市場調査レポート

米国のマルチスクリーンサービス市場

Who is Using Multiscreen Services

発行 Parks Associates 商品コード 315370
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
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米国のマルチスクリーンサービス市場 Who is Using Multiscreen Services
出版日: 2014年09月30日 ページ情報: 英文
概要

現在のマルチスクリーンサービスは、あまり活用されておらず、解約率に一定の影響を及ぼすといった状況にもなっていません。しかし、サービスプロバイダーは、新世代オーバーザトップ(OTT)マルチスクリーンサービスの提供に向けた準備を進めており、今後市場に多大な影響を及ぼす可能性があります。

当レポートは、有料テレビ事業者が米国内で提供しているマルチスクリーンサービスの認知度と利用状況を調査し、マルチスクリーンサービスの機能に高い関心を寄せているユーザーや、加入者の解約率に対する影響などを分析したもので、有料テレビサービスの今後の変化についても展望しています。

マルチスクリーンサービスの利用者

本調査レポートについて

前回までの調査

  • クラウドDVR:テレビの新たな顔
  • 複数世帯住居における加入者のプロファイル
  • 米国のブロードバンド導入世帯におけるエンターテインメントサービス
  • ストリーミング機能を搭載した家電機器とコンテンツ購入傾向
  • TV Everywhere 2.0:マルチスクリーンの新たなステップ
  • OTTビデオの購入者:加入と取引
  • 有料テレビ市場におけるOTT
  • 消費者の区分:プレミアムTVサービスの販売
  • TV Everywhereサービスの利用と認証

主な調査結果

提言

マルチスクリーンサービスの認知度と利用状況のトレンド

  • 有料テレビ事業者が提供するプレミアムサービス加入状況/認知度
  • マルチスクリーンサービスの年齢別認知度
  • マルチスクリーンサービスの世帯収入別認知度
  • マルチスクリーンサービスの有料テレビ事業者別認知度
  • 有料テレビ目玉番組の月別利用状況
  • マルチスクリーンサービス目玉番組の年齢別利用状況
  • マルチスクリーンサービス目玉番組の世帯収入別利用状況
  • マルチスクリーンサービス目玉番組の有料テレビ事業者別利用状況

マルチスクリーンサービスユーザーのプロファイル

  • 人口統計学的プロファイル
  • テレビ番組と映画の消費行動
  • ビデオ視聴の選好傾向
  • プラットフォームでのビデオコンテンツ消費
  • テレビでのビデオコンテンツ消費
  • OTTサービス加入者の割合
  • 有料テレビサービスの加入者1人あたりの平均売上(ARPU)
  • ビデオコンテンツに対する月平均支出額

マルチスクリーンユーザーとビデオ視聴のセグメント

  • マルチスクリーンサービス市場のセグメント
  • ビデオ視聴のセグメント
  • セグメントについての解説
  • 各セグメントの人口動態
  • ビデオ視聴セグメント別の有料テレビサービスのARPU
  • ビデオ視聴セグメント別のマルチスクリーン利用と認知度
  • ビデオ視聴セグメント別のマルチスクリーンサービス機能認知ユーザーの利用状況
  • ビデオ視聴セグメント別のマルチスクリーンサービスの認知度
  • ビデオ視聴セグメント別のマルチスクリーンサービスの利用状況

マルチスクリーンサービスと有料テレビサービスの変化

  • マルチスクリーンサービスのユーザーにより有料テレビサービスが変化する可能性
  • ビデオ視聴セグメント別のマルチスクリーンサービス利用とプロバイダー変更の可能性
  • ビデオ視聴セグメント別のマルチスクリーンサービス利用とサービス解約の可能性
  • マルチスクリーンサービスのユーザーが有料テレビサービスの解約を検討している理由
  • マルチスクリーンサービスのユーザーが有料テレビサービスのダウングレードを検討している理由
目次

Who is Using Multiscreen Services ? investigates the awareness and use of pay-TV multiscreen services. In particular, it analyzes which market segments are enthusiastic about multiscreen capabilities and what impact multiscreen services are having on subscriber churn rates.

