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市場調査レポート

360 View:デジタルメディアとコネクテッド消費者

360 View: Digital Media & Connected Consumers

発行 Parks Associates 商品コード 336976
出版日 ページ情報 英文 88 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=111.75円で換算しております。
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360 View:デジタルメディアとコネクテッド消費者 360 View: Digital Media & Connected Consumers
出版日: 2019年02月05日 ページ情報: 英文 88 Slides
概要

当レポートでは、ビデオの消費と支出の動向について取り上げ、プラットフォーム別 (TV、コンピューター、スマートフォン、タブレット) とソース別に検証して、体系的な情報を提供しています。

エグゼクティブサマリー

プラットフォームの導入

  • コンピューティング/ポータブルデバイスの所有
  • 家庭用ビデオデバイスの所有
  • インターネット接続による家庭内エンターテインメントデバイスの所有
  • 総合 インターネット接続による家庭内エンターテインメントデバイスの所有
  • コネクテッド家庭内エンターテインメントデバイスの使用頻度
  • 最もよく使われるコネクテッド家庭内エンターテインメントプラットフォーム
  • エンターテインメントの消費:最もよく使われるコネクテッドCEデバイス別

ビデオ映像の消費:スクリーン別

  • インターネット経由でTV・映画を視聴するデバイスの使用
  • 各種のビデオデバイスの使用
  • 総合 ビデオ映像の平均消費:プラットフォーム別
  • 総合 TVセットにおけるビデオ映像の平均消費
  • TVセットにおけるビデオ映像の平均消費:ソース別
  • テレビにおけるビデオ映像の平均消費:年齢別
  • 総合 コンピューターにおけるビデオ映像の平均消費
  • コンピューターにおけるビデオ映像の平均消費:ソース別
  • コンピューターにおけるビデオ映像の平均消費:ソース別、年齢別
  • ビデオ映像を視聴するTV・PCの使用頻度
  • ビデオ映像を視聴するモバイルデバイスの使用頻度

OTT・有料TVの加入

  • 有料TVサービスの加入
  • 総合 OTTサービスの加入
  • OTTサービスの加入
  • サービス加入パッケージ
  • 主要なスポーツ向けOTTビデオの加入
  • スポーツ向けOTTビデオの加入
  • 有料TVサービスの加入:OTT加入別
  • OTTサービスの加入数
  • 3大OTTサービスの加入者のうち、複数のOTTに加入
  • 3大OTTサービス:OTTサービスへの加入方法

ビデオ支出

  • 家庭用ビデオエンターテインメントに対する平均世帯支出:ビデオソース別
  • 家庭用ビデオエンターテインメントに対する平均月間支出
  • 有料TVサービスのARPU
  • サービスに対する月間支出

有料TVサービスの機能

  • プレミアム有料TVの機能
  • 追加の有料TVサービスの機能
  • 追加の有料TVサービスの機能
  • 有料TVサービスの機能の導入と魅力
  • 有料TVサービス経由のOTTサービスの機能の魅力:3大OTTサービス
  • オンラインビデオの機能に追加料金を支払う意欲

インターネットビデオ・OTTサービスの使用

  • 総合 インターネットビデオにアクセスするために使用するビデオサービス/アプリの数
  • インターネットビデオにアクセスするために使用するビデオサービス/アプリの数
  • インターネットビデオにアクセスするために使用するビデオサービス/アプリ
  • オンラインビデオサービスの使用 (過去30日間) :年齢別
  • 家庭における子供:インターネットビデオにアクセスするために使用するビデオサービス/アプリのユーザー
  • OTTサービスにおけるビデオの月間消費:デバイス別
  • Use of 無料ライブ/オンデマンドのオンラインビデオサービスの使用
  • トランザクションのOTTサービス

OTTビデオの競合動向

  • ネットプロモータースコア (NPS) :3大OTTサービス
  • Netflix vs. Amazon:消費者の考え方と使用/使用計画
  • Netflix vs. Hulu:消費者の考え方と使用/使用計画
  • Netflix vs. Amazon vs. Hulu:消費者の考え方と使用/使用計画
  • 最もよく視聴するビデオジャンルのランキング
  • ビデオ画質の平均格付け:OTTサービス・ビデオジャンル別
  • 加入者の年齢:3大OTTサービス
  • 加入者の世帯所得:3大OTTサービス

付録

目次

The decline of pay TV and the rise of online streaming services has caused massive disruption in the video content industry over the past few years, and 2018 was no exception. This year, the industry saw a rise in virtual MVPDs like DIRECTV NOW and YouTube TV, where consumers can access a bundle of channels online.

This research examines adoption of OTT video services, including subscription, ad-based and transactional services, with a breakout of market shares by brand. It measures ownership of connected screens and streaming devices that can access digital media and streaming services. It examines changes in consumer viewing habits over time and across connected screens. It examines spending on various types of content and how that spending has changed over time. The study explores attitudes towards digital media, preferences in genres, and use of alternative video, including social media and livestreaming. This study provides customers with a comprehensive look at content consumption among today's connected consumers.

ABOUT THE AUTHOR:

Billy Nayden, Research Analyst.

Billy joined Parks Associates in 2018 as part of the entertainment services research team. He brings experience from both the sports journalism and data analytics industries, making him uniquely positioned to study trends in television and the dynamic entertainment industry as a whole.

Billy earned his Bachelor of Business Administration in Marketing from Southern Methodist University, where he minored in Sport Management and Film and Media Arts.

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