株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

消費者セグメント:スマートホームパッケージ

Consumer Segmentation: Smart Home Packages

発行 Parks Associates 商品コード 322750
出版日 ページ情報 英文 50 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.43円で換算しております。
Back to Top
消費者セグメント:スマートホームパッケージ Consumer Segmentation: Smart Home Packages
出版日: 2014年12月30日 ページ情報: 英文 50 Slides
概要

当レポートでは、スマートホームデバイスサービス市場のセグメンテーション分析を提供しており、製品・サービスを導入する可能性が最も高い消費者セグメントの特定、各セグメント間におけるモチベーションの違い、および3つの仮想スマートホームパッケージの提示による消費者のスマートホームシステム導入意思の測定などをまとめ、お届けいたします。

目次

本調査について

前回調査

主な調査結果

産業分析

提言

セグメントの概要

  • セグメントの概要
  • セグメントの調査手法
  • セグメントの人口統計プロファイル
  • 所得推計(1,000米ドル):セグメント別
  • ホームセキュリティシステムの所有・専門モニタリングサービスの加入:セグメント別
  • スマートホームデバイス購入意思のある人・所有者:セグメント別
  • スマートホームデバイス購入意思:セグメント別
  • 行動の4つのグループ
  • 行動のモチベーション:セグメント別

スマートホームパッケージの需要:セグメント別

  • 3つの仮想スマートホームパッケージ
  • スマートホームシステム購入&専門モニタリングサービス加入の可能性
  • スマートホームパッケージ購入の可能性
  • スマートホームパッケージを購入しない理由

ペルソナマーケティング

Parks Associatesの追加調査

目次

Consumer Segmentation: Smart Home Packages presents a segmentation analysis of the market for smart home devices services. It identifies which consumer segments are most likely to adopt products and services and how motivations differ between each segment. The research gauges consumer willingness to adopt smart home systems by presenting three hypothetical smart home packages.

image1

Table of Contents

About the Research

Previous Research

  • Growth in Self-Installed Energy and Smart Home Systems (Q4/14)
  • 360 View: Residential Security and Smart Home (Q3/14)
  • The Internet of Things: Business Models & Opportunities (Q3/14)
  • Evolution of Smart Home and the Internet of Things (Q2/14)
  • Winning Business Models from a Consumer Perspective (Q1/14)
  • Smart Home Packages (Q4/13)

Key Findings

Industry Insight

Recommendations

Segmentation Overview

  • Segmentation Overview
  • Segmentation Methodology
  • Segment Demographic Profile
  • Estimated Income ($1,000s) by Segment (Q2/14)
  • Home Security System Ownership and Professional Monitoring Service Subscription by Segment (Q2/14)
  • Smart Home Device Intenders and Owners by Segment (Q3/14)
  • Smart Home Device Purchase Intention by Segment (Q3/14)
  • Four Groups of Attitudes
  • Attitudinal Motivations by Segment (Q2/14)

Demand for Smart Home Packages by Segment

  • Three Hypothetical Smart Home Packages
  • Likelihood of Buying a Smart Home System & Subscribing to a
  • Professional Monitoring Service (Q4/13)
  • Likelihood of Purchasing Smart Home Package (Q4/13)
  • Reason for Not Purchasing Smart Home Packages (Q4/13)

Marketing Personas

  • Segment Personas- Smart Device Intenders
  • Segment Personas: Young Adrift
  • Segment Personas: Young Go Getters
  • Segment Persona: Picket Fencers
  • Segment Persona: Life Interrupted & Empty Nesters

Additional Research from Parks Associates

Back to Top