市場調査レポート

患者ポータル:消費者を引き付ける魅力

Patient Portal: Engaging Consumers

発行 Parks Associates 商品コード 334109
出版日 ページ情報 英文 55 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.18円で換算しております。
Back to Top
患者ポータル:消費者を引き付ける魅力 Patient Portal: Engaging Consumers
出版日: 2015年07月01日 ページ情報: 英文 55 Slides
概要

当レポートでは、医療ポータルの利用について、医療ポータルの利用者、医療ポータルでなされる活動、および医療ポータルのプロバイダーを含めて分析しており、医療ポータルの需要および利用阻害因子などの調査も含めて、お届けいたします。

本調査について

前回調査

主な調査結果

産業考察

提言

区分の概要

  • 医療セグメント
  • セグメントの人口統計プロファイル

医療ポータルの利用

  • 1ヶ月あたりの医療ポータル活動総数
  • 1ヶ月あたりの医療ポータル活動
  • 1ヶ月あたりの医療ポータル利用:世帯における子供の人数別
  • 医療ポータルの利用
  • ポータル利用者の内訳:年齢・ポータル種類別
  • ポータル利用者の内訳:性別・ポータル種類別
  • 利用した医療ポータルの総数
  • 上位の医療ポータル活動に利用したポータルの種類
  • 主として医師ポータルを通して実施された医療ポータル活動
  • 医療費の計算・比較に用いたポータルのタイプ
  • 医療ポータルの活動:デジタル医療デバイスの所有別

医療ポータルの需要

  • 医療ポータル活動の利用に非常に関心を持つ割合および現在の医療ポータル利用
  • 医療ポータル活動への関心
  • 医療ポータルにおける上位の関心事項:年齢別
  • 医療ポータルへの関心:デジタル医療デバイスの所有別
  • 医療ポータル活動への関心:医療ポータルの利用総数別

医療ポータル vs. アプリケーション

  • 1ヶ月あたりの医療ポータル・アプリケーションの利用
  • 1ヶ月あたりの医療ポータル・アプリケーションの利用:年齢別
  • 1ヶ月あたりのアプリケーション・ポータル利用の比較:活動別
  • 医療アプリケーション vs. 医療ポータルの利用頻度:活動別

医療アプリケーションもしくはポータルの利用に関心のある非ユーザーの割合:活動別

Parks Associatesによる追加調査

目次

Patient Portal: Engaging Consumers analyzes the use of healthcare portals including who is using such portals, what activities are done on health portals, and who is providing the portals that are used. The research also investigates the demand for health portals and inhibitors to portal use.

image1

Table of Contents

About the Research

Previous Research

  • Smart Home Platforms for Health (Q2/15)
  • Digitally Fit: Products and Services for Connected Consumers (Q1/15)
  • Engaging Consumers for Healthy Living: Health Apps (Q4/14)
  • Reasons for the Appeal of Health & Fitness Devices (Q4/14)
  • Delivering Quality Healthcare to the Digital Home: The 2014 Edition (Q4/14)
  • 360 View: Health Devices and Services for Connected Consumers (Q3/14)

Key Findings

Industry Insight

Recommendations

Segmentation Overview:

  • Health Segments (Q2/14)
  • Segment Demographic Profiles

Health Portal Use:

  • Total Number of Monthly Health Portal Activities (Q4/14)
  • Monthly Health Portal Activities (Q4/14)
  • Monthly Use of Web Portals by Children at Home (Q4/14)
  • Use of Health Portals (Q4/14)
  • Breakdown of Portal Users by Age and Type of Portal (Q4/14)
  • Breakdown of Portal Users by Gender and Type of Portal (Q4/14)
  • Total Number of Health Portals Used (Q4/14)
  • Type of Portal Used for Top Health Portal Activities (Q4/14)
  • Health Portal Activities Conducted Primarily Through Doctor Portals (Q4/14)
  • Type of Portal Used to Calculate and Compare Health Expenses (Q4/14)
  • Health Portal Activities by Ownership of Digital Health Devices (Q4/14)

Demand for Health Portals:

  • % Very Interested in Using Health Portal Activities and Current Use of Health Portals (Q4/14)
  • Interest in Health Portal Activities (Q4/14)
  • Top Interest in Health Portals by Age (Q4/14)
  • Interest in Health Portals by Digital Health Device Ownership (Q4/14)
  • Interest in Health Portal Activities by Total Number of Health Portals Used (Q4/14)

Health Portals vs. Apps:

  • Monthly Use of Health Portals and Apps (Q4/14)
  • Monthly Use of Health Portals and Apps by Age (Q4/14)
  • Comparison of Monthly App Use and Portal Use by Activity (Q4/14)
  • Frequency of Use of Health Apps vs. Health Portals by Activity (Q4/14)

Percentage of Non-Users Interested in Using Health Apps or Portals by Activity (Q4/14)

Additional Research from Parks Associates

Back to Top