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市場調査レポート

スマートホームにおけるプライバシー上の懸念

Privacy Concerns about the Smart Home

発行 Parks Associates 商品コード 327775
出版日 ページ情報 英文 59 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
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スマートホームにおけるプライバシー上の懸念 Privacy Concerns about the Smart Home
出版日: 2015年04月01日 ページ情報: 英文 59 Slides
概要

当レポートでは、プライバシー上の懸念がスマートホームデバイスおよびシステムの導入を阻む可能性について検証し、各種デバイスカテゴリー別の導入状況と懸念レベル、プライバシー保証によって懸念が緩和される可能性の検証、製品購入におけるプライバシー上の懸念の影響などをまとめています。

本調査について

前回の調査

  • 「Consumer Segmentation:Smart Home Packages (消費者セグメント:スマートホームパッケージ)」
  • 「Growth of Self-Installed Energy and Smart Home Systems (セルフインストールのエネルギーおよびスマートホームシステムの成長)」
  • 「Monetizing Connected Products and Services」
  • 「360 View: Residential Security and Smart Home」
  • 「Internet of Things: Business Models & Opportunities (モノのインターネット:ビジネスモデルと市場機会)」
  • 「Winning Business Models from a Consumer Perspective (消費者の観点から見た成功するビジネスモデル)」

主要調査結果

産業分析

提言

市場区分の概要

  • 区分分けの概要
  • 区分分けの手法
  • スマートホーム区分
  • 区分別の人口プロファイル

スマートホームの導入:概要

  • スマートホームデバイスの所有
  • スマートホームデバイスの所有:スマートホーム区分別
  • スマートホームデバイスの導入率
  • スマートホームデバイスの購入を考えているブロードバンド世帯の割合
  • スマートホームデバイスの購入の意思
  • スマートホームデバイスの購入の意思:区分別

スマートホームにおけるプライバシー上の懸念

  • デバイスのインターネット接続におけるプライバシーまたはセキュリティ上の懸念
  • デバイスのインターネット接続におけるプライバシーまたはセキュリティ上の懸念:デバイス所有区分別
  • デバイスのインターネット接続におけるプライバシーまたはセキュリティ上の懸念:スマートホームの購入意思別
  • スマートホームデバイスに関連する特定の不安
  • 盗難への不安の割合:スマートエントリーポイント・スマートデバイスの所有区分別
  • デバイスのインターネット接続に関する懸念
  • ドアロックの使用に関する懸念

プライバシー上の権利の懸念への影響

  • プライバシーまたはセキュリティ上の権利による不安解消の効果
  • プライバシーまたはセキュリティ上の権利による不安解消の効果:スマートホームデバイスの所有区分別
  • プライバシーまたはセキュリティ上の権利による不安解消の効果:スマートホームデバイスの購入意思別
  • プライバシーの権利の不安解消の増分的効果

スマートホームデバイスからのデータのシェアに関する意思

  • データのシェアに関する意思:スマートエントリーデバイス所有者
  • データのシェアに関する意思:スマートセキュリティデバイス所有者
  • データのシェアに関する意思:スマートエネルギーデバイス所有者
  • データのシェアに関する意思:スマートセーフティデバイス所有者

Parks Associatesによる付加的調査

目次

Privacy Concerns about the Smart Home assesses the potential for privacy concerns to inhibit the adoption of smart home devices and systems. It highlights current adoption trends and gauges the level of concern with a variety of device categories. It identifies specific concerns with each type of device as well as the potential for privacy guarantees to alleviate concerns and then explores the impact privacy concerns are having on purchase decisions.

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Table of Contents

About the Research

Previous Research

  • Consumer Segmentation: Smart Home Packages (Q4/14)
  • Growth in Self-Installed Energy and Smart Home Systems (Q4/14)
  • Monetizing Connected Products and Services (Q4/14)
  • 360 View: Residential Security and Smart Home (Q3/14)
  • The Internet of Things: Business Models & Opportunities (Q3/14)
  • Winning Business Models from a Consumer Perspective (Q1/14)

Key Findings

Industry Insight

Recommendations

Segmentation Overview:

  • Segmentation Overview
  • Segmentation Methodology
  • Smart Home Segments (Q2/14)
  • Segment Demographic Profile

Overview of Smart Home Adoption:

  • Smart Home Device Ownership (2014)
  • Smart Home Device Ownership by Smart Home Segments (2014)
  • Smart Home Device Adoption Rate (2014)
  • % of BB HHs Intending to Purchase Smart Home Devices (2014)
  • Intentions to Purchase Smart Home Devices (2014)
  • Smart Home Device Purchase Intention by Segmentation (2014)
  • Intentions to Purchase Smart Home Devices (2014)

Privacy Concerns about the Smart Home:

  • Privacy or Security Concerns with Connecting Devices to the Internet (Q4/14)
  • Privacy or Security Concerns with Connecting Devices to the Internet (Q4/14)
  • Privacy or Security Concerns with Connecting Device to the Internet by Device Ownership (Q4/14)
  • Privacy or Security Concerns with Connecting Device to the Internet by Smart Home Purchase Intention (Q4/14)
  • Specific Privacy or Security Concerns Related to Smart Home Devices (Q4/14)
  • % with Burglary Concerns by Ownership of Smart Entry Point and Security Devices (Q4/14)
  • Concerns About Connecting Devices to the Internet (Q4/14)
  • Concerns About Use of Door Locks (Q4/14)

Impact of Privacy Rights on Concerns:

  • Effectiveness of Privacy or Security Rights to Relieve Concerns (Q4/14)
  • Effectiveness of Privacy or Security Rights to Relieve Concerns by Smart Home Device Ownership (Q4/14)
  • Effectiveness of Privacy or Security Rights to Relieve Concerns by Smart Home Device Purchase Intention (Q4/14)
  • Incremental Impact of Privacy Rights on Concerns (Q4/14)

Willingness to Share Data from Smart Home Devices:

  • Willingness to Share Data: Owners of Smart Entry Devices (Q4/14)
  • Willingness to Share Data: Owners of Smart Security Devices (Q4/14)
  • Willingness to Share Data: Owners of Smart Energy Devices (Q4/14)
  • Willingness to Share Data: Owners of Smart Safety Devices (Q4/14)

Additional Research from Parks Associates

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