株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

スマートウォッチとその先:新たなモバイル体験

Smart Watch and Beyond: New Mobile Experiences

発行 Parks Associates 商品コード 335099
出版日 ページ情報 英文 48 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.62円で換算しております。
Back to Top
スマートウォッチとその先:新たなモバイル体験 Smart Watch and Beyond: New Mobile Experiences
出版日: 2015年05月30日 ページ情報: 英文 48 Slides
概要

当レポートでは、スマートウォッチの購入価格や購入したブランド、小売チャネル、購入時の考慮事項といった、導入や購買パターンの現状分析、スマートウォッチやその機能への現在の需要や消費者の嗜好などについて取り上げています。

当レポートについて

過去のレポート

主な調査結果

業界の分析

提言

スマートウォッチの導入と購買:

  • スマートフォン、タブレット、スマートウォッチの所有(2009~2015年)
  • 過去12か月間のスマートフォン、タブレット、スマートウォッチの購入(2007~2014年)
  • スマートウォッチ:年間購入の内のホリデーシーズンの購入(2013~2014年)
  • スマートウォッチ:プレゼントとして受け取った割合(2013~2014年)
  • スマートウォッチ:平均購入価格(2013~2014年)
  • スマートウォッチの購入場所(2013~2014年)
  • スマートウォッチ:購入時の主な考慮事項(2015年第1四半期)
  • スマートウォッチ購入の動機(2013~2014年)
  • スマートウォッチ:購入理由(2013~2014年)
  • 購入したスマートウォッチのブランド(2013~2014年)
  • スマートウォッチ:購入場所(2013~2014年)

スマートウォッチへの需要と購入の嗜好

  • 今後のスマートウォッチ購入意思(2014~2015年)
  • モバイル機器の所有に基づくスマートウォッチの購入意思(2015年第1四半期)
  • モバイルOS別のスマートウォッチ購入検討者(2015年第1四半期)
  • スマートウォッチへの見込み支出(2015年第1四半期)
  • スマートウォッチの活動(2015年第1四半期)
  • 男女別に見るフィットネス・トラッカーとしてのスマートウォッチの使用(2015年第1四半期)
  • 男女別・収入別に見る株価チェッカーとしてのスマートウォッチの使用(2015年第1四半期)
  • 見込み支出別の予想されるスマートウォッチ活動(2015年第1四半期)
  • スマートウォッチへの考え方(2015年第1四半期)
  • 見込み支出別のスマートウォッチへの考え方(2015年第1四半期)
  • 男女別のスマートウォッチへの考え方(2015年第1四半期)
目次

‘Smart Watch and Beyond: New Mobile Experiences’ analyzes current adoption and purchase patterns for smart watches, including prices paid, brands purchased, retail channels, and purchase considerations. It assesses current demand for smart watches and smart watch features and it analyzes consumer preferences, particularly with regard to smartphone and app interoperability.

Smart Watch: Average Price Paid (2013-2014)
Buyers in U.S. Broadband Housebolds

                        ©Parks Associates.

ANALYST INSIGHT

“The market for smart watches is definitely heating up, and fitness applications are one of the key drivers of adoption.” - John Barrett, Director, Consumer Analytics, Parks Associates.

Table of Contents

About the Research

Previous Research

  • 360 View: CE Adoption & Trends (Q1/15)
  • 2014 Holiday Purchase Intentions (Q4/14)
  • Wearable Computing: Fitness and Health in Style (Q3/14)
  • 360 View: Health Devices and Services for Connected Consumers (Q3/14)
  • 360 View: Mobility and The App Economy (Q2/14)

Key Findings

Industry Insight

Recommendations

Smart Watch Adoption & Purchases:

  • Smartphone, Tablet, and Smart Watch Ownership (2009 - 2015)
  • Smartphones, Tablets, and Smart Watches Purchased in the Last 12 Months (2007 - 2014)
  • Smart Watches: Holiday Purchases as % of Annual Purchases (2013 - 2014)
  • Smart Watch: % Receiving Device as a Gift (2013 - 2014)
  • Smart Watch: Average Price Paid (2013 - 2014)
  • Smart Watch Purchase Location in Year (2013 - 2014)
  • Smart Watch: Top Purchase Considerations (Q1/15)
  • Triggers to Purchase Smart Watch (2013 - 2014)
  • Smart Watch: Reason to Purchase (2013 - 2014)
  • Brand of Smart Watch Purchased (2013 - 2014)
  • Smart Watch: Location of Purchase (2013 - 2014)

Demand for Smart Watches and Purchase Preferences:

  • Future Intention to Purchase a Smart Watch (2014 - 2015)
  • Smart Watch Purchase Intention by Mobile Device Ownership (Q1/15)
  • Smart Watch Intenders by Mobile OS (Q1/15)
  • Anticipated Expenditure on Smart Watches (Q1/15)
  • Smart Watch Activities (Q1/15)
  • Using a Smart Watch to Track Fitness Activities by Gender (Q1/15)
  • Using a Smart Watch to Check Stock Quotes by Gender and Income (Q1/15)
  • Expected Smart Watch Activities by Anticipated Expenditure (Q1/15)
  • Attitudes Towards Smart Watches (Q1/15)
  • Attitudes about Smart Watches by Anticipated Expenditure (Q1/15)
  • Attitudes about Smart Watches by Gender (Q1/15)
Back to Top