市場調査レポート

モバイル加入者の生涯価値

Lifetime Value of Mobile Subscribers

発行 Parks Associates 商品コード 294354
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.12円で換算しております。
Back to Top
モバイル加入者の生涯価値 Lifetime Value of Mobile Subscribers
出版日: 2014年01月27日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、携帯電話サービスプロバイダーとの契約期間中にモバイル加入者が生み出す収益の量を数値化し、高い・低い生涯価値の間の主な違い、および高価値加入者が加入者チャーン・獲得で果たす役割を分析しており、概略以下の構成でお届けします。

目次

調査について

前回調査

主な調査結果

提言

スマートフォン&ARPU動向

  • スマートフォン普及率
  • インターネットアクセスを用いた携帯電話の利用
  • 携帯電話の種類
  • 携帯電話の種類:サービスプロバイダー別
  • スマートフォンOS
  • スマートフォンの利用年数
  • スマートフォンの利用年数:プロバイダー別
  • ホームサービスの月平均コスト
  • 携帯電話のサービス契約

チャーン・加入者ロイヤルティ

  • モバイルサービス切り替え
  • モバイルサービス切り替え:
  • モバイルサービス切り替え:契約タイプ別
  • モバイルサービス切り替え:モバイルサービスプロバイダー別
  • モバイルサービスプロバイダーによる平均切り替え数
  • 現在のモバイルサービスプロバイダー契約年数
  • 現在のモバイルサービスプロバイダー契約年数:プロバイダー別
  • モバイルサービスの変更見込み
  • モバイルサービスの変更見込み:プロバイダー別
  • モバイルサービスの変更見込み:現在のプロバイダー契約年数別
  • モバイルサービスプロバイダー切り替えの理由
  • モバイルサービスのアップグレード見込み:現在のプロバイダー契約年数別

モバイルデータ加入者の生涯価値

  • モバイルARPU & スマートフォンの利用
  • モバイルデータ加入者の生涯価値
  • 加入者統計比較:生涯価値別
  • モバイルデータ加入者の生涯価値:契約タイプ別
  • モバイルデータ加入者の生涯価値:所得別
  • モバイルデータ加入者の生涯価値:端末OS
  • モバイルデータ加入者の生涯価値:サービスプロバイダー

加入者のプロファイル:生涯価値別

  • モバイルサービスの変更見込み:加入者の生涯価値別
  • 端末OS:モバイルデータ加入者の生涯価値別
  • モバイル契約の種類:モバイルデータ加入者の生涯価値別
  • モバイルサービス切り替え:モバイルデータ加入者の生涯価値別
  • 現在のモバイルサービスプロバイダー契約年数:モバイルデータ加入者の生涯価値別
  • スマートフォン利用年数:モバイルデータ加入者の生涯価値別
  • 世帯におけるスマートフォンの数:モバイルデータ加入者の生涯価値別

Parks Associatesの追加調査

目次

Lifetime Value of Mobile Subscribers quantifies the amount of revenue generated by mobile subscribers during their tenure with their mobile phone service provider. It then analyzes the key differences between those with a high and low lifetime value and the role high-value subscribers play in subscriber churn and acquisition.

Lifetime Value of MobileData Subscriber
(U.S. Smartphone Users with Unbundled Mobile Service)

©Parks Associates

ANALYST INSIGHT

“Everybody wants high-value subscribers but they are difficult to lure, almost by definition. Unconventional tactics like contract buy-out plans may be the key to getting them.” - John Barrett, Director, Consumer Analytics, Parks Associates.

Table of Contents

About the Research

Previous Research

Key Findings

Recommendations

Smartphone & ARPU Trends

  • Smartphone Penetration (2005-2013)
  • Use of Mobile Phone with Internet Access (2011-2013)
  • Type of Mobile Phone (Q4/13)
  • Type of Mobile Phone by Service Provider (Q4/13)
  • Smartphone Operating System (2011-2013)
  • Years Using Smartphone (Q4/13)
  • Years Using Smartphone by Provider (Q4/13)
  • Average Monthly Cost of Home Services (2010 - 2013)
  • Mobile Phone Service Contract (2011-2013)

Churn & Subscriber Loyalty

  • Mobile Service Switching (Q4/13)
  • Mobile Service Switching by Minors in Home (Q4/13)
  • Mobile Service Switching by Type of Contract (Q4/13)
  • Mobile Service Switching by Mobile Service Provider (Q4/13)
  • Average Number of Switches by Mobile Service Provider (Q4/13)
  • Years with Current Mobile Service Provider (Q4/13)
  • Years with Current Mobile Service Provider by Provider (Q4/13)
  • Years with Current Mobile Service Provider by Provider (Q4/13)
  • Likelihood of Changing Mobile Service (Q4/13)
  • Likelihood of Changing Mobile Service by Provider (Q4/13)
  • Likelihood of Changing Mobile Service by Years with Current Provider (Q4/13)
  • Reasons for Switching Mobile Service Provider (Q4/13)
  • Likelihood of Upgrading Mobile Service by Years with Current Provider (Q4/13)

Lifetime Value of Mobile Data Subscriber

  • Mobile ARPU & Smartphone Use (Q4/13)
  • Lifetime Value of Mobile Data Subscriber (Q4/13)
  • Demographic Comparison of Subscribers by Lifetime Value (Q4/13)
  • Lifetime Value of Mobile Data Subscriber by Type of Contract (Q4/13)
  • Lifetime Value of Mobile Data Subscriber by Income (Q4/13)
  • Lifetime Value of Mobile Data Subscriber by Handset OS (Q4/13)
  • Lifetime Value of Mobile Data Subscriber by Service Provider (Q4/13)

Profile of Subscribers by Lifetime Value

  • Likelihood of changing Mobile Service by Lifetime Value of Subscriber (Q4/13)
  • Handset OS by Lifetime Value of Mobile Data Subscriber (Q4/13)
  • Type of Mobile Contract by Lifetime Value of Mobile Data Subscriber (Q4/13)
  • Mobile Service Switching by Lifetime Value of Mobile Data Subscriber (Q4/13)
  • Years with Current Mobile Service Provider by Lifetime Value of Mobile Data Subscriber (Q4/13)
  • Years Using Smartphone by Lifetime Value of Mobile Data Subscriber (Q4/13)
  • Number of Smartphones in Household by Lifetime Value of Mobile Data Subscriber (Q4/13)

Additional Research from Parks Associates

Back to Top