市場調査レポート

インターネット接続ゲーム機

Connected Gaming Consoles

発行 Parks Associates 商品コード 307734
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.85円で換算しております。
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インターネット接続ゲーム機 Connected Gaming Consoles
出版日: 2014年06月30日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、オンライン動画やその他のゲーム以外のプラットフォームとしてのインターネット接続ゲーム機の役割を分析し、特定製品の導入や浸透度、ゲーム機をスマートTVやストリーミングメディア端末などの代替機器としてオンラインコンテンツにアクセスするユーザーの評価、製品別のゲーム機によるデジタルメディアの利用調査などについて取り上げています。

当調査について

過去の調査

  • ゲーム機の改革(2014年第2四半期)
  • デジタルライフスタイル:米国(第2版)(2014年第2四半期)
  • 全容:消費者家電(CE)の導入と傾向(2014年第2四半期)
  • ストリーミングCEとコンテンツ購入行動(2014年第1四半期)
  • 消費者の分類:CEへの大規模な支出者(2013年第3四半期)

主な調査結果

提言

ゲーム機市場の概要

  • ブロードバンド世帯におけるゲーム機の役割(2014年第1四半期)
  • ゲーム機の所有と利用(2009〜2014年)
  • 年齢および子どもの有無によるゲーム機の所有(2014年第1四半期)
  • ブランドによるゲーム機の所有(2014年第1四半期)
  • ゲーム機の年間購入(2007〜2013年)
  • ゲーム機の平均販売価格(2008〜2013年)
  • ゲーム機:年間購入ブランドトップ5(2010〜2013年)
  • 所有ゲーム機の総数(2014年第1四半期)
  • 現行 vs. 旧世代ゲーム機の所有(2014年第1四半期)
  • PlayStation 4およびXbox One両方の所有(2014年第1四半期)
  • 購入時の考慮点トップ3:ブランド(2014年第1四半期)

ゲーム機のインターネット接続率

  • 端末別のアクティブ接続(2014年第1四半期)
  • ブロードバンド世帯におけるCE端末のネット接続率(2010〜2014年)
  • ゲーム機の種類別インターネット接続ゲーム機の割合(2014年第1四半期)
  • 使用中のネット接続CE機器の総数(2014年第1四半期)
  • もっとも頻繁に使用するネット接続CE機器(2014年第1四半期)
  • もっとも一般的に使われているネット接続CE機器(2014年第1四半期)

オンラインコンテンツの利用と支出

  • ゲーム機からオンラインコンテンツへの平均アクセス時間(2014年第1四半期)
  • 年齢及び子どもの有無によるゲーム機からオンラインコンテンツへの平均アクセス時間(2014年第1四半期)
  • ネット接続CE機器別オンラインコンテンツへの平均アクセス時間(2014年第1四半期)
  • オンラインコンテンツへの平均アクセス時間(2014年第1四半期)
  • ネット接続ゲーム機からのオンライン動画コンテンツ(2014年第1四半期)
  • ネット接続ゲーム機によるメディアコンテンツ接続への月間支出(2014年第1四半期)
  • Xbox Live Goldの導入(2014年第1四半期)
  • PlayStation Plusの導入(2014年第1四半期)
  • もっとも利用する端末による月間平均コンテンツ支出(2014年第1四半期)
  • もっとも利用するネット接続CE機器での動画コンテンツの視聴(2014年第1四半期)
  • XBox Oneでの音声またはジェスチャーコマンドの利用(2014年第1四半期)
  • もっとも利用するネット接続CE機器の設置場所(2014年第1四半期)
  • ゲームおよびゲーム以外目的に限定した機器の利用(2014年第1四半期)
  • 子どものいる世帯:年齢別に見るゲームおよびゲーム以外目的に限定した機器の利用(2014年第1四半期)
  • 子どものいない世帯:年齢別に見るゲームおよびゲーム以外目的に限定した機器の利用(2014年第1四半期)
  • ゲームおよびゲーム以外目的に限定した機器の利用によるオンラインコンテンツの平均利用時間(2014年第1四半期)

ゲーム機の比較

  • 機器の種類別に見る家庭内でもっとも利用するネットCE機器(2014年第1四半期)
  • 機器の種類別に見る家庭内でもっとも利用するネットCE機器の利用理由(2014年第1四半期)
  • 機器の種類別に見るゲーム利用時間の割合(2014年第1四半期)
  • 機器の種類別に見るオンラインコンテンツへの平均アクセス時間(2014年第1四半期)
  • ゲーム機器の種類別に見るオンラインコンテンツへの平均アクセス時間(2014年第1四半期)
  • 機器の種類別に見る視聴動画コンテンツ(2014年第1四半期)
  • 機器の種類別に見るオンラインコンテンツ平均アクセス費用(2014年第1四半期)
  • 機器の種類別に見る過去12か月間の平均ゲーム購入回数(2014年第1四半期)
  • 機器の種類別に見る家庭内でのゲーム機の設置場所(2014年第1四半期)

