株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

モバイルデバイス上の音声認識&制御

Voice Recognition & Control on Mobile Devices

発行 Parks Associates 商品コード 274303
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.81円で換算しております。
Back to Top
モバイルデバイス上の音声認識&制御 Voice Recognition & Control on Mobile Devices
出版日: 2013年06月20日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、スマートフォンの音声コントロール機能の導入・利用について分析し、Apple SiriとGoogle Nowのサービスの比較検討およびApple Siri の利用データ動向を提供しており、消費者向け電子デバイスに組み込まれる類似の音声制御機能の需要評価をまとめ、概略以下の構成でお届けいたします。

主な調査結果&提案

導入動向

  • スマートフォン普及率
  • スマートフォン、タブレットまたは双方を所有する米国のブロードバンド世帯の割合
  • スマートフォンオペレーションシステム
  • スマートフォンOS:ワイヤレスキャリア別−AT&T
  • スマートフォンOS:ワイヤレスキャリア別−Verizon
  • スマートフォンOS:ワイヤレスキャリア別−Sprint
  • スマートフォンOS:ワイヤレスキャリア別−T-Mobile
  • 平均モバイルサービスコスト:電話OS別

iPhone vs. Androidの統計

  • スマートフォンOS:世帯所得別
  • スマートフォンOS:教育水準別

Siri利用における動向

  • 「Siri」音声機能の利用
  • Siri利用:年齢別
  • Siri利用:世帯所得別
  • Siri利用:教育水準別
  • Siriの満足度
  • Siriユーザーによる次のスマートフォンにとっての音声コマンド機能の重要性

Siri vs. Google Now

  • Siri vs. Google Nowの導入率
  • 音声機能の利用:Siri vs. Google Now
  • Siri vs. Google Nowユーザーