市場調査レポート

ホームエネルギーマネジメント(HEM)導入者

Home Energy Management Adopters

発行 Parks Associates 商品コード 307735
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.06円で換算しております。
Back to Top
ホームエネルギーマネジメント(HEM)導入者 Home Energy Management Adopters
出版日: 2014年06月30日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、ホームエネルギーマネジメント(HEM)市場を取り上げ、スマートホームおよびエネルギーマネジメント機器の初期導入者について調査分析し、現在の市場を定量化して、主要な製品分類およびブランドを特定し、導入パターンの分析からエネルギーマネジメント機器導入者の特徴をまとめるとともに、エネルギーマネジメント製品に対する需要の現状を分析し、消費者の導入を促す主な要因を概括するなど、概略以下の構成でお届けいたします。

調査について

これまでの調査

  • 拡大する家庭用需要応答の導入(2014年/第1四半期)
  • HEM提供のためのパートナーシップの活用(2014年/第1四半期)
  • エネルギーと米国ブロードバンド世帯(2013年/第4四半期)
  • HEMのためのクラウドの活用(2013年/第4四半期)
  • 消費者区分:HEMのためにお金を出すのは誰なのか(2013年/第3四半期)

主な調査結果

提言

HEM機器の導入

  • 所有するHEM製品の種類数(2014年/第1四半期)
  • スマートホーム機器の導入(2014年/第1四半期)
  • システムの一部またはスタンドアローン機器としてのスマートホーム制御装置(2014年/第1四半期)
  • スマートホーム設備:購入された上位5ブランド
  • スマート照明(2014年/第1四半期)
  • スマート照明の制御メカニズム(2014年/第1四半期)
  • 所有するHEM製品の種類数、年齢別(2014年/第1四半期)
  • 所有するHEM製品の種類数、所得別(2014年/第1四半期)
  • 所有するHEM製品の種類数、教育水準別(2014年/第1四半期)
  • 所有するHEM製品の種類数、年間住宅リフォーム支出別(2014年/第1四半期)
  • 所有するHEM製品の種類数、世帯子供人数別(2014年/第1四半期)
  • 所有するHEM製品の種類数、床面積別(2014年/第1四半期)
  • 所有するHEM製品の種類数、居住年数別(2014年/第1四半期)
  • 所有するHEM製品の種類数、12カ月以内に移転する可能性別(2014年/第1四半期)
  • 所有するHEM製品の種類数、都市VS地方別(2014年/第1四半期)

2013年HEM機器購入

  • 2013年スマートホーム設備購入(2014年/第1四半期)
  • スマートホーム制御機器の平均価格(2014年/第1四半期)
  • スマートホーム制御機器の購入方法(2014年/第1四半期)
  • スマートホーム制御機器の購入場所(2014年/第1四半期)
  • スマートホーム制御機器の購入理由(2014年/第1四半期)
  • 2013年に入手した個々のHEM製品、年齢別(2014年/第1四半期)
  • 2013年に入手した個々のHEM製品、世帯所得別(2014年/第1四半期)
  • 2013年に入手した個々のHEM製品、教育水準別(2014年/第1四半期)
  • 2013年に入手した個々のHEM製品、リフォーム支出別(2014年/第1四半期)
  • 2013年に入手した個々のHEM製品、世帯子供人数別(2014年/第1四半期)
  • 2013年に入手した個々のHEM製品、住宅規模別(2014年/第1四半期)
  • 2013年に入手した個々のHEM製品、居住年数別(2014年/第1四半期)
  • 2013年に入手した個々のHEM製品、12カ月以内に移転する可能性別(2014年/第1四半期)
  • スマートホーム制御機器を購入する意思(2014年/第1四半期)
  • 想定しているスマートホーム設備用システム(2014年/第1四半期)

HEM導入促進要因

  • エネルギー・技術に対する姿勢(2014年/第1四半期)
  • ホーム・環境に対する姿勢(2014年/第1四半期)
  • 2013年に入手したHEM製品の種類数、姿勢別(2014年/第1四半期)
  • 所有するHEM製品の種類数、ライフスタイル別(2014年/第1四半期)
  • 個々のHEM製品の導入とライフスタイル(2014年/第1四半期)
  • 所有するHEM製品の種類数と環境保護主義(2014年/第1四半期)
  • 所有するHEM製品の数と環境保護主義(2014年/第1四半期)
  • 2013年におけるHEM製品総支出平均額、動機要因別(2014年/第1四半期)
  • Parks Associatesのその他の調査
目次

