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市場調査レポート

CE(家電)・コンテンツ購入パターン

Streaming CE and Content Purchasing Habits

発行 Parks Associates 商品コード 298825
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。
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CE(家電)・コンテンツ購入パターン Streaming CE and Content Purchasing Habits
出版日: 2014年04月17日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、コネクテッドCEデバイスの導入方法について分析し、コネクテッドCEユーザーの視聴習慣、従来型有料TV・オーバーザトップビデオサービスの加入、および購入・レンタルビデオダウンロードの利用動向を調査、またApple TV と Rokuのストリーミングメディアプレイヤーに関する比較をまとめ 、概略以下の構成でお届けします。

目次

本調査について

前回調査

主な調査結果

提言

コネクテッドCEの導入

  • 家電製品の所有
  • インターネットに接続されたコネクテッドCEデバイスの割合
  • インターネットへCEデバイスを接続しているブロードバンド世代の割合
  • インターネットとコネクテッドCEを所有する米国の世帯
  • インターネットとコネクテッドCEを所有する米国の世帯:年齢別
  • マルチコネクテッドCEデバイスの導入
  • コネクテッドCEデバイスの種類:デバイス数・使用タイプ別

有料TVサービス・コネクテッドCEデバイス

  • 有料TVサービス加入
  • 有料TVサービス加入:コネクテッドCEデバイス数・使用タイプ別
  • アンバンドルTVサービスへの支出:コネクテッドCE所有別
  • TVサービスをキャンセルする可能性:コネクテッドCEデバイス別
  • TVサービスをダウングレードする可能性:コネクテッドCEデバイス別
  • TVサービスをアップグレードする可能性:コネクテッドCEデバイス別
  • TVサービスプロバイダーを変更する可能性:コネクテッドCEデバイス別

コンテンツ消費

  • ビデオ視聴習慣
  • ビデオ利用:コネクテッドCEデバイス別
  • 家庭でTV番組の視聴に用いるソース
  • 家庭でTV番組の視聴に用いるソースの数
  • 家庭でTV番組の視聴にチェックする第一のソース
  • TVコンテンツのトップソース:コネクテッドCEデバイス別
  • 家庭で映画の視聴に用いるソース
  • 家庭で映画の視聴に用いるソースの数
  • 家庭で映画の視聴にチェックする第一のソース
  • 映画コンテンツのトップソース:コネクテッドCEデバイス別
  • TVセットにおけるビデオの消費:ソース別
  • TVにおけるビデオの消費:コネクテッドCEの所有
  • TVセットにおけるビデオの消費:コネクテッドCEデバイス数・使用タイプ別
  • 加入型ビデオサービスの利用:シナリオ・デバイス別
  • ストリーミングメディアプレイヤー:ライブTVの利用vs.シナリオ別による加入型ビデオ

ビデオへの支出

  • OTTサービス加入
  • OTTサービス加入:コネクテッドCEデバイス数・使用タイプ別
  • OTTサービス加入:コネクテッドCEデバイス・使用タイプ別
  • OTTvs.有料TV加入:コネクテッドCEデバイス数・使用タイプ別
  • TV&映画への平均支出
  • TV&映画への平均支出:コネクテッドCEデバイス数・使用タイプ別
  • TV&映画への平均支出コネクテッドCEデバイス別

Apple vs. Roku

  • 所有のストリーミングメディアプレイヤータイプ
  • Roku vs. Apple TV:OTTサービス加入
  • Roku vs. Apple TV:加入型ビデオサービスの利用-シナリオ別
  • Roku vs. Apple TV:レンタルもしくは購入ビデオダウンロードに用いるサービス
  • Roku vs. Apple TV:レンタルビデオダウンロードの利用-シナリオ別
  • Roku vs. Apple TV:購入ビデオダウンロード利用-シナリオ別
  • Roku vs. Apple TV:TVセットにおけるビデオ消費

Parks Associatesによるその他のレポート

目次

‘Streaming CE and Content Purchasing Habits’ analyzes how the adoption of connected CE devices is impacting the market for digital media. It investigates the viewing habits of connected CE users, their subscription to traditional pay-TV and over-the-top video services, and their use of purchased and rented video downloads. Specific attention is given to the Apple TV and Roku streaming media players.

TVVideo Consumption on TV Sets byConnected CE Ownership
(U.S. Broadband Households Who Connect At Least One CE Device to the Internet)

©Parks Associates.

