市場調査レポート

スマートホームのサポート

Supporting the Smart Home

発行 Parks Associates 商品コード 331373
出版日 ページ情報 英文 60 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=105.42円で換算しております。
Back to Top
スマートホームのサポート Supporting the Smart Home
出版日: 2015年05月31日 ページ情報: 英文 60 Slides
概要

当レポートでは、スマートホームデバイスの導入について調査分析し、消費者が経験する技術的な問題、解決方法、サポートサービスに対する需要などについて、体系的な情報を提供しています。

スマートホームセグメント

調査について

前回の調査

主な調査結果

産業の考察

提言

スマートホームセグメントの概要

  • セグメントの概要
  • セグメントの手法
  • スマートホームセグメント
  • セグメントの人口統計プロファイル

スマートホーム導入の概要

  • スマートホームデバイスの所有
  • スマートホームデバイスの導入率
  • スマートホームデバイスの購入意思
  • スマートホームデバイスの所有と購入意思:セグメント別
  • ホームコントロールシステムの所有
  • 新しいホームセキュリティシステムを取得する可能性

スマートホームデバイスの技術的な問題

  • 毎月技術的な問題を有するスマートホームデバイスの数
  • スマートホームデバイスの問題の比率
  • スマートホームデバイスの問題の比率:セグメント別
  • スマートホームデバイスの問題
  • 技術的な問題を解決するための行動
  • スマートホームデバイスの技術的な問題の解決
  • 受けた専門的な支援の種類とコスト
  • 専門的な支援を提供している企業の種類

スマートホームサポートへの需要

  • スマートホームデバイスに対する付加価値機能の重要性
  • 新しいスマートホームデバイスに対する付加価値機能の重要性:セグメント別
  • 新しいスマートホームデバイスのプライバシー・サポートサービスに9.99米ドル/月を支払う意欲
  • 新しいスマートホームデバイスのプライバシー・サポートサービスに9.99米ドル/月を支払う意欲:セグメント別
  • 統合ホームセキュリティ/ホームコントロールシステムのプライバシー・サポートサービスを導入する意欲
  • 統合ホームセキュリティ/ホームコントロールシステムのプライバシー・サポートサービスを導入する意欲:セグメント別
  • 専門的モニタリングサービス+プライバシー・システムサポートサービス付き (39.99米ドル/月) のホームセキュリティシステムを導入する可能性
  • 専門的モニタリングサービス+プライバシー・サポートサービス付き (39.99米ドル/月) のホームセキュリティシステムを導入する可能性:セグメント別
  • プライバシー・サポートサービス付きの新しいホームセキュリティシステムを取得する可能性

関連調査

目次

Supporting the Smart Home examines the adoption of smart home devices. It gauges the degree to which consumers experience technical problems when using and setting up their smart home devices and how those problems are resolved. The research analyzes demand for smart home support services by evaluating the importance of value-added features and consumer willingness to pay for support service packages at various price points.

Resolutionof Smart Home Device Technical Problems
U.S. Broadband Households Experiencing a Problem with a Smart Home Device

                        ©Parks Associates.

ANALYST INSIGHT

“There is clear consumer demand for smart home support services and especially services that help protect the data and privacy of consumers.” - John Barrett, Director, Consumer Analytics, Parks Associates.

Table of Contents

Parks Associates Smart Home Segments

About the Research

Previous Research

  • 360 View: Supporting the Connected Consumer (Q1/15)
  • Tech Support: Meeting IoT Demands (Q1/15)
  • Consumer Segmentation: Who Is Buying Support Subscriptions (Q4/14)
  • Consumer Segmentation: Smart Home Packages (Q4/14)
  • Tech Support: International Market Opportunities (Q3/14)
  • The Opportunity for Smart Home Support (Q2/14)

Key Findings

Industry Insight

Recommendations

Overview of Smart Home Segmentation

  • Segmentation Overview
  • Segmentation Methodology
  • Smart Home Segments (Q1/15)
  • Segment Demographic Profiles

Overview of Smart Home Adoption:

  • Smart Home Device Ownership (2014)
  • Smart Home Device Adoption Rate (Q1/15)
  • Smart Home Device Purchase Intentions (2014 - 2015)
  • Smart Home Device Ownership & Purchase Intention by Smart Home Segments (Q1/15)
  • Home Control System Ownership (2014)
  • Likelihood of Acquiring a New Home Security System (Q1/15)

Technical Problems with Smart Home Devices:

  • Number of Smart Home Devices with Monthly Technical Problems (Q1/15)
  • Percentage Experiencing Problems with Smart Home Devices (Q1/15)
  • Percentage Experiencing Problems with Smart Home Devices by Smart Home Segment (Q1/15)
  • Smart Home Device Problems (Q1/15)
  • Actions Taken to Resolve Technical Problems (Q1/15)
  • Resolution of Smart Home Device Technical Problems (Q1/15)
  • Type & Cost of Professional Assistance Received (Q1/15)
  • Type of Company Providing Professional Assistance (Q1/15)

Demand for Smart Home Support:

  • Importance of Value-Added Features to Smart Home Devices (Q1/15)
  • Importance of Value-Added Features to New Smart Home Devices by Smart Home Segments (Q1/15)
  • Willingness to Pay $9.99/Month for Privacy and Support Service for New Smart Home Devices (Q1/15)
  • Willingness to Pay $9.99/Month for privacy & Support Service for New Smart Home Devices by Smart Home Segments (Q1/15)
  • Willingness to Adopt a Privacy & Support Service for an Integrated Home Security/Home Control System (Q1/15)
  • Willingness to Adopt a Privacy & Support Service for an Integrated Home Security/Home Control System by Smart Home Segments (Q1/15)
  • Likelihood of Adopting a Home Security System with Professional Monitoring Service + a Privacy and System Support Service at $39.99/Month (Q1/15)
  • Likelihood of Adopting a Home Security System with Professional Monitoring Service + a Privacy & Support Service at $39.99/Month by Smart Home Segments (Q1/15)
  • Likelihood of Acquiring a New Home Security System with Privacy & Support Service (Q1/15)

Additional Research from Parks Associates

Back to Top