株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

ホリデーシーズン中の家電(CE)購入意思

2014 Holiday Purchase Intentions

発行 Parks Associates 商品コード 291078
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.81円で換算しております。
Back to Top
ホリデーシーズン中の家電(CE)購入意思 2014 Holiday Purchase Intentions
出版日: 2014年12月08日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、ホリデーショッピングシーズン中における消費者の家電デバイス購入意思について詳細に分析しており、特に4つの製品分類(タブレット、スマートフォン、ゲーム機、ストリーミングメディアデバイス)に注目した分析をまとめ、構成でお届けいたします。

目次

調査について

前回調査

主な調査結果

産業分析

提言

ホリデーシーズン中の購入動向

  • コンピューター・モバイル製品の購入
  • ホームエンターテインメント製品の購入
  • アクセサリー
  • 2013年のホリデーシーズン中にCEデバイスを購入するブロードバンド世帯の割合
  • 2013年のホリデーシーズン中にデバイスを購入するブロードバンド世帯の割合
  • 全ての購入に対するホリデーシーズン中の購入の割合
  • ホリデーシーズン中に入手したCEデバイスの中のギフトの割合
  • CEの購入意思

スマートフォン購入意思

  • スマートフォン:導入vs.平均購入価格
  • CEデバイス:購入したスマートフォンブランドのトップ5
  • スマートフォン購入意思:スマートフォン所有別
  • スマートフォンブランド購入意思

タブレット購入意思

  • タブレット:導入vs.平均購入価格
  • CEデバイス:購入したタブレットブランドのトップ5
  • タブレット購入意思:タブレット所有別
  • タブレット購入意思:年齢別

コネクテッドCE購入意思

  • ストリーミングメディアデバイス:導入vs.平均購入価格
  • CEデバイス:購入したストリーミングメディアデバイスブランドのトップ5
  • ゲーム機:導入vs.平均購入価格
  • CEデバイス:購入したゲーム機ブランドのトップ5

Parks Associatesの追加調査

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

SYNOPSIS

2014 Holiday Purchase Intentions analyzes consumer intentions to purchase CE devices on the eve of the 2014 holiday shopping season. It focuses on four product categories (tablets, smartphones, gaming consoles, streaming media devices) and highlights how these product categories are performing relative to 2013 and investigates the key drivers behind each product category.

CE Purchase Intentions ( Q3 2013 vs.Q3 2014)
(Among All BroadbandHouseholds)

                     ©Parks Associates.

ANALYST INSIGHT

“The holiday shopping season accounts for a substantial portion of annual CE device sales and, heading into the 2014 season, smartphones and streaming media devices appear poised to perform well.” - John Barrett, Director, Consumer Analytics, Parks Associates.

Table of Contents

2014 Holiday Purchase Intentions

About the Research

Previous Research

  • The Evolving Market for Streaming Media Devices (Q3/14)
  • Optimizing Retail Channel Results (Q3/14)
  • Connected Gaming Consoles (Q2/14)
  • The Reinvention of Gaming Consoles (Q2/14)
  • 360 View: CE Adoption and Trends (Q1/14)

Key Findings

Industry Insight

Recommendations

Holiday Purchase Trends

  • Computing & Mobile Products Purchased in the Year (2008 - 2014)
  • Home Entertainment Products Purchased in the Year (2008 - 2014)
  • Accessories Purchased in the Year (2008 - 2014)
  • % of Broadband HHs Buying CE Devices During 2013 Holidays (Q1/14)
  • % of Broadband HHs Buying Device During 2013 Holiday Season (Q1/14)
  • 2013 Holiday Purchases as % of all Device Purchases (Q1/14)
  • Gifts as % of all Holiday CE Device Acquisitions (Q1/14)
  • CE Purchase Intentions (Q3 2013 vs. Q3 2014)

Smartphone Purchase Intentions

  • Smartphones: Adoption vs. Avg. Purchase Price (2009-2014)
  • CE Devices: Top Five Smartphone Brands Purchased in Year (2010 - 2014)
  • Smartphone Purchase Intention by Smartphone Ownership (2013-2014)
  • Smartphone Brand Purchase Intention (Q3/14)

Tablet Purchase Intentions

  • Tablets: Adoption vs. Avg. Purchase Price (2009-2014)
  • CE Devices: Top Five Tablet Brands Purchased in Year (2010 - 2014)
  • Tablet Purchase Intentions by Tablet Ownership (2013-2014)
  • Tablet Purchase Intentions by Age (2013-2014)

Connected CE Purchase Intentions

  • Streaming Media Devices: Adoption vs. Avg. Purchase Price (2009-2014)
  • CE Devices: Top Five Streaming Media Device Brands Purchased in Year (2010 - 2014)
  • Gaming Consoles: Adoption vs. Avg. Purchase Price (2009-2014)
  • CE Devices: Top Five Gaming Console Brands Purchased in Year (2010 - 2014)

Additional Research from Parks Associates

Back to Top