株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

デジタルによる顧客関係の構築(カスタマーエンゲージメント):ホームエネルギー管理

Digital Engagement of Consumers: Home Energy Management

発行 Parks Associates 商品コード 293331
出版日 ページ情報 英文 49 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。
Back to Top
デジタルによる顧客関係の構築(カスタマーエンゲージメント):ホームエネルギー管理 Digital Engagement of Consumers: Home Energy Management
出版日: 2014年10月09日 ページ情報: 英文 49 Pages
概要

デジタルメディアは、各種スマートホームサービスやコネクテッドプロダクト、アプリケーションと組み合わさることで、ユーティリティ事業者に顧客との良好な関係を確立し、維持するための新しい市場機会を提供します。大きな変化をもたらすには、ターゲットとする市場区分とその背景への理解を深めることが重要です。

当レポートでは、ユーティリティ事業者によるデジタル分野での顧客との関係確立の機会について調査し、スマートホーム関連サービス、デバイス、システム、アプリケーションの利用によるカスタマーエンゲージメントのベストプラクティス、個々の消費者に合わせた個別の推奨を提供するためのデータ利用の動向などをまとめています。

第1章 サマリー

第2章 新しいユーティリティ消費者

第3章 ソーシャルメディアの動向から得られる恩恵

第4章 ソーシャルメディアの研究

  • カスタマーサービス
  • 社会的責任・イベント・配当
  • エネルギー効率・需要応答
  • 安全性・一般的なユーティリティ事業者の情報
  • アプリケーション・ウェブポータル・ダッシュボードによる関わり
  • ユーティリティの人間的側面
  • ベストプラクティス

第5章 顧客との良好な関係の確立のためのスマートホームデバイス&システムの活用

  • スマートホーム市場の動向
  • 需要応答への参加のためのスマートデバイスの活用
  • 高エネルギー効率への参加のためのスマートプロダクトの活用

第6章 個々に合わせた推奨を行うためのデータ利用

  • パーソナル化の市場動向
  • デジタルエンゲージメント:アプリケーション・ダッシュボード・ウェブポータル

第7章 総論

第8章 スマートホーム&ソーシャルメディアプラットフォームの定義・用語

第9章 インデックス

目次

Digital media coupled with smart home services, connected products, and applications provide new opportunities for utilities to engage consumers. Moving the needle requires understanding target segments and context so that programs can be directed at key decision points when the consumer is actively engaged, rather than trying to engage the largely apathetic mass market. The report includes case studies and scenarios for market success.

Utilities and their Twitter Followers

                     ©Parks Associates.

“Digitally engaged customers are more satisfied with their electric utility service. There are many opportunities to facilitate a relationship with customers by utilizing platforms that customers have already adopted such as social media and smart home devices,” said Maia Hinkle, research analyst at Parks Associates. “Understanding customer expectations and best practices for digital engagement are paramount to successfully implement these tools.”

Table of Contents

1.0. Report Summary

  • 1.1. Purpose of Report
  • 1.2. Scope of Report
  • 1.3. Key Questions Addressed
  • 1.4. Introduction

2.0. The New Utility Consumer

3.0. Benefiting from Social Media Trends

4.0. Social Media Study

  • 4.1. Customer Service
  • 4.2. Social Responsibility, Events, & Sweepstakes
  • 4.3. Energy Efficiency & Demand Response
  • 4.4. Safety and General Utility Company Information
  • 4.5. App, Web Portal, and Dashboard Engagement
  • 4.6. The Human Aspect of the Utility
  • 4.7. Best Practices

5.0. Leveraging Smart Home Devices and Systems for Customer Engagement

  • 5.1. Smart Home Market Trends
  • 5.2. Leveraging Smart Devices for Demand Response Engagement
  • 5.3. Leveraging Smart Products for Energy Efficiency Engagement

6.0. Using Data for Personalized Recommendations

  • 6.1. Market Trends in Personalization
  • 6.2. Digital Engagement: Apps, Dashboards and Web Portals

7.0. Conclusion

8.0. Smart Home and Social Media Platform Definitions & Terminology

9.0. Index

List of Figures:

  • Smart Phone Activities
  • Adoption of Smart Products
  • Top Actions to Reduce Energy Usage
  • Number of Social Media Followers by Utility
  • Tweet Statistics by Utility
  • Percentage Tweets that Utilize an Image
  • SCE Energy Efficiency Tweet
  • SCE Energy Efficiency Facebook Post
  • DTE Storm Safety Tip Tweet
  • Managing Consumer Expectations with Twitter as Customer Service
  • FPL Uses Twitter as Customer Service
  • ComEd Tweet: Social Engagement
  • ComEd Tweet: Social Events and Sweepstakes
  • Georgia Power Tweet about EE
  • Dominion Official DR Event
  • Georgia Power Emergency Request to Reduce Energy Consumption
  • Georgia Power Tweet: Live Wire Safety
  • SCE Tweet: Fire-resistant Shirts
  • Percent of Tweets that Relate to Safety and Company Information
  • DTE Tweet: Power Outages
  • Jackson EMC Tweet: Bill Pay within App
  • ComEd Tweet: Web Portal EE
  • Dominion Tweet: Other Social Media Engagement
  • PG&E Tweet: Human Aspect of the Utility- Lineman
  • AWPD Tweet: Human Aspect of the Utility
  • CE and DTE Tweet: Human Aspect of the Utility
  • Dominion: Human Aspect of the Utility
  • Smart Home Adoption Drivers and Inhibitors
  • Awareness of Personalized Viewing Recommendations
  • Rating of Personalized Online Video Services
  • Consumer Comfort Levels with Ad Customization
  • PlanetEcosystems Dashboard
  • PlanetEcosystems Marketplace Appliance Compare
Back to Top