市場調査レポート

デジタルヘルス消費者:ライフスタイル・技術セグメント

Digital Health Consumers: A Lifestyle and Technology Segmentation

発行 Parks Associates 商品コード 298823
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.95円で換算しております。
Back to Top
デジタルヘルス消費者:ライフスタイル・技術セグメント Digital Health Consumers: A Lifestyle and Technology Segmentation
出版日: 2014年04月21日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、消費者の健康習慣について分析しており、ライフスタイル・個人の健康状態によって市場を区分し、デジタルヘルス製品・サービスを最も受け入れる・受け入れないセグメントを特定し、各セグメントの人口統計・ 技術統計を提供するなど、概略以下の構成でお届けします。

目次

デジタルヘルス消費者:ライフスタイル・技術セグメント

本調査について

前回調査

主な調査結果

提言

健康習慣・状態の概要

  • 健康活動
  • 健康習慣
  • スマートホーム機器の健康上の魅力
  • 健康習慣:年齢別
  • 健康志向の消費者:世帯収入別
  • 健康志向の消費者:年齢別
  • 健康問題
  • 健康問題:性別
  • 慢性的な健康問題
  • 慢性的な健康問題:年齢別
  • 慢性的な健康問題を持つ割合:年齢別
  • デジタルヘルス活動
  • デジタルヘルス活動の平均数

健康グループ

  • 健康グループ
  • 健康活動の平均数:健康グループ別
  • 慢性的な健康問題:健康グループ別
  • 慢性的な健康状態の総数:健康グループ別
  • 健康上の悪習:健康グループ別
  • 健康問題:健康グループ別
  • 健康保険:健康グループ別

健康グループ・技術

  • デジタルヘルス活動:健康グループ別
  • デジタルヘルス活動の平均数:健康グループ別
  • CE導入:健康グループ別
  • 健康グループの内訳:スマートフォンOS別
  • 有料TVサービス:健康グループ別
  • 電話サービス:健康グループ別
  • インターネットアクセス:健康グループ別
  • 技術に対する強い関心:健康グループ別

健康グループのプロファイル

  • 健康グループ:回答者の年齢別
  • 健康グループの内訳:年齢別
  • 健康グループの内訳:世帯収入別
  • 健康グループの内訳:性別
  • 健康グループの内訳:家庭におけるモニターの所有別
  • 健康グループの内訳:婚姻区分別
  • 健康グループ:地域別

Parks Associatesによるその他のレポート

目次

Digital Health Consumers: A Lifestyle and Technology Segmentation analyzes consumer health habits and segments the market according to lifestyles and personal health conditions. It then identifies which segments are most and least receptive to digital health products and services and provides a demographic and technographic profile of each segment.

image1

Table of Contents

Digital Health Consumers: A Lifestyle and Technology Segmentation

About the Research

Previous Research

  • Virtual Care: Technologies and Business Models (Q1/14)
  • Prescribing Apps: Engaging Health Consumers (Q4/13)
  • Digitally Fit: Healthy Living and Connected Devices (Q1/13)
  • Managing Care through ACOs: Consumer Interests & Requirements (Q1/13)

Key Findings

Recommendations

Overview of Health Habits & Conditions

  • Health Activities (Q4/13)
  • Health Habits (Q4/13)
  • Health Appeal of Smart Home Equipment (Q4/13)
  • Health Habits by Age (Q4/13)
  • Health Conscious Consumers by Household Income (Q4/13)
  • Health Conscious Consumers by Age (Q4/13)
  • Health Concerns (Q4/13)
  • Health Concerns by Gender (Q4/13)
  • Chronic Health Problems (Q4/13)
  • Chronic Health Problems by Age (Q4/13)
  • % with Chronic Health Problem by Age (Q4/13)
  • Digital Health Activities (Q4/13)
  • Avg. # of Digital Health Activities (Q4/13)

Health Groups

  • Health Groups (Q4/13)
  • Avg. # of Health Activities by Health Group (Q4/13)
  • Chronic Health Problems by Health Group (Q4/13)
  • Total Number of Chronic Health Conditions by Health Group (Q4/13)
  • Health Vices by Health Group (Q4/13)
  • Health Concerns by Health Groups (Q4/13)
  • Health Insurance by Health Group (Q4/13)

Health Groups & Technology

  • Digital Health Activities by Health Groups (Q4/13)
  • Avg. # of Digital Health Activities by Health Groups (Q4/13)
  • CE Adoption by Health Groups (Q4/13)
  • Breakdown of Health Groups by Smartphone OS (Q4/13)
  • Pay-TV Service by Health Groups (Q4/13)
  • Telephone Services by Health Group (Q4/13)
  • Internet Access by Health Groups (Q4/13)
  • Enthusiasm for Technology by Health Group (Q4/13)

Profile of Health Groups

  • Health Groups by Age of Respondents (Q4/13)
  • Breakdown of Health Groups by Age (Q4/13)
  • Breakdown of Health Groups by Household Income (Q4/13)
  • Breakdown of Health Groups by Gender (Q4/13)
  • Breakdown of Health Groups by Having Minors at Home (Q4/13)
  • Breakdown of Health Groups by Marital Status (Q4/13)
  • Health Groups by Region (Q4/13)

Additional Research from Parks Associates

Back to Top