ANALYST INSIGHT

“The take-rate for OTT subscriptions is increasing only among those using multiple types of connected CE devices. In other words, the percentage of first-time connected CE users with an OTT subscription is not increasing. Subscription growth is coming from an expansion of the base of first-time connected CE users rather than a deepening penetration within it.” - John Barrett, Director, Consumer Analytics, Parks Associates.

Table of Contents

About the Research

Previous Research

  • OTT Video Buyers: Subscriptions & Transactions (Q4/13)
  • TV Apps: Strategies & Trends (Q4/13)
  • Connected TV: Trends and Innovation (Q3/13)
  • TV Viewing Habits and the Challenge of Young Nonsubscribers (Q2/13)

Key Findings

Recommendations

Connected CE Adoption:

  • Consumer Electronic Product Ownership (2009 - 2013)
  • % of Connected CE Devices Connected to the Internet (2010 - 2013)
  • % of Broadband HH Connecting CE Devices to Internet (2010 - 2013)
  • U.S. Households with Internet-Connected CE (2010 - 2013)
  • U.S. Households with Internet- Connected CE by Age (Q1/13)
  • Adoption of Multiple Connected CE Devices (2012 - 2013)
  • Type of Connected CE Device by Number of Device-Types Used (Q1/13)

Pay-TV Services and Connected CE Devices:

  • Pay-TV Service Subscription (2011 - 2013)
  • Pay-TV Service Subscription by Number of Connected CE Device-Types Used (2012 - 2013)
  • Expenditure on Unbundled TV Service by Connected CE Ownership (Q1/13)
  • Likelihood of Canceling TV Service by Connected CE Device (Q1/13)
  • Likelihood of Downgrading TV Service by Connected CE Device (Q1/13)
  • Likelihood of Upgrading TV Service by Connected CE Device (Q1/13)
  • Likelihood of Changing TV Service Provider by Connected CE Device (Q1/13)

Content Consumption:

  • Video Viewing Habits (2011 - 2013)
  • Video Use by Connected CE Device (Q1/13)
  • Sources Used to Watch a TV Program at Home (Q1/13)
  • Number of Sources Used to Watch a TV Program at Home (Q1/13)
  • Sources of TV Content By Connected CE Device Ownership (Q1/13)
  • First Sources Checked to Watch TV Programs at Home (Q1/13)
  • Top Source for TV Content By Connected CE Device (Q1/13)
  • Sources to Watch Movies at Home (Q1/13)
  • Number of Video Sources Used to Watch Movies at Home (Q1/13)
  • Sources of Movie Content By Connected CE Device (Q1/13)
  • First Sources Checked to Watch Movies at Home (Q1/13)
  • Top Source for Movie Content By Connected CE Device Ownership (Q1/13)
  • Video Consumption on TV Sets by Source (2010 - 2013)
  • Video Consumption on TV by Connected CE Ownership (Q1/13)
  • Video Consumption on TV Sets by Number of Connected CE Device-Types Used (Q1/13)
  • Use of Subscription Video Service by Scenario and Device (Q3/13)
  • Streaming Media Players: Use of Live TV vs. Subscription Video by Scenario (Q3/13)

Expenditure on Video:

  • OTT Service Subscription (2012 - 2013)
  • OTT Service Subscription by Number of Connected CE Device-Types Used (2012 - 2013)
  • OTT Service Subscription by Connected CE Device-Type Use (2012 - 2013)
  • OTT vs. Pay-TV Subscription by Number of Connected CE Device-Types Used (2012 - 2013)
  • Average Expenditure on TV & Movies (2012-2013)
  • Average Expenditure on TV & Movies by Number of Connected CE Device-Types Used (2012-2013)
  • Average Expenditure on TV & Movies by Connected CE Devices (2012-2013)

Apple TV vs. Roku:

  • Type of Streaming Media Player Owned (Q1/13)
  • Roku vs. Apple TV: OTT Service Subscription (Q3/13)
  • Roku vs. Apple TV: Use of Subscription Video Service by Scenario (Q3/13)
  • Roku vs. Apple TV: Services used to Rent or Purchase Video Downloads (Q3/13)
  • Roku vs. Apple TV: Use of Rented Video Downloads by Scenario (Q3/13)
  • Roku vs. Apple TV: Use of Purchased Video Downloads by Scenario (Q3/13)
  • Roku vs. Apple TV: Video Consumption on TV Sets (Q1/13)

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