市場調査レポート

消費者区分:モバイルアプリケーションユーザー

Consumer Segmentation -- Mobile App Users

発行 Parks Associates 商品コード 317847
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
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消費者区分:モバイルアプリケーションユーザー Consumer Segmentation -- Mobile App Users
出版日: 2014年10月31日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、タブレットおよびスマートフォンアプリケーション市場について、ダウンロード数、支出、アプリ内購入、およびアプリケーションの利用を含めて分析しており、ミュージック、メッセージング、ショッピングおよびセカンドスクリーンアプリケーションなど、主要アプリケーション分類の利用調査とともに、お届けいたします。

目次

本調査について

前回調査

主な調査結果

提言

スマートフォン・タブレット導入の概要

  • ワイヤレス加入者間のスマートフォン普及率
  • スマートフォン・タブレット導入
  • スマートフォンオペレーションシステム
  • スマートフォンOS:世帯所得
  • スマートフォンOS:教育レベル
  • 所有タブレットのブランド

スマートフォン・タブレットアプリケーションの利用

  • スマートフォン・タブレットアプリケーションの利用
  • アプリケーションユーザー:モバイルアプリケーションの利用
  • スマートフォンアプリケーションダウンロード・利用
  • スマートフォンアプリケーションの平均ダウンロード数:スマートフォンOS別
  • 利用スマートフォンアプリケーションの平均数:スマートフォンOS別
  • タブレットアプリケーションの平均ダウンロード数:タブレットのブランド別
  • 利用タブレットアプリケーションの平均数:タブレットのブランド別
  • 購入したタブレットアプリケーションの数:タブレットOS別
  • モバイルアプリケーションの利用:スマートフォンvs.タブレット
  • スマートフォンアプリケーションの利用時間
  • 個々の設定におけるスマートフォンアプリケーションの平均利用時間

スマートフォン・タブレットアプリケーション支出

  • モバイルアプリケーション購入への平均支出額
  • スマートフォンアプリケーション購入への平均支出額:所得別
  • スマートフォンアプリケーションの月次支出額:スマートフォンOS別
  • スマートフォンアプリケーションの平均利用時間
  • スマートフォンアプリケーションの平均利用時間:スマートフォンOS別
  • タブレットアプリケーションの平均利用時間
  • タブレットアプリケーションへの平均支出額:世帯における子供の数別
  • タブレットアプリケーションへの月次支出額:タブレットOS別
  • タブレットアプリケーションの平均利用時間:タブレットブランド別
  • スマートフォンもしくはタブレットにおけるアプリ内購入
  • スマートフォンにおけるアプリ内購入支出割合:スマートフォンOS別
  • アプリ内購入への平均支出額
  • スマートフォンにおけるアプリ内購入への平均支出額:スマートフォンOS別

スマートフォン・タブレットアプリケーションの区分

  • スマートフォンアプリケーション区分
  • スマートフォンアプリケーション区分:年齢別
  • スマートフォンモバイルアプリケーション利用:アプリケーション区分別
  • スマートフォンアプリケーション利用時間:アプリケーション区分別
  • スマートフォン上の利用アプリケーションタイプ:アプリケーション区分別
  • スマートフォンアプリケーションへの平均支出:アプリケーション区分別
  • スマートフォンOS:アプリケーション区分別
  • タブレットアプリケーション区分
  • タブレットモバイルアプリケーション利用:アプリケーション区分別
  • 所有タブレットブランド:アプリケーション区分別
  • タブレット上の利用アプリケーションタイプ:アプリケーション区分別
  • タブレットアプリケーションの平均支出:アプリケーション区分別
  • タブレットアプリケーション利用区分:年齢別

ミュージックアプリケーション

  • ミュージックサービス契約
  • スマートフォン上のミュージックアプリケーション
  • スマートフォン上のiTunes Radio の利用
  • ミュージックアプリケーションの機能の好み
  • ミュージックアプリケーションの機能の好み:アプリケーション別

メッセージングアプリケーション

  • メッセージングアプリケーションの利用
  • メッセージの平均数:アプリケーション別
  • メッセージングアプリケーションを用いたソーシャル活動
  • ビデオチャット:メッセージングアプリケーション別

ショッピングアプリケーション

  • ショッピングアプリケーションの月次利用
  • リテーラーアプリケーションの利用
  • ストア内にいない際のリテーラーアプリケーションの利用
  • ストア内にいる際のリテーラーアプリケーションの利用
  • レビューまたはおすすめ用のリテーラーアプリケーションの利用

セカンドスクリーンアプリケーション活動

  • セカンドスクリーン活動
  • TV視聴に関連したスマートフォンまたはタブレット活動
  • TV番組またはチャンネルアプリケーションの利用
  • 月次利用:アプリケーション別
  • TV番組アプリケーションの利用に関係した活動
  • TV番組・TVチャンネルアプリケーションを利用する理由:主な自由回答コメント
  • プログラム/チャンネルアプリケーションの魅力
目次

Consumer Segmentation: Mobile App Users analyzes the market for tablet and smartphone apps, including the number of downloads, expenditures, in-app purchases, and app use. It segments and analyzes consumers according to their level of app use. Finally, it investigates the use of key app genres, namely music, messaging, shopping, and second-screen apps.

