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市場調査レポート

消費者の獲得:優れたユーザーインターフェースによる収益獲得

Winning the Consumer: Profiting from Superior User Interfaces

発行 Parks Associates 商品コード 297228
出版日 ページ情報 英文 62 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=113.93円で換算しております。
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消費者の獲得:優れたユーザーインターフェースによる収益獲得 Winning the Consumer: Profiting from Superior User Interfaces
出版日: 2014年12月17日 ページ情報: 英文 62 Pages
概要

コネクテッド・デバイスのユーザー経験は、画質やコンテンツの可用性、ブロードバンド接続能力、そしてインターフェースの使いやすさに依存します。ただし、あくまでコンテンツが重要であって、ユーザーは、使いやすいインターフェースでつまらないコンテンツを見るよりも、多少使いにくいインターフェースで望みどおりのコンテンツを見たいと思っています。

当レポートでは、コネクテッド・デバイス(スマートTV、ストリーミングメディアデバイス、ゲーム機、スマートBlu-rayプレーヤー等)のユーザーインファーフェースのあり方と活用方法について分析し、コネクテッド・デバイスにおけるユーザーエクスペリエンスの実態(ストリーミングの際など)や、家電のインターフェースに対する消費者の選好、今後の市場機会や潜在的市場規模・シェア、有望視されているインターフェース技術、業界関係者にとっての教訓などを調査・推計しております。

第1章 分析概要

  • 調査目的
  • 調査範囲
  • 調査のアプローチ/情報源

第2章 ユーザー体験

  • 画像・音声の品質
  • コンテンツの可用性
  • ブロードバンド接続性能

第3章 OTTストリーミング・インターフェース市場

第4章 ユーザーインターフェース

  • インターフェースの設計
  • 「検索と発見」
  • 個人化対応
    • 個人に合わせたお勧め機能
    • 個人に合わせたインターフェース

第5章 ユーザーインターフェースの事例

  • Changhong
  • Opera Software
  • LG

第6章 統合型インターフェース

第7章 インターフェース用インタラクション・ツール

  • 既存のインターフェース用インタラクション・ツール
    • リモートコントローラー
    • デバイス周辺機器
  • 新たなインターフェース用インタラクション・ツール
    • 音声コントロール
    • 自然言語インタラクション
    • ジェスチャー・コントロール
    • 顔面認識
    • ヘッドギア
      • 仮想現実(バーチャルリアリティ)
      • Google Glass
    • 触覚フィードバック技術

第8章 収益構造の中でのインターフェースの役割

第9章 意義と提言

  • 次世代型のユーザー経験
  • 家電メーカーにとっての意義
  • サービスプロバイダーにとっての意義

第10章 付録

  • 用語集
  • 企業一覧

図表一覧

目次

SYNOPSIS

This report details the user experience provided by connected device manufacturers for streaming content and assesses the value of a consumer-preferred user interface to CE makers in terms of usage, opportunity to increase market share, and alternate revenue opportunities. Connected devices covered include smart TVs, streaming media devices, gaming consoles, and smart Blu-ray players.

The report also examines pay-TV operator interfaces, personalized user interfaces, unified interfaces, and content discovery. It looks at interface tools, such as remotes, touchscreen, keyboards, voice control, and gesture control, and assesses innovations and future directions.

Appeal of Personalized Content Recommendations
(Pay-TV Subscribers in U.S. Broadband Households)

                     ©Parks Associates

ANALYST INSIGHT

“The content streaming user experience is influenced by picture quality, content availability, broadband performance, and the ease and intuitiveness of navigating the user interface to find desired content,” said Barbara Kraus, director of research, Parks Associates. “Content is table stakes. Consumers are more likely to use a less-friendly interface for the right content than an easier-to-use interface that does not provide access to desired content.”

Table of Contents

1.0. Report Summary

  • 1.1. Purpose of Report
  • 1.2. Scope of Report
  • 1.3. Research Approach/Sources

2.0. The User Experience

  • 2.1. Picture and Sound Quality
  • 2.2. Content Availability
  • 2.3. Broadband Performance

3.0. The Market for OTT Streaming Interfaces

4.0. The User Interface

  • 4.1. Interface Design
  • 4.2. Search and Discovery
  • 4.3. Personalization
    • 4.3.1. Personalized Recommendations
    • 4.3.2. Personalized Interfaces

5.0. User Interface Examples

  • 5.1. Changhong
  • 5.2. Opera Software
  • 5.3. LG

6.0. Unified Interfaces

7.0. Interface Interaction Tools

  • 7.1. Mature Interface Interaction Tools
    • 7.1.1. Remote Controls
    • 7.1.2. Device Accessories
  • 7.2. Emerging Interface Interaction Tools
    • 7.2.1. Voice Controls
    • 7.2.2. Natural Language Interaction
    • 7.2.3. Gesture Controls
    • 7.2.4. Facial Recognition
    • 7.2.5. Headgear
      • Virtual Reality
      • Google Glass
    • 7.2.6. Haptic Feedback Technology

8.0. The Interface Role in Revenue Streams

9.0. Implications and Recommendations

  • 9.1. The Next Generation User Experience
  • 9.2. Implications for CE Manufacturers
  • 9.3. Implications for Service Providers

10.0. Appendix

  • 10.1. Glossary
  • 10.2. Company Index

List of Figures:

  • Broadband Speeds in Selected Countries
  • Example of a Video Screen With and Without AVA Technology
  • Percentage of Broadband Households with a Pay-TV Service Subscription
  • U.S. Households with Internet-Connected CE (2010 - 2014)
  • U.S. Households with Internet-Connected TV by Pay-TV Subscription
  • Most Frequently-Used Connected CE Device
  • Example of Netflix Interface
  • Example of TiVo Interface Showing Programming by Channel App
  • Appeal of Personalized Content Recommendations
  • Example of Changhong Smart TV Interface
  • Opera TV "Before" Interface
  • Opera TV "After" Interface
  • LG Smart TV Interface
  • Fan TV Interface with TWC Programming
  • Time Warner Cable App on Roku Device
  • Interest Levels in Smart TV Interaction Methods
  • Examples of Remote Controls with Content Buttons
  • Consumer Electronics Accessories Product Adoption
  • Consumer Electronics Accessories Purchase Trends
  • Most-Used Streaming Media Device
  • Streaming Media Device Sales by CE Manufacturer
  • Using Voice or Gesture Commands with Xbox One
  • Smart Home Privacy Concerns
  • Willingness to Share Smart Home Data
  • Average Monthly Content Expenditure for Most-Used Device

List of Companies

  • Amazon
  • Apple
  • CBS
  • Changhong
  • Com Hem
  • Comcast
  • DIRECTV
  • Facebook
  • Fan TV
  • Fox
  • Giraffic
  • Google
  • HBO
  • Hulu
  • Konka
  • LG
  • Logitech
  • Microsoft
  • NBCUniversal
  • Netflix
  • Oculus
  • Opera
  • Pandora
  • Roku
  • Rovi
  • Samsung
  • Sony
  • Suddenlink
  • Thalmic Labs
  • Time Warner Cable
  • TiVo
  • Virgin Media
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