Associates Multiscreen Use by Video Viewing Segment
(Pay-TV Subscribers in U.S. Broadband Households)

                     ©Parks Associates.

ANALYST INSIGHT

“Multiscreen services, in their current form, are underused and not having a discernible impact on churn rates. However, service providers are readying the launch of a new generation of over-the-top multiscreen services that could have a tremendous market impact.” - John Barrett, Director, Consumer Analytics, Parks Associates.

Table of Contents

Who is Using Multiscreen Services

About the Research

Previous Research

  • Cloud DVR: The New Face of Television (Q3/14)
  • Profiles of Subscribers in Multifamily Residences (Q2/14)
  • 360 View: Entertainment Services in U.S. Broadband Households (Q1/14)
  • Streaming CE and Content Purchasing Habits (Q1/14)
  • TV Everywhere 2.0: The Next Steps in Multiscreen (Q1/14)
  • OTT Video Buyers: Subscriptions & Transactions (Q4/13)
  • OTT in a Pay-TV World (Q4/13)
  • Consumer Segmentation: Selling Premium TV Services (Q4/13)
  • TV Everywhere Use & Authentication (Q3/13)

Key Findings

Recommendations

Trends in Multiscreen Awareness & Use

  • Pay-TV Premium Feature Subscription/Awareness (2012 - 2014)
  • Multiscreen Awareness by Age (2012 - 2014)
  • Multiscreen Awareness by Household Income (2012 - 2014)
  • Multiscreen Service Awareness by Pay-TV Providers (2012 - 2014)
  • Pay-TV Feature Monthly Usage (2013 - 2014)
  • Multiscreen Feature Usage by Age (2013 - 2014)
  • Multiscreen Feature Usage by Household Income (2013 - 2014)
  • Multiscreen Feature Usage by Pay-TV Service Provider (2013 - 2014)

Profile of Multiscreen Users

  • Demographic Profile of Multiscreen Users (Q1/14)
  • TV Program and Movie Consumption Behavior by Multiscreen Users (Q1/14)
  • Video Viewing Preferences by Multiscreen Users (Q1/14)
  • Video Consumption on Platform by Multiscreen Users (Q1/14)
  • Video Consumption on a TV Set by Multiscreen Users (Q1/14)
  • Percentage With OTT Subscription by Multiscreen Use (Q1/14)
  • Pay-TV Service ARPU by Multiscreen Users (Q1/14)
  • Average Monthly Video Expenditure by Multiscreen Users (Q1/14)

Multiscreen Users and Video Viewing Segments

  • Parks Associates Multiscreen Segmentation
  • Video Viewing Segments (Q1/14)
  • Segment Descriptions
  • Segment Demographics
  • Pay-TV Service ARPU by Video Viewing Segments (Q1/14)
  • Multiscreen Use and Awareness by Video Viewing Segments (Q1/14)
  • Multiscreen Use Among Those Aware of Multiscreen Capability by Video Viewing Segments (Q1/14)
  • Multiscreen Service Awareness by Video Viewing Segments (2013 - 2014)
  • Multiscreen Use by Video Viewing Segment (Q1/14)

Multiscreen & Pay-TV Service Changes

  • Likelihood of Making Changes to Pay-TV Service by Multiscreen Users (Q1/14)
  • Multiscreen Use & Likelihood of Changing Providers by Video Viewing Segments (Q1/14)
  • Multiscreen Use & Likelihood of Canceling Service by Video Viewing Segments (Q1/14)
  • Reason for Considering Cancelling Pay-TV Service by Multiscreen Users (Q1/14)
  • Reason for Considering Downgrading Pay-TV Service by Multiscreen Users (Q1/14)
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