市場調査レポート

リニアTVの終焉

The Death of Linear TV

発行 Parks Associates 商品コード 317096
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
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リニアTVの終焉 The Death of Linear TV
出版日: 2014年10月31日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、特にリニアおよびノンリニアビデオ間のバランスに注目したビデオ視聴の動向について分析しており、TV、パソコン、携帯電話およびタブレット上でのビデオ視聴、リニア・ノンリニアビデオ視聴者のプロファイル、および各ビデオ視聴セグメントにおける視聴パターンなどについてまとめ、お届けいたします。

主な調査結果

提言

リニアビデオ視聴の動向

  • デバイスのビデオ用の使用
  • デバイスのビデオ用の使用頻度
  • ビデオ視聴:プラットフォーム別
  • TVセット上のビデオ視聴:ソース別
  • 全プラットフォーム上のリニアビデオ視聴時間、ほか

リニアビデオ消費の動向:人口統計別

  • TVセット上のリニアビデオ視聴割合:年齢別
  • TVセット上のリニアビデオ視聴時間:年齢別
  • TVセット上のリニアビデオ視聴割合:所得別
  • TVセット上のリニアビデオ視聴時間:所得別
  • TVセット上のリニアビデオ視聴割合:学歴別
  • TVセット上のリニアビデオ視聴時間:学歴別

ビデオプラットフォームとしてのTVセットの利用

  • TVセットでビデオを視聴しない割合
  • TVセットの非保有割合:年齢別
  • TVセットでビデオを視聴しない割合:年齢別
  • TVセットでビデオを視聴しない割合:所得別
  • TVセットでビデオを視聴しない割合:学歴別

リニアvs.ノンリニアビデオ視聴者のプロファイル

  • リニアビデオ視聴ティア
  • TVセット上のビデオソース:リニアビデオ視聴ティア別
  • 全プラットフォーム上のリニアビデオ視聴時間:リニアビデオ消費ティア
  • 年齢:リニアビデオ視聴ティア別
  • 所得:リニアビデオ視聴ティア別
  • 学歴:リニアビデオ視聴ティア別
  • 性別:リニアビデオ視聴ティア別、ほか

リニアビデオ視聴・ビデオサービス

  • 有料TV加入者:リニアビデオ視聴ティア別
  • OTTビデオサービス加入:リニアビデオ視聴ティア別
  • 有料TVバンドルのARPU:リニアビデオ視聴ティア別
  • バンドルサービス加入者:リニアビデオ視聴ティア別
  • ビデオへの平均支出:リニアTV視聴ティア別
  • 有料TV DVR導入:リニアTV視聴ティア別、ほか

リニアビデオ視聴・ビデオ視聴セグメント

  • ビデオ視聴セグメント
  • セグメントの説明
  • セグメントの人口統計
  • プラットフォーム上のインターネットビデオ視聴時間:ビデオ視聴セグメント別
  • プラットフォーム上の全インターネットビデオ消費割合:ビデオ視聴セグメント別、ほか

Parks Associatesによる追加調査

目次

The Death of Linear TV analyzes trends in video consumption with specific attention given to the balance between linear and non-linear video. Video consumption on TV sets, computers, mobile phones, and tablets are all considered. Consumers exclusively watching linear and non-linear video are then profiled in terms of demographic characteristics and attitudes towards both pay-TV and over-the-top video services. Finally, consumption patterns are assessed for each of Parks Associates' video consumption segments.

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Table of Contents

About the Research

Previous Research

  • 360 View: Digital Media & Connected Consumers (Q3/14)
  • Streaming CE and Content Purchasing Habits (Q1/14)
  • Trends in Content Licensing (Q1/14)
  • New Trends in Digital Delivery and CDNs (Q1/14)
  • User Interfaces: The Battleground for Video Services (Q4/13)
  • OTT Video Buyers: Subscriptions & Transactions (Q4/13)
  • Content Search, Discovery & Recommendations (Q3/13)

Key Findings

Recommendations

Trends in Linear Video Consumption:

