市場調査レポート

HEM(ホームエネルギーマネジメント)市場の傾向と分類

Trends and Segments for Home Energy Management

発行 Parks Associates 商品コード 318454
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.55円で換算しております。
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HEM(ホームエネルギーマネジメント)市場の傾向と分類 Trends and Segments for Home Energy Management
出版日: 2014年11月12日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、スマートエネルギー機器−−消費者が自らの電気消費量を管理できるようなスマートホーム用機器−−の需要動向について分析し、スマートエネルギー機器の導入状況や、製品間の相互運用性の状況、続けてスマートエネルギー機器を購入する可能性、スマートエネルギー機器/サービスの導入・加入の意志、高級スマートサーモスタットの需要動向などを調査・推計しております。

当レポートについて

以前の分析

主な分析結果

提言

スマートエネルギー製品の導入状況:概況

  • 「スマートホーム」の概念への精通度
  • スマートホーム用制御製品の導入状況
  • スマートエネルギー機器の導入状況
  • 過去12ヶ月間のスマートホーム用機器の購入状況
  • スマートホーム用機器:直近に購入したブランド上位3種
  • スマートホーム用機器の使用状況

導入ルートと互換性の問題

  • 最初に購入したスマートホーム用機器
  • 最初に購入した製品キットに入っていたスマートホーム用機器
  • 最初に購入し、今も保有しているスマートホーム用機器の数
  • 最初にサーモスタットを購入した後に追加導入したスマートホーム用機器
  • 最初に照明を購入した後に追加導入したスマートホーム用機器
  • スマートホーム用機器の互換性の重要度
  • 互換性の重要度:購入の順番別
  • 互換性の重要性:機器別・購入の順番別

HEM(ホームエネルギーマネジメント)の需要

  • スマートエネルギーの機能のアピール
  • スマートホーム・サービスのプロバイダーやパッケージに対する選好
  • 仮想スマートエネルギーサービス:3通りの価格設定
  • スマートエネルギーサービスへの加入の意志
  • 仮想スマートエネルギーサービス:サーモスタット付きの場合
  • スマートエネルギーサービス(サーモスタット付き))への加入の意志
  • スマートホーム用機器の購入意志

スマートエネルギー市場の分類

  • スマートエネルギーサービス/機器の導入意志
  • エネルギー・技術に対する考え方
  • 家庭・環境に対する考え方
  • スマートエネルギー市場の分類:年齢別
  • スマートエネルギー市場の分類:男女別
  • スマートエネルギー市場の分類:所得別
  • スマートエネルギー市場の分類:教育水準別
  • スマートエネルギー市場の分類:子供の数別
  • スマートエネルギー市場の分類:地域別
  • スマートエネルギー市場の分類:住宅の種類別
  • スマートエネルギー市場の分類:賃貸/持ち家
  • スマートエネルギー市場の分類:敷地面積別

高級スマートサーモスタットの需要

  • スマートサーモスタット:基本型/最先端モデルに対する選好
  • 高性能スマートサーモスタット:機能中の部分の交換の可能性
  • スマートサーモスタット:購入意志と選好
  • スマートサーモスタット:購入意志と選好、年齢別
  • スマートサーモスタット:購入意志と選好、年間改装費用別
  • スマートサーモスタット:購入意志と選好、年間家電購入額別

Parks Associatesによる追加分析

目次

Trends & Segments for Home Energy Management analyzes the demand for smart energy devices-smart home devices that help consumers manage their home's energy consumption. The research details adoption trends for smart energy devices and analyzes the importance of interoperability and the extent to which the purchase of one type of smart home device leads to the purchase of others. Next, it gauges willingness to adopt smart energy devices and services with profiles provided of current and likely adopters. Finally, the research assesses demand for premium smart thermostats.

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Table of Contents

About the Research

Previous Research

  • Home Energy Management Adopters (Q2/14)
  • Expanding Residential Demand Response Adoption (Q1/14)
  • Leveraging Partnerships to Deliver Home Energy Management (Q1/14)
  • Energy & American Broadband Households (Q4/13)
  • Leveraging the Cloud for Home Energy Management (Q4/13)
  • Consumer Segmentation: Who Will Pay for Home Energy Management (Q3/13)

Key Findings

Recommendations

Overview of Smart Energy Product Adoption:

  • Smart Home Familiarity (Q2/14)
  • Adoption of Smart Home Control Products (2014)
  • Smart Energy Device Adoption (2014)
  • Purchase of Smart Home Devices in Last 12 Months (Q2/14)
  • Smart Home Devices: Top Three Brands Most Recently Purchased (Q3/14)
  • Use of Smart Energy Devices (Q3/14)

Adoption Chains & Interoperability Concerns:

  • First Smart Home Device Purchased (Q2/14)
  • Smart Home Devices Included in First Purchased Kit (Q2/14)
  • Number of Smart Home Devices Owned by First Purchase (Q2/14)
  • Smart Home Devices Purchased After First Buying Thermostat (Q2/14)
  • Smart Home Devices Purchased After First Buying Lights (Q2/14)
  • Importance of Interoperability by Smart Energy Device (Q2/14)
  • Importance of Interoperability by Order of Purchase (Q2/14)
  • Importance of Interoperability by Device and Order of Purchase (Q2/14)

Demand for Home Energy Management:

  • Appeal of Smart Energy Features (Q2/14)
  • Provider and Package Preferences for Smart Home Services (Q2/14)
  • Hypothetical Smart Energy Service at 3 Different Price Points
  • Willingness to Subscribe to Smart Energy Service (Q2/14)
  • Hypothetical Smart Energy Service With a Thermostat
  • Willingness to Subscribe to Smart Energy Services with Thermostat Included (Q2/14)
  • Intention to Buy Smart Home Devices (Q2/14)

Smart Energy Segments:

  • Willingness to Adopt Smart Energy Services and Devices (Q2/14)
  • Attitudes Towards Energy & Technology (Q2/14)
  • Attitudes Towards Home & Environment (Q2/14)
  • Smart Energy Segments by Age (Q2/14)
  • Smart Energy Segments by Gender (Q2/14)
  • Smart Energy Segments by Income (Q2/14)
  • Smart Energy Segments by Education (Q2/14)
  • Smart Energy Segments by Children at Home (Q2/14)
  • Smart Energy Segments by Region (Q2/14)
  • Smart Energy Segments by Housing Type (Q2/14)
  • Smart Energy Segments by Rent vs. Own (Q2/14)
  • Smart Energy Segments by Housing Square Footage (Q2/14)

Demand for Premium Smart Thermostat:

  • Smart Thermostat: Preference for Basic vs. Advanced Model (Q2/14)
  • Advanced Smart Thermostat: Likelihood of Replacing Functioning Unit (Q2/14)
  • Smart Thermostat: Purchase Intent and Preference (Q2/14)
  • Smart Thermostats: Purchase Intent and Preference by Age (Q2/14)
  • Smart Thermostat: Purchase Intent and Preference by Annual Home Improvement Spending (Q2/14)
  • Smart Thermostats: Purchase Intent and Preference by Annual CE Spending (Q2/14)

Additional Research from Parks Associates

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