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市場調査レポート

ウェアラブル・コンピューティング:流行のフィットネスと健康

Wearable Computing: Fitness and Health in Style

発行 Parks Associates 商品コード 292855
出版日 ページ情報 英文 70 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.18円で換算しております。
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ウェアラブル・コンピューティング:流行のフィットネスと健康 Wearable Computing: Fitness and Health in Style
出版日: 2014年07月17日 ページ情報: 英文 70 Pages
概要

当レポートでは、医療・健康増進用のウェアラブル端末の消費者の利用を活性化させる技術やソフトウェア、プラットフォームを検証し、個人向け健康管理のウェブやモバイルアプリ/サービスとこれらの端末との連携、技術プロバイダやコンポーネント・サプライヤ、ソフトウェア設計者の市場機会の分析などについて取り上げています。

要点

第1章 レポートのサマリー

  • 目的
  • 対象
  • 調査のアプローチ

第2章 ウェアラブル・コンピュータ:5番目のスクリーンの候補者となるか?

  • ウェアラブル市場の概要
    • スマートウォッチのブレイク
    • グラスウェアとスマートジュエリー
    • 活動追跡機とスマートパッチ
    • SFにあらず:スマート衣料
  • ウェアラブル技術の概要
    • 次世代のIC
    • センサーと触覚技術
    • 拡張現実(AR)
    • OSとソフトウェアのプラットフォーム

第3章 ウェアラブル端末のフィットネスと健康市場における機会

  • 個人の健康と定量化自体への消費者の関心
  • ウェアラブル端末の健康とフィットネス市場分類
  • サービスとアプリの統合:ユーザーエクスペリエンスの向上
  • ウェアラブル端末の「ファッション」要素

第4章 市場予測

  • ウェアラブル端末市場の活性因子と障害
  • 市場予測の調査手法と前提条件
  • 米国におけるウェアラブルなフィットネス追跡機器の売り上げと収益
  • 米国におけるウェアラブルな健康追跡機器の売り上げと収益

第5章 市場の見通しと提言

第6章 付属資料

目次

This report examines technologies, software, and platforms that drive the adoption of wearable medical and health tracking devices by consumers. It focuses on how these devices interact with Web or mobile applications and services targeting personal health management. It also highlights the business opportunities for technology providers, component suppliers, and software designers. It provides forecasts of U.S. wearable fitness/health solution adopters and device sales from 2014 to 2019.

Type of DigitalTracker Used
(U.S. Broadband Households with a digital pedometer or fitness tracker)

                     ©Parks Associates.

Debates about the wearable's market potential have been intense from the beginning, and health and fitness are no doubt an area of significant consumer interest and a market focus for current wearable OEMs and new entrants. “The health and wellness market is ready for major disruptions, and wearable products could expedite them,” said Harry Wang, Director of Mobile & Health Research at Parks Associates. “Major challenges are to design the wearables that people are willing to wear and to enable an effortless tracking experience for consumers and a rich informational loop for the self and professionals.”

Table of Contents

The Bottom Line

1.0. Report Summary

  • 1.1. Purpose of Report
  • 1.2. Scope of Report
  • 1.3. Research Approach

2.0. Wearable Computers: Candidates for the Fifth Screen?

  • 2.1. The Wearable Market Overview:
    • 2.1.1. The SmartWatch Frenzy
    • 2.1.2. Glasswear and Smart Jewelry
    • 2.1.3. Activity Trackers and Smart Patches
    • 2.1.4. Not a Science Fiction: Smart Fabrics and Clothing
  • 2.2. Wearable Technology Overview
    • 2.2.1. New-generation ICs
    • 2.2.2. Sensors and Haptic technologies
    • 2.2.3. Augmented Reality
    • 2.2.4. Operating System and Software Platforms

3.0. The Fitness and Health Market Opportunities for Wearables

  • 3.1. Consumer Interest in Personal Health and Quantified Self
  • 3.2. Health and Fitness Market Segments for Wearables
  • 3.3. Service and App Integration: User Experience Enhancement
  • 3.4. The Element of “Fashion” for Wearables

4.0. Market Forecast:

  • 4.1 Wearable Market Drivers and Barriers
  • 4.2 Forecast Methodology and Assumptions
  • 4.3 U.S. Sales and Revenues for Wearable Fitness Tracking Devices
  • 4.4 U.S. Sales and Revenues for Wearable Health Tracking Devices

5.0. Market Implications and Recommendations

6.0. Appendix

  • 6.1 Glossary
  • 6.2 Company Index

List of Figures:

  • Companies Interviewed or Researched for This Report
  • Emerging Application Categories for Wearables
  • Major Smart Watch Brands and Their Strategy
  • Google Glass Platform and App Ecosystem
  • U.S. Digital Activity Tracker Market Growth (2010-2013)
  • Major Digital Activity Tracker Brands
  • Innovations in Smart Wearables in the Forms of Jewelry, Patch and Fabric
  • Major Bluetooth and NFC IC Suppliers
  • MEMS Sensor Companies
  • Haptic Technology Providers: Immersion and Novasentis
  • Android Fit's Announced Partners
  • Potential Impact from the Apple-Mayo-Epic Partnership
  • Case Study: Omega's Brand Rebuilding and Marketing
  • Case Study: Rolex's Brand Marketing
  • U.S. Consumer Health Concerns
  • U.S. Consumer Digital Health Activities
  • U.S. Consumer: Smart Watch Purchase Considerations
  • U.S. Consumer: Smart Watch Purchase Locations
  • Health and Fitness Market Segments for Wearables
  • Fitbit's 3rd-Party App Partners
  • Market Drivers and Barriers for Wearables Intended for Health & Fitness Uses
  • Market Forecast Models for Smart Watch and Digital Fitness Trackers
  • Worldwide Smart Watch + Digital Fitness Tracker Unit Sales (2012-2018)
  • Worldwide Smart Watch + Digital Fitness Tracker Revenues (2012-2018)
  • Smart Watch + Digital Fitness Tracker Unit Sales and Revenues Breakdown by Region (2012-2018)
  • Worldwide Connected Digital Fitness Tracker Unit Sales and As a Percentage of All Digital Fitness Trackers (2012-2018)
  • Worldwide Connected Digital Fitness Tracker Revenue (2012-2018)
  • Connected Digital Fitness Tracker Unit Sales and Revenues Breakdown by Region (2012-2018)
  • Smart Watch and Connected Digital Fitness Tracker Households Breakdown by Region (2012-2018)
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