表紙
市場調査レポート

アプリケーションディスカバリーおよびマーケティングサービス

App Discovery and Marketing Services

発行 Parks Associates 商品コード 292851
出版日 ページ情報 英文 50 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.55円で換算しております。
Back to Top
アプリケーションディスカバリーおよびマーケティングサービス App Discovery and Marketing Services
出版日: 2014年04月16日 ページ情報: 英文 50 Pages
概要

アプリケーションの価値は、そのレーティングとランキングおよびアプリケーションストアにおけるアクセシビリティに直接結びついています。検索エンジンの最適化がe-コマースにとって重要であるのと同じように、アプリケーションディスカバリーはアプリケーションの導入にとって重要です。

当レポートでは、トップにレーティングされるアプリケーションとその他アプリケーションの現在のエコノミクスについて調査し、アプリケーション認識、レーティングおよびディスカバリーに用いられるサービスと手法を特定しており、アプリケーションタイプ別の詳細なビジネスモデルおよびケーススタディをまとめ、概略以下の構成でお届けします。

第1章 調査サマリー

第2章 アプリケーションディスカバリーおよびマーケティングエコシステムの概要

  • コネクテッドデバイスの所有者・アプリケーションユーザー
  • アプリケーションコンテンツの所有者・パブリッシャー
  • アプリケーションディスカバリープロセス・流通チャネル
  • 消費者アプリケーションディスカバリー・選定プロセス
  • スマートフォン・タブレットアプリケーション
  • アプリケーションマーケティングサービス
  • アプリケーション測定・アプリケーションストア分析

第3章 最も重要なアプリケーションディスカバリー・アプリケーションマーケティング戦略

  • アプリケーションストア最適化(ASO)の採用
  • アプリケーションマーケティングキャンペーンのソーシャライズ化
  • ロイヤルユーザーの獲得・保持
  • ROIを増加するためユーザーを再び引き付ける

第4章 米国におけるスマートフォン・タブレットのアプリ内広告を経由したアプリケーションマーケティング支出

  • 予測手法・前提条件
  • 予測

第5章 予測・結論

第6章 用語

インデックス

目次

The value of an app is tied directly to its rating and ranking and accessibility in app stores. Just as search engine optimization is critical to e-commerce, app discovery is critical to app adoption. This report examines current economics of top-rated apps versus others and identifies services and methods used to get apps recognized, rated, and discovered. This report provides business model details and case studies by application type.

image1

Table of Contents

Data Points

The Bottom Line

1.0 Report Summary

  • 1.1 Purpose and Scope of Report
  • 1.2 Research Approach

2.0 App Discovery and Marketing Ecosystem Overview

  • 2.1 Connected Device Owners and App Users
  • 2.2 App Content Owners and Publishers
  • 2.3 App Discovery Process and Distribution Channels
    • 2.3.1 Consumer App Discovery and Selection Process
    • 2.3.2 Smartphone and Tablet App Distribution Channels
    • 2.3.3 Connected TV App Distribution Platforms
  • 2.4 App Marketing Services
  • 2.5 App Measurement and App Store Analytics

3.0 Essential App Discovery and App Marketing Strategies

  • 3.1 Employing App Store Optimization (ASO)
  • 3.2 Socializing App Marketing Campaigns
  • 3.3 Acquiring and Retaining Loyal Users
  • 3.4 Reengaging Users to Increase ROI

4.0 U.S. App Marketing Spending via Smartphone and Tablet In-app Ads from 2014-2018

  • 4.1 Forecast Methodology and Assumptions
  • 4.2 U.S. App Marketing Spending on Smartphone and Tablet In-app Ads Forecasts 2014-2018

5.0 Recommendations for Thriving in Today's App Economy

Appendix

Glossary of Terms

Company Index

Figures

  • Sources of Data
  • App Discovery & Marketing Ecosystem
  • App-enabled Connected Device Ownership Trends 2010-2014
  • App Content Owner/Publisher Types
  • Sizing the App Store & Google Play Developer Communities
  • Smartphone App Discovery Methods by App Type
  • Factors Influencing Smartphone App Downloads by App Type
  • App Distribution Channels: Business Metrics, Discovery & Marketing Solutions, & Developer Fees
  • Leading Connected TV App Platforms: Distribution, App Offerings, & Developer Relationship
  • Common App Marketing Practices, Business Models, & Performance
  • Benefits of App Marketing Services
  • Leading App Marketing Services: User Reach, Operational Metrics, & Competitive Advantage
  • Leading App Analytic Firms: Service Offering, App Coverage, & Analytic Pricing Model
  • Candy Crush Saga App Icon
  • Candy Crush Saga App Screenshots
  • Leading ASO Service Providers: Service Differentiation & Pricing Models
  • Facebook Mobile App Install Ads
  • Twitter App Cards
  • Determining LTV by App Revenue Model
  • App Reengagement Formats & Benefits
  • Facebook Reengagement Ads
  • App Marketing Spending Forecast Methodology
  • U.S. App Marketing Spending via Smartphone & Tablet In-app Ads by User Acquisition Type 2014-2018
  • % of App Marketing Spending via Smartphone &Tablet In-app Ads by User Acquisition Type: U.S. 2014-2018
Back to Top