Home Energy Management Adopters profiles the early adopters of smart home, energy management devices including thermostats, lighting, power strips, outlets, and appliances. It quantifies the current market and identifies the leading product categories and brands. It analyzes adoption patterns to identify the key characteristics of those adopting energy management devices. It also analyzes current demand for energy management products and investigates of the key drivers motivating consumers to adopt.

image1

Table of Contents

Home Energy Management Adopters

About the Research

Previous Research

  • Expanding Residential Demand Response Adoption (Q1/14)
  • Leveraging Partnerships to Deliver Home Energy Management (Q1/14)
  • Energy & American Broadband Households (Q4/13)
  • Leveraging the Cloud for Home Energy Management (Q4/13)
  • Consumer Segmentation: Who Will Pay for Home Energy Management (Q3/13)

Key Findings

Recommendations

HEM Device Adoption

  • Number of HEM Product Types Owned (Q1/14)
  • Adoption of Smart Home Devices (Q1/14)
  • Smart Home Controls as Part of System or Stand-alone Devices (Q1/14)
  • Smart Home Equipment: Top Five Brands Purchased
  • Smart Lights (Q1/14)
  • Control Mechanism for Smart Lights (Q1/14)
  • Number of HEM Product Types Owned by Age (Q1/14)
  • Number of HEM Product Types Owned by Income (Q1/14)
  • Number of HEM Product Types Owned by Education (Q1/14)
  • Number of HEM Product Types Owned by Annual Home Improvement Spending (Q1/14)
  • Number of HEM Product Types Owned by Children at Home (Q1/14)
  • Number of HEM Product Types Owned by Square Footage (Q1/14)
  • Number of HEM Product Types Owned by Time in Current Residence (Q1/14)
  • Number of HEM Product Types Owned by Likelihood of Moving in the Next 12 Months (Q1/14)
  • Number of HEM Product Types Owned by Urban vs. Rural (Q1/14)

2013 HEM Device Purchases

  • 2013 Purchase of Smart Home Equipment (Q1/14)
  • Average Price of Smart Home Control Device (Q1/14)
  • Method of Purchasing Smart Home Control Devices (Q1/14)
  • Location to Purchase Smart Home Control Devices (Q1/14)
  • Reason to Purchase Smart Home Control Devices (Q1/14)
  • Individual HEM Products Acquired in 2013 by Age (Q1/14)
  • Individual HEM Products Acquired in 2013 by Household Income (Q1/14)
  • Individual HEM Products Acquired in 2013 by Education (Q1/14)
  • Individual HEM Products Acquired in 2013 by Home Improvement Spending (Q1/14)
  • Individual HEM Products Acquired in 2013 by Children at Home (Q1/14)
  • Individual HEM Products Acquired in 2013 by Home Size (Q1/14)
  • Individual HEM Products Acquired in 2013 by Time in Current Residence (Q1/14)
  • Individual HEM Products Acquired in 2013 by Likelihood of Moving in the Next 12 Months (Q1/14)
  • Intention to Buy Smart Home Control Device (Q1/14)
  • Intended System for Smart Home Equipment (Q1/14)

HEM Adoption Drivers

  • Attitudes Towards Energy & Technology (Q1/14)
  • Attitudes Towards Home & Environment (Q1/14)
  • Number of HEM Product Types Acquired in 2013 by Attitudes (Q1/14)
  • Number of HEM Product Types Owned by Impressive Lifestyle (Q1/14)
  • Number of HEM Devices Owned and Impressive Lifestyle (Q1/14)
  • Adoption of Individual HEM Products and Impressive Lifestyle (Q1/14)
  • Number of HEM Product Types Owned and Environmentalism (Q1/14)
  • Number of HEM Devices Owned and Environmentalism (Q1/14)
  • Average Total HEM Product Expenditure in 2013 by Motivating Factor (Q1/14)
  • Additional Research from Parks Associates
Back to Top