特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

4Kテレビ市場

The Market for 4K TVs

発行 Parks Associates 商品コード 338338
出版日 ページ情報 英文 59 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
こちらの商品の販売は終了いたしました。
4Kテレビ市場 The Market for 4K TVs
出版日: 2015年08月26日 ページ情報: 英文 59 Slides

当商品の販売は、2020年01月14日を持ちまして終了しました。

概要

4Kテレビ市場は、まだあまり知られておらず、高額商品への支払意欲の低下、コンテンツの利用可能性の懸念、フラットパネルテレビ市場の冷え込みなど、多くの課題に直面しています。

当レポートでは、4Kテレビ市場について調査分析し、消費者の関心、導入の障壁、支払意欲などについて、体系的な情報を提供しています。

調査について

前回の調査

主な調査結果

産業の考察

提言

フラットパネルテレビ導入の概要

  • フラットパネルテレビの所有
  • フラットパネルテレビを購入するブロードバンド世帯の比率 (過去12ヶ月)
  • 購入したフラットパネルテレビの平均販売価格
  • フラットパネルテレビ:購入した10大ブランド
  • フラットパネルテレビ:5大小売業者
  • オンライン購入品:購入したフラットパネルテレビ (過去12ヶ月)

4Kテレビの導入

  • フラットパネルテレビの機能
  • フラットパネルテレビに支払った価格
  • 購入したフラットパネルテレビのブランド
  • フラットパネルテレビ購入品の種類
  • フラットパネルテレビ購入品の理由
  • フラットパネルテレビの購入チャネル
  • フラットパネルテレビの購入場所
  • フラットパネルテレビ購入品の主要な購入対価
  • 購入したフラットパネルテレビのブランド:主要な購入対価としてのブランド別
  • フラットパネルテレビの購入用サポートプラン

4Kテレビの購入意思

  • フラットパネルテレビを購入する見込み (今後12ヶ月)
  • 将来のフラットパネルテレビ購入に対する支出額予測
  • 好ましいフラットパネルテレビの属性
  • 4Kの購入意思者:所得別
  • 4Kの購入意思者:学歴別
  • 4Kの購入意思者:購入予定価格別
  • 4K画質の重要性
  • 4Kの重要性:将来のフラットパネルテレビ購入に対する支出額予測別
  • 4Kテレビを購入しようとしない理由
  • 4Kテレビに対する特定プレミアム価格の支払意欲
  • 4Kテレビに対するプレミアム価格の支払意欲:将来のフラットパネルテレビ購入に対する支出額予測別
  • 4Kで利用可能なビデオ金額に関する懸念
  • 4Kで利用可能なビデオ金額に関する購入意思者の懸念:年齢別
  • 4Kで利用可能なビデオ金額に関する購入意思者の懸念:4Kテレビセットに対するプレミアム価格の支払意欲別
  • 4Kテレビに対する特定プレミアム価格の支払意欲 (コンテンツの利用可能性について心配しない場合)
  • 4Kテレビに対する特定プレミアム価格の支払意欲 (コンテンツの利用可能性について気にする場合)
目次

SYNOPSIS

The market for 4K TV sets faces many challenges, including low familiarity, low willingness to pay premium prices, content availability concerns, and a cooling market for flat-panel TVs in general. This Market Focus assesses consumer interest in 4K, the content availability adoption barrier, and how much of a price premium consumers are willing to pay to get a 4K TV instead of an HD TV.

Concerns Aboutthe Amount of Video Available in 4K
U.S. Broadband Households Likely to Buy a Flat-Panel TV in the Next 12 Months

                        ©Parks Associates.

ANALYST INSIGHT

“Multiple challenges facing 4K adoption will slow its adoption rate. The technology is unlikely to create a new upgrade cycle similar to the cycle created by flat-panel screens and the transition from analog to digital. TV manufacturers should not outpace the availability of content given strong consumer reservations about content availability until the time that the price premium for a 4K TV set consistently remains below 25%. The silver lining is high willingness to pay premium prices among consumers without concerns about the availability of content; these consumers are willing to purchase based on the expectation that sufficient content will become available over time.” - Barbara Kraus, Director, Research, Parks Associates.

Table of Contents

About the Research

Previous Research

  • Streaming Media Devices (Q2/15)
  • 360 View: CE Adoption and Trends (Q2/15)
  • Winning the Consumer: Profiting from Superior User Interfaces (Q4/14)
  • Top Quality Video: The Emergence of 4K (and 8K) (Q3/14)
  • 2014 Holiday CE Purchase Intentions (Q4/14)
  • Optimizing Retail Channel Results (Q3/14)

Key Findings

Industry Insight

Recommendations

Overview of Flat Panel TV Adoption

  • Flat Panel TV Ownership (2009 - 2015)
  • % of Broadband HHs Buying Flat Panel TVs in the Last 12 Months (2007 - 2014)
  • Average Selling Price of Flat Panel TVs Purchased (2008 - 2014)
  • Flat Panel TVs: Top Five Brands Purchased in Year (2010 - 2014)
  • Flat Panel TVs: Top Five Retailers (2013 - 2014)
  • Online Purchases: Flat Panel TVs Purchased in the Last 12 Months (2009 - 2015)

4K TV Adoption

  • Capabilities of Flat Panel TVs (Q1/15)
  • Price Paid for Flat Panel TV (Q2/15)
  • Flat Panel TV Brand Purchased (Q2/15)
  • Type of Flat Panel TV Purchase (Q2/15)
  • Reason for Flat Panel TV Purchase (Q2/15)
  • Flat Panel TV Purchase Channel (Q1/15)
  • Flat Panel TV Purchase Location (Q1/15)
  • Top Purchase Consideration for Flat Panel TV Purchase (Q1/15)
  • Brand of Flat Panel TV Purchased by Brand as Top Purchase Consideration (Q1/15)
  • Support Plans Purchased for Flat Panel TV (Q1/15)

4K TV Purchase Intentions:

  • Likelihood of Purchasing a Flat Panel TV in the Next 12 Months (Q1/15)
  • Planned Expenditure on Upcoming Flat Panel TV Purchase (Q1/15)
  • Desired Flat Panel TV Attributes (Q1/15)
  • Purchasing Intenders Desiring 4K by Income (Q1/15)
  • Purchasing Intenders Desiring 4K by Education (Q1/15)
  • 4K Purchase Intention by Intended Purchase Price (Q1/15)
  • Importance of 4K Picture Quality (Q1/15)
  • Importance of 4K by Planned Expenditure on Upcoming Flat Panel TV Purchase (Q2/15)
  • Reason For Not Looking to Purchase a 4K TV (Q1/15)
  • Willingness to Pay Specified Price Premium for 4K TV (Q1/15)
  • Willingness to Pay Premium for 4K TV by Planned Expenditure on Upcoming Flat Panel TV Purchase (Q2/15)
  • Concerns About the Amount of Video Available in 4K (Q1/15)
  • Intender Concerns About 4K Video Availability by Age (Q1/15)
  • Concerns About the Amount of Video Available in 4K by Willingness to Pay a Premium for 4K TV Set (Q1/15)
  • Willingness to Pay Specified Price Premium for 4K TV Among Those Not Concerned About Content Availability (Q1/15)
  • Willingness to Pay Specified Price Premium for 4K TV Among Those Concerned About Content Availability (Q1/15)