマートホーム区分
  • 態度因子の分析
  • 態度モチベーション:区分別

スマートホームデバイスの認識

  • スマートホーム製品またはスマートホームサービスへの精通度
  • スマートホーム製品への精通度:スマートホーム区分別
  • スマートホームサービスへの精通度:スマートホーム区分別
  • スマートホーム情勢への精通度
  • スマートホーム情勢への精通度:区分別
  • 情報ソース:スマートホームデバイスの精通度別

スマートホームデバイスの導入動向

  • スマートホームデバイスの導入率
  • スマートホームデバイスの導入:セキュリティシステム所有別
  • スマートホームデバイスの所有:年齢別
  • スマートホームデバイスの所有:世帯規模別
  • スマートホームデバイスの所有:世帯所得別
  • スマートホームデバイスの所有:家庭における子供の数別
  • スマートホームデバイスの所有:居住期間別
  • スマートホームデバイスの所有:区分別、ほか

スマート製品市場におめる主要ブランド

  • 安全 & セキュリティデバイス:トップ5ブランド
  • エネルギー管理デバイス:トップ5ブランド
  • ミュージック・スマートホーム製品:トップ5ブランド

購入意思

  • 全体的なスマートホームデバイス購入意思
  • スマートホームデバイス購入意思:安全 & セキュリティデバイス
  • スマートホームデバイス購入意思:エネルギー管理デバイス
  • スマートホームデバイス購入意思:セキュリティシステム所有別
  • 全体的なスマートホームデバイス購入意思:スマートホーム区分別

チャネルの好み

  • 消費者が信頼するスマートホーム製品の購入チャネル
  • 特定のスマートホーム製品を購入するつもりのチャネル
  • ドアロック
  • 電球
  • 家電・キッチン家電
  • スマートサーモスタット
  • ネットワークセキュリティカメラ

Parks Associatesによる追加調査

目次

SYNOPSIS

Smart Product Adoption evaluates the trends in smart product adoption, assesses consumer preferences for different channels to market, and identifies the impact of different demographic attributes on adoption of smart home products. In addition, this report examines trends in familiarity and the sources of information used in the purchase decision process.

Consumer Trust in Smart Home Product Purchase Channels
Among All Respondents Surveyed

                        ©Parks Associates

ANALYST INSIGHT

“The breadth of new products entering the market continues to expand. 18% of broadband households own a smart home product.” - Tom Kerber, Director of Research, Home Controls & Energy, Parks Associates.

Table of Contents

About the Research

Previous Research

  • Privacy and Big Data: Safeguarding Consumers (Q3/15)
  • Competition in Residential Security (Q2/15)
  • Privacy Concerns about the Smart Home (Q1/15)
  • Monetizing Connected Products and Systems (Q4/14)

Key Findings

Industry Insight

Recommendations

Segmenting Smart Product Owners:

  • Segmentation Overview
  • Parks Associates Smart Home Segments
  • Smart Home Segments (Q2/14)
  • Attitudinal Factor Analysis
  • Attitudinal Motivations by Segment (Q2/14)

Smart Home Device Awareness:

  • Familiarity with Smart Home Products or Smart Home Services (2014 - 2015)
  • Familiarity with Smart Home Products by Smart Home Segment (2014 - 2015)
  • Familiarity with Smart Home Services by Smart Home Segment (2014 - 2015)
  • Familiarity with Smart Home Aspects (Q2/15)
  • Familiarity with Smart Home Aspects by Segment (Q2/15)
  • Information Source by Smart Home Device Familiarity (Q2/15)

Smart Home Device Adoption Trends:

  • Smart Home Device Adoption Rate (2014-2015)
  • Smart Home Device Adoption Rate (Q2/15)
  • Smart Home Device Adoption by Security System Ownership (Q2/15)
  • Average # of Smart Home Device Categories Owned Among Owning HHs by Security System Ownership (Q2/15)
  • Smart Home Device Ownership by Age (2014-2015)
  • Average # of Smart Home Device Categories Owned Among Owning HHs by Age (Q2/15)
  • Smart Home Device Ownership by Home Size (2014-2015)
  • Average # of Smart Home Device Categories Owned Among Owning HHs by Home Size (Q2/15)
  • Smart Home Device Ownership by Household Income (2014-2015)
  • Smart Home Device Ownership by Children at Home (2014-2015)
  • Smart Home Device Ownership by Length of Time in Current Residence (2014-2015)
  • Average # of Smart Home Device Categories Owned by Gender (Q2/15)
  • Smart Home Device Ownership by Segment (2014-2015)

Leading Brands in the Smart Home Products Market:

  • Safety & Security Devices: Top Five Brands Purchased in Year (2014 - 2015)
  • Energy Management Devices: Top Five Brands Purchased in Year (2014 - 2015)
  • Misc. Smart Home Products: Top Five Brands Purchased in Year (2014 - 2015)

Purchase Intentions:

  • Overall Smart Home Device Purchase Intention (2014-2015)
  • Smart Home Device Purchase Intentions: Safety & Security Devices (2014-2015)
  • Smart Home Device Purchase Intentions: Energy and Resource Management Devices (2014-2015)
  • Smart Home Device Purchase Intention by Security System Ownership (Q2/15)
  • Overall Smart Home Device Purchase Intention by Smart Home Segment (2014-2015)

Channel Preferences:

  • Consumer Trust in Smart Home Product Purchase Channels (Q2/15)
  • Intended Purchase Channel to Buy Specified Smart Home Products (Q2/15)
  • Consumer Trust in Smart Home Product Purchase Channels (Q2/15)
  • Door Locks: Intended Purchase Channel (Q2/15)
  • Lightbulbs: Intended Purchase Channel (Q2/15)
  • Home or Kitchen Appliances: Intended Purchase Channel (Q2/15)
  • Smart Thermostats: Intended Purchase Channel (Q2/15)
  • Networked Security Cameras: Intended Purchase Channel (Q2/15)

Additional Research from Parks Associates

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