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市場調査レポート

コネクテッドCEの新たなビジネスモデル

New Business Models for Connected CE

発行 Parks Associates 商品コード 314812
出版日 ページ情報 英文 62 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.18円で換算しております。
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コネクテッドCEの新たなビジネスモデル New Business Models for Connected CE
出版日: 2014年09月30日 ページ情報: 英文 62 Pages
概要

当レポートでは、コンテンツ配置の販売・広告収益がもたらす月次経常収益の課題と機会について調査し、コネクテッドデバイスが獲得すると見られる世界における月次経常収益の5カ年予測・シェアおよびMSO・Telco(電気通信事業者)にとってのビデオ加入・収益への影響などをまとめ、お届けいたします。

第1章 レポートのサマリー

第2章 市場情勢

  • 消費者による家庭用エンターテインメントデバイスの導入
  • 競合情勢

第3章 代替収益ストリームにとっての市場促進因子

  • 低い利益幅
  • 代替収益ストリームのより高い収益可能性
  • ハードウェアの減少

第4章 代替収益ストリームの市場障壁

  • 少ないユーザー基板
  • 企業文化
  • デバイスの購入サイクル
  • 十分でないユーザーエクスペリエンス
  • 有料TVのSTB(セットトップボックス)の拡大

第5章 CEデバイスのビジネスモデル

  • ハードウェア型CRビジネスモデル
  • 代替収益CEビジネスモデル

第6章 代替収益の可能性

  • 業界の主要企業向けモデル
  • サブスクリプションセールス(予約販売)
  • サブスクリプションサービス
  • コンテンツサービス

第7章 見通し・提言

第8章 付録

図表

目次

This report examines the challenges and opportunities of generating recurring monthly revenue from selling content placement and advertising revenues. It provides a five-year global forecast for the share of recurring monthly revenue that connected devices may obtain as well as their impact on video subscriptions and ad revenues for MSOs and telcos.

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Table of Contents

The Bottom Line

Dashboard

1.0 Report Summary

  • 1.1 Purpose of Report
  • 1.2 Scope of Report

2.0 Market Landscape

  • 2.1 Consumer Adoption of Home Entertainment Devices
  • 2.2 The Competitive Landscape

3.0 Market Drivers for Alternate Revenue Streams

  • 3.1 Low Profit Margins
  • 3.2 Higher Profit Potential of Alternate Revenue Streams
  • 3.3 The Decline of Hardware

4.0 Market Barriers to Alternative Revenue Streams

  • 4.1 Low User Base
  • 4.2 Company Culture
  • 4.3 Device Purchasing Cycles
  • 4.4 Unsatisfactory User Experience
  • 4.5 Expanded Pay-TV Set-Top Boxes

5.0 CE Device Business Models

  • 5.1 Hardware-Based CE Business Models
    • 5.1.1 Value Equation
    • 5.1.2 Innovation
      • Technology
      • Form Factors
      • Larger Screen Sizes
      • Flexible Displays
      • Game-Changing Form Factors
      • New Features
    • 5.1.3 Premium Products
    • 5.1.4 Single Brand Ecosystems
  • 5.2 Alternate Revenue CE Business Models
    • 5.2.1 The Alternate Revenue Market
    • 5.2.2 Content Services Model
      • Other Content Services Fees
    • 5.2.3 Subscription Models
      • Subscription Sales
      • Subscription Services
    • 5.2.4 Vertical Integration Model
    • 5.2.5 E-Commerce Transactions
    • 5.2.6 Advertising
      • Data and Analytics

6.0 Alternate Revenue Potential

  • 6.1 Models for Key Industry Players
  • 6.2 Subscription Sales
  • 6.3 Subscription Services
  • 6.4 Content Services

7.0 Implications and Recommendations

8.0 Appendix

  • 8.1 Research Approach/Sources
  • 8.2 Glossary
  • 8.3 Company Index

Figures

  • Consumer Adoption of Home Entertainment Devices
  • Home Entertainment Product Ownership in Germany, Spain, and the U.K.
  • Annual CE Purchases (2007 - 2013)
  • U.S. Households with Internet-Connected CE (2010 - 2014)
  • Households with Internet-Connected CE in Germany, Spain, and the U.K.
  • Percentage of Broadband Households Connecting CE Devices to the Internet in the U.S.
  • Percentage of Broadband Households Connecting CE Devices to the Internet in Western Europe
  • Competition for Unit Sales vs. Competition for Alternative Revenue Streams
  • Average Price of an HDTV
  • Percentage of Broadband Households with a Pay-TV Service Subscription
  • Average Price of a 50-Inch or Larger Smart TV
  • Screen Sizes of Flat-Panel TVs
  • CE Buyers by CE Spending Segments
  • CE Spending by Income Level
  • CE Spending by Age Group
  • Average Monthly Content Expenditure for Most-Used Connected Device
  • Average Monthly Content Expenditure for Most Used Connected Device
  • New Business Model Players for Home Entertainment Devices
  • Share of 2014 Sales by Manufacturer
  • Most-Used Connected Devices
  • Average Time Spent per Person by Platform
  • Google Comparison of Rich Media Ads to Text and Standard Display Ads
  • Ecosystem for Alternate Revenue Business Models
  • Percentage of Broadband Households with OTT Subscriptions
  • Content Subscriptions Accessed Through a Connected Device
  • Alternate Revenue Stream Models for Key Industry Players
  • Examples of Subscription Sales Revenue Scenarios
  • Examples of Services Subscription Revenue Scenarios
  • Example of Content Services Revenue Scenarios
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