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市場調査レポート

コネクテッド製品・システムの商業化

Monetizing Connected Products and Systems

発行 Parks Associates 商品コード 297431
出版日 ページ情報 英文 50 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=108.98円で換算しております。
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コネクテッド製品・システムの商業化 Monetizing Connected Products and Systems
出版日: 2014年12月30日 ページ情報: 英文 50 Pages
概要

家庭向けコネクテッドデバイス(ネット接続対応機器)のビジネスモデルは現在、消費者が遠隔監視・制御装置の月額料金を負担する気がない、という大きな課題に直面しています。

当レポートでは、世界のコネクテッドデバイス市場における商業化・収益獲得のための戦略−−メーカー側が利益を得て、消費者側も便益を得る方法−−について分析すると共に、各種産業との事業提携(パートナーシップ)による収益機会−−スマート製品・サービスから得られたデータ・制御方法の他業種での活用方法−−の創出方法について考察しております。

第1章 イントロダクション

  • 主な問題意識・課題
  • 分析範囲

第2章 スマートホーム市場の進化

第3章 商業化の機会

  • 付加価値サービス
  • 付加価値サービスのバンドリング
  • 価格と生産規模拡大
  • 製品売上高と手数料
  • 製品一体型ソリューションを通じた、隣接領域への進出
  • アプリケーションの売上高(最新動向)
  • 広告
  • 見込み客の獲得(リード・ジェネレーション)
  • 技術サポート
  • デマンドレスポンス(受容応答)
  • 顧客ロイヤルティ

第4章 事業提携

  • 事業提携によるリスク緩和
  • 事業提携を通じた差別化
  • データの制御
  • 事業提携の評価

第5章 パートナー側のビジネスの動機

  • スマートホーム・サービス・プロバイダー
  • 小売業者
  • ブロードバンド・サービス・プロバイダー
  • セキュリティサービス・プロバイダー
  • スマート製品メーカー
  • スマート保険業界
  • HVAC(冷暖房・空調・換気装置)ディーラー
  • 保証サービス・プロバイダー
  • 住宅建築業者
  • 従来型ユーティリティ企業
  • 小売エネルギープロバイダー

第6章 結論

第7章 目次

第8章 調査方法に関する注記

図表一覧

目次

Business models for connected devices in the home present a challenge because most consumers will not pay a monthly fee for remote monitoring and control. This report examines the different monetization strategies that can drive revenues for manufacturers and benefits for consumers. In addition, the report reviews revenue opportunities that can be derived from partnerships with different industries that can benefit from data and controls from smart products and services.

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Business models for connected devices in the home present a challenge because most consumers will not pay a monthly fee for remote monitoring and control. This report examines the different monetization strategies that can drive revenues for manufacturers and benefits for consumers. In addition, the report reviews revenue opportunities that can be derived from partnerships with different industries that can benefit from data and controls from smart products and services.

Table of Contents

1.0 Introduction

  • 1.1 Key Questions & Issues Addressed
  • 1.2 Scope

2.0 Evolution of the Smart Home Market

3.0 Monetization Opportunities

  • 3.1 Value-Added Services
  • 3.2 Bundling Value-Added Services
  • 3.3 Price and Volume Expansion
  • 3.4 Product Sales and Commissions
  • 3.5 Expanding into Adjacencies through Whole Product Solutions
  • 3.6 App Sales, Upgrades
  • 3.7 Advertising
  • 3.8 Lead Generation
  • 3.9 Tech Support
  • 3.10 Demand Response
  • 3.11 Customer Loyalty

4.0 Partnerships

  • 4.1 Partners Mitigate Risk
  • 4.2 Differentiation through Partnerships
  • 4.3 Control of Data
  • 4.4 Scaling Partnerships

5.0 Business Motivations of Partners

  • 5.1 Smart Home Service Providers
  • 5.2 Retailers
  • 5.3 Broadband Service Providers
  • 5.4 Security Service Providers
  • 5.5 Smart Product Manufacturers
  • 5.6 Home Insurance Industry
  • 5.7 HVAC Dealers
  • 5.8 Warranty Service Providers
  • 5.9 Home Builders
  • 5.10 Traditional Utilities
  • 5.11 Retail Energy Providers

6.0 Conclusion

7.0 Index

8.0 Notes on Methodology

Figures

  • Internet of Things
  • Framework for Evaluating the Smart Home
  • Appeal of Individual Energy-Related Value-Added Services
  • Willingness to Subscribe to a Bundled Energy Service
  • Impact of Smart Thermostats on Overall Product Mix
  • Smart Features that Provide Price Expansion
  • Smart Features that Drive Proactive Replacement
  • In-App Product Sales in Whirlpool App
  • Likelihood of Using In-App Purchase Capability
  • App Revenue Generators
  • Advertising Network Profile: Google AdMob
  • Options for Waiving Monthly Service Fees
  • In-app Advertising Strategy Decision Making Process
  • Mobile Real-time Bidding Advertising Ecosystem
  • Appeal Tech Support Services
  • Real Time LMP Price Duration Curves
  • Profiles of Energy Aggregators
  • Open APIs Expand Partnerships
  • Conflicting Business Motivations within the Smart Home
  • Demand for Security Systems with Home Control by Business Model
  • HVAC Dealer Business Model
  • Performance Monitoring Driving Revenue In Adjacent Markets
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