市場調査レポート

スーパーバイヤー:高ARPU顧客の特徴

The Super Buyer: Characteristics of High ARPU Customers

発行 Parks Associates 商品コード 321232
出版日 ページ情報 英文 53 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
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スーパーバイヤー:高ARPU顧客の特徴 The Super Buyer: Characteristics of High ARPU Customers
出版日: 2014年12月17日 ページ情報: 英文 53 Slides
概要

当レポートでは、ブロードバンドおよび有料TV加入者における上位ARPUクインタイルを分析し、またそれらを下位ARPUクインタイルと比較しており、各グループの人口統計プロファイルおよびコンテンツ支出・消費差異を調査しています。

本調査について

ビデオ視聴セグメント

  • Parks Associatesのマルチスクリーン区分
  • ビデオ視聴区分の規模
  • 区分の説明

前回調査

  • 360 View: Digital Media & Connected Consumers
  • Cloud DVR: The New Face of Television
  • 360 View: Entertainment Services in U.S. Broadband Households

主な調査結果

産業分析

提言

アクセス&エンターテインメントサービスARPUの概要:

  • ホームサービスの平均月次コスト
  • ホームサービス加入数
  • 月次ARPUおよび上位/下位クインタイル制限:サービス別

スーパーバイヤー

  • スーパーバイヤー:年齢別
  • スーパーバイヤーの人口統計プロファイル
  • 携帯電話サービスARPU:サービスARPU別
  • 番組を「決して見逃さない」加入者の割合:サービスARPU別
  • トリプルプレイサービスにおけるサービスプロバイダーの市場シェア:サービスARPU別
  • 独立型TVサービスにおけるサービスプロバイダーの市場シェア:サービスARPU別
  • 独立型ブロードバンドサービスにおけるサービスプロバイダーの市場シェア:サービスARPU別
  • サービス変更の可能性:サービスARPU別

スーパーバイヤーおよびコンテンツ消費&支出:

  • ビデオ・TVサービスパッケージ支出:サービスARPU別
  • ビデオ・独立型TVまたはブロードバンドサービスパッケージ:サービスARPU別
  • ビデオ・TVサービス支出の内訳:サービスARPU別
  • TV視聴時間・サービスARPU
  • TV視聴リニアビデオの割合:サービスパッケージ・ARPU別

追加調査

目次

SYNOPSIS

The Super Buyer: Characteristics of High ARPU Customers analyzes broadband and pay-TV subscribers in the top ARPU quintile and contrasts them against those in the bottom ARPU quintile. It includes a demographic profile of each group and investigates content spending and consumption differences between the two.

Breakdown of Spending on Video and TV Service by Service ARPU
(Subscribers of Specified Service among U.S. Broadband Households)

                     © Parks Associates

ANALYST INSIGHT

“Over-the-top services are generally complementary to pay-TV service for those in the top ARPU tier but more substitutionary for those in the bottom ARPU tier. Service providers need a distinct strategy to address two distinct challenges.” - John Barrett, Director, Consumer Analytics, Parks Associates.

Table of Contents

About the Research

Video Viewing Segments

  • Parks Associates Multiscreen Segmentation
  • Size of Video Viewing Segments
  • Segment Descriptions

Previous Research

  • 360 View: Digital Media & Connected Consumers (Q3/14)
  • Cloud DVR: The New Face of Television (Q3/14)
  • 360 View: Entertainment Services in U.S. Broadband Households (Q1/14)

Key Findings

Industry Insight

Recommendations

Overview Access & Entertainment Service ARPUs:

  • Average Monthly Cost of Home Services (2012 - 2014)
  • Home Service Subscription (2012 - 2014)
  • Monthly ARPU and Top/Bottom Quintile Limits by Service (Q3/14)

The Super Buyers:

  • Super Buyers by Age (Q3/14)
  • Demographic Profile of Super Buyers
  • Mobile Phone Service ARPU by Service ARPU (Q3/14)
  • Netflix Subscription by Service ARPU (Q3/14)
  • % of Subscribers with "Never Miss" Program by Service ARPU (Q1/14)
  • Service Provider Market Share of Triple Play Service by Service ARPU (Q3/14)
  • Service Provider Market Share of Stand-alone TV Service by Service ARPU (Q3/14)
  • Service Provider Market Share of Stand-alone Broadband Service by Service ARPU (Q3/14)
  • Likelihood of Service Changes by Service ARPU (Q1/14)

The Super Buyers and Content Consumption & Spending:

  • Spending on Video and TV Service Packages by Service ARPU (Q3/14)
  • Spending on Video and Stand-alone TV or Broadband Service Packages by Service ARPU (Q3/14)
  • Breakdown of Spending on Video and TV Service by Service ARPU (Q3/14)
  • Hours of TV Viewing and Service ARPU (Q3/14)
  • % of TV Viewing Linear Video by Service Package and ARPU (Q3/14)

Additional Research from Parks Associates

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