  • Use of Devices for Video (2010 - 2014)
  • Frequency of Use of Device for Video (2010 - 2014)
  • Video Consumption by Platform (2010 - 2014)
  • Video Consumption on TV Sets by Source (2010 - 2014)
  • Hours of Linear Video Consumption on All Platforms (2010 - 2014)
  • Linear vs. Non-Linear Video Consumption on Computers (2010 - 2014)
  • Linear vs. Non-Linear Video Consumption on Mobile Phones (2010 - 2014)
  • Linear vs. Non-Linear Video Consumption on All Platforms (2010 - 2014)
  • Hours of Linear vs. Non-Linear Video Consumption on All Platforms (2010 - 2014)
  • Linear vs. Non-Linear Video Consumption on TV Sets (2010 - 2014)

Trends in Linear Video Consumption by Demographics:

  • % of Linear Video Consumption on TV Sets by Age (2010-2014)
  • Hours of Linear Video Consumption on TV Sets by Age (2010 - 2014)
  • % of Linear Video Consumption on TV Sets by Income (2012 - 2014)
  • Hours of Linear Video Consumption on TV Sets by Income (2012 - 2014)
  • % of Linear Video Consumption on TV Sets by Education (2010 - 2014)
  • Hours of Linear Video Consumption on TV Sets by Education (2010 - 2014)

Use of TV Sets as a Video Platform:

  • % Not Watching Video on TV Sets (2010-2014)
  • % Not Owning a TV Set by Age (Q1/14)
  • % Not Watching Video on TV Sets by Age (2010-2014)
  • % Not Watching Video on TV Set by Income (2010-2014)
  • % Not Watching Video on TV Set by Education (2010-2014)

Profile of Linear vs. Non-linear Video Consumers:

  • Linear Video Consumption Tiers (Q1/14)
  • Source of Video on TV Sets by Linear Video Consumption Tiers (Q1/14)
  • Hours of Linear Video Consumption on All Platforms by Linear Video Consumption Tier (Q1/14)
  • Age by Linear Video Consumption Tiers (Q1/14)
  • Income by Linear Video Consumption Tiers (Q1/14)
  • Education by Linear Video Consumption Tiers (Q1/14)
  • Gender by Linear Video Consumption Tiers (Q1/14)
  • Video Consumption Attitudes by Linear Video Consumption Tiers (Q1/14)
  • Video Viewing Preferences by Linear Video Consumption Tiers (Q1/14)
  • Attitude Towards Technology by Linear Video Consumption Tiers (Q1/14)
  • Device Adoption by Linear Video Consumption Tiers (Q1/14)

Linear Video Consumption and Video Services:

  • Pay-TV Subscription by Linear Video Consumption Tiers (Q1/14)
  • OTT Video Service Subscription by Linear Video Consumption Tiers (Q1/14)
  • ARPU for Pay-TV Bundles by Linear Video Consumption Tiers (Q1/14)
  • Bundled Service Subscribers by Linear Video Consumption Tiers (Q1/14)
  • Avg. Spending on Video by Linear TV Consumption Tier (Q1/14)
  • Pay-TV DVR Adoption by Linear TV Consumption Tiers (Q1/14)
  • Linear TV Consumption Tiers by Pay-TV Provider (Q1/14)
  • Likelihood of Changing Pay-TV Service Provider by Linear Video Consumption Tiers (Q1/14)
  • Likelihood of Canceling Pay-TV Service by Linear Video Consumption Tiers (Q1/14)
  • Likelihood of Downgrading Pay-TV Service by Linear Video Consumption Tiers (Q1/14)
  • Likelihood of Upgrading Pay-TV Service by Linear Video Consumption Tiers (Q1/14)

Linear Video Consumption and Video Viewing Segments:

  • Video Viewing Segments (Q1/14)
  • Segment Descriptions
  • Segment Demographics
  • Hours of Internet Video Consumed on Platforms by Video Viewing Segments (Q2/14)
  • % of All Internet Video Consumed on Platforms by Video Viewing Segments (Q2/14)
  • Hours of Broadcast Channels Consumed on TV by Video Viewing Segments (2010-2014)
  • Linear Viewing on TV Set by Video Viewing Segments (2012-2014)
  • Linear Video Consumption Tiers by Video Viewing Segments (Q1/14)

Additional Research from Parks Associates

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