関連調査

目次

Connected Gaming Consoles analyzes the role of gaming consoles as a platform for online video and other types of non-gaming content. It features an overview of gaming console adoption and the penetration rate of specific products. It assesses the extent to which consumers are using gaming consoles to access online content relative to alternatives like smart TVs and streaming media devices. It also has an in-depth investigation of digital media use on gaming consoles with data broken out by specific products. Particular attention is given to balance between gaming and non-gaming use of each platform.

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Table of Contents

Connected Gaming Consoles

About the Research

Previous Research

  • The Reinvention of Gaming Consoles (Q2/14)
  • Digital Lifestyles: U.S. (2nd Edition) (Q2/14)
  • 360 View: CE Adoption & Trends (Q2/14)
  • Streaming CE and Content Purchasing Habits (Q1/14)
  • Consumer Segmentation: The Big CE Spenders (Q3/13)

Key Findings

Recommendations

Gaming Console Market Overview

  • The Role of the Gaming Console in Broadband HHs (Q1/14)
  • Gaming Console Ownership and Usage (2009-2014)
  • Gaming Console Ownership by Age and Children in Home (Q1/14)
  • Gaming Console Ownership and Usage by Brand (Q1/14)
  • Annual Gaming Console Purchases (2007 - 2013)
  • Average Selling Price of Gaming Consoles (2008 - 2013)
  • Gaming Console: Top Five Brands Purchased in Year (2010 - 2013)
  • Total Number of Gaming Console Types Owned (Q1/14)
  • Ownership of Current vs. Previous Generation Console (Q1/14)
  • Ownership of Both PlayStation 4 and Xbox One Consoles (Q1/14)
  • Top 3 Purchase Considerations: Brand (Q1/14)

Gaming Console Connection Rates

  • Active Internet Connection by Device (Q1/14)
  • % of Broadband HH Connecting CE Devices to Internet (2010 - 2014)
  • Percentage with Internet Connected Gaming Console by Type of Console (Q1/14)
  • Total Number of Connected CE Devices In Use (Q1/14)
  • Most Frequently Used Connected CE Device (Q1/14)
  • Most Commonly Used Connected CE Devices (Q1/14)

Online Content Use and Expenditure

  • Avg. Hours Spent Accessing Online Content from Gaming Console (Q1/14)
  • Avg. Hours Spent Accessing Online Content from Gaming Console by Age and Children in the Home (Q1/14)
  • Avg. Hours Spent Accessing Online Content by Connected CE Device (Q1/14)
  • Average Number of Hours Spent Accessing Online Content (Q1/14)
  • Online Video Content Accessed on Connected Game Consoles (Q1/14)
  • Monthly Expenditure Using Connected Gaming Consoles to Access Media Content (Q1/14)
  • Adoption of Xbox Live Gold (Q1/14)
  • Adoption of PlayStation Plus (Q1/14)
  • Average Monthly Content Expenditure for Most Used Device (Q1/14)
  • Video Content Watched on Most Used Connected CE Device (Q1/14)
  • Using Voice or Gesture Commands via XBox One (Q1/14)
  • Location of Most Used Connected CE Device (Q1/14)
  • Exclusive Use of Consoles for Gaming or Non-Gaming Purposes (Q1/14)
  • Children in Home: Exclusive Use of Consoles for Gaming or Non-Gaming Purposes by Age (Q1/14)
  • No Children in Home: Exclusive Use of Consoles for Gaming or Non-Gaming Purposes by Age (Q1/14)
  • Avg. Hours Spent Accessing Online Content by Exclusive Use of Consoles for Gaming or Non-Gaming Purposes (Q1/14)

Console Comparisons

  • Most Used Connected CE Device in Household by Type of Console (Q1/14)
  • Reason for Using Console as Most Used Connected CE Device by Type of Console (Q1/14)
  • Percentage of Time Using Console for Gaming by Type of Console (Q1/14)
  • Avg. Hours Spent Accessing Online Content by Type of Console (Q1/14)
  • Avg. Hours Spent Accessing Online Content by Type of Gaming Console (Q1/14)
  • Video Content Watched by Type of Console (Q1/14)
  • Monthly Expenditure to Access Online Content by Type of Console (Q1/14)
  • Avg. Times Buying Games in Last 12 Months by Type of Console (Q1/14)
  • Household Location of Gaming Console by Type of Console (Q1/14)

Additional Research from Parks Associates

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