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Table of Contents

About the Research

Previous Research

  • Smart Data Plans for Mobile Consumers (Q2/14)
  • 360 View: Mobility and The App Economy (Q2/14)
  • The Post-SMS War for Mobile Communications: Messaging Apps (Q2/14)
  • Smartphones: King of Convergence (3rd Edition) (Q1/14)
  • Lifetime Value of Mobile Subscribers (Q4/13)
  • Mobile Commerce: Keys to Mass Adoption (Q3/13)

Key Findings

Recommendations

Overview of Smartphone and Tablet Adoption:

  • Smartphone Penetration Among Wireless Subscribers (2005 - 2014)
  • Smartphone and Tablet Adoption (2010 - 2014)
  • Smartphone Operating System (2011 - 2014)
  • Smartphone OS by Household Income (2012 - 2014)
  • Smartphone OS by Education Level (2012 - 2014)
  • Brand of Tablet Owned (2011 - 2014)

Smartphone and Tablet App Use:

  • Smartphone and Tablet App Usage (Q1/14)
  • App Users: Mobile App Usage (Q1/14)
  • Smartphone App Downloads & Usage (2012 vs. 2014)
  • Average # of Smartphone Apps Downloaded by Smartphone OS (2012 vs. 2014)
  • Average # of Smartphone Apps Used by Smartphone OS (2012 vs. 2014)
  • Tablet App Downloads & Usage (2012 vs. 2014)
  • Average # of Tablet Apps Downloaded by Brand of Tablet (2012 vs. 2014)
  • Average # of Tablet Apps Used by Brand of Tablet (2012 vs. 2014)
  • Number of Tablet Apps Purchased by Tablet Operating System (Q1/14)
  • Use of Mobile Apps: Smartphones vs. Tablets (Q1/14)
  • Time Spent on Smartphone Apps (Q1/14)
  • Average Minutes Using Smartphone Apps in Individual Sittings (Q1/14)

Smartphone and Tablet App Expenditures:

  • Average Spending on Mobile App Purchases (Q1/14)
  • Average Spending on Smartphone App Purchases by Income (Q1/14)
  • Monthly Expenditure for Smartphone Apps by Smartphone OS (Q1/14)
  • Average Amount Spent on Smartphone Apps (2012 vs. 2014)
  • Average Amount Spent on Smartphone Apps by Smartphone OS (2012 vs. 2014)
  • Average Amount Spent on Tablet Apps (2012 vs. 2014)
  • Average Spending on Tablet App Purchases by Children at Home (Q1/14)
  • Monthly Expenditure for Tablet Apps by Tablet Operating System (Q1/14)
  • Average Amount Spent on Tablet Apps by Brand of Tablet (2012 vs. 2014)
  • In-App Purchases on Smartphones or Tablets (Q1/14)
  • % Spending on In-App Purchases on Smartphones by Smartphone OS (Q1/14)
  • Average Expenditure on In-App Purchases (Q1/14)
  • Average Expenditure on In-App Purchases on Smartphone by Smartphone OS (Q1/14)

Smartphone and Tablet App Segmentation:

  • Smartphone App Segments (Q1/14)
  • Smartphone App Segments by Age (Q1/14)
  • Smartphone Mobile App Usage by App Segments (Q1/14)
  • Time Spent on Smartphone Apps by App Segments (Q1/14)
  • Use of App Types on Smartphones by App Segments (Q1/14)
  • Average Expenditure on Smartphone Apps by Segment (Q1/14)
  • Smartphone Operating System by App Segments (Q1/14)
  • Tablet App Segments (Q1/14)
  • Tablet Mobile App Usage by App Segments (Q1/14)
  • Tablet Brand Owned by App Segments (Q1/14)
  • Use of App Types on Tablets by App Segments (Q1/14)
  • Average Expenditure on Tablet Apps by Segment (Q1/14)
  • Tablet App Use Segments by Age (Q1/14)

Music Apps:

  • Music Service Subscription (Q1/14)
  • Music Apps on Smartphones (Q1/14)
  • Use of iTunes Radio on Smartphones (Q1/14)
  • Feature Preferences with Music Apps (Q1/14)
  • Feature Preferences with Music Apps by App (Q1/14)

Messaging Apps:

  • Use of Messaging Apps (Q1/14)
  • Avg. # of Messages by App (Q1/14)
  • Social Activity Using Messaging Apps (Q1/14)
  • Video Chat by Messaging App (Q1/14)

Shopping Apps:

  • Monthly Use of Shopping Apps (Q1/14)
  • Use of Retailer Apps (Q1/14)
  • Using Retailer Apps When Not Inside the Store (Q1/14)
  • Using Retailer Apps When Inside the Store (Q1/14)
  • Using Retailer Apps for Reviews or Recommendations (Q1/14)

2nd Screen App Activities:

  • 2nd Screen Activities (Q1/14)
  • Smartphone or Tablet Activities Related to Watching TV (Q1/14)
  • Use of TV Show or Channel App (Q1/14)
  • Monthly Usage by App (Q2/13)
  • Activities Engaged in Using TV Show Application (Q1/13)
  • Why do you use TV shows/TV channel apps: Selected Open-Ended Comments
  • Appeal of Program/Channel Apps (Q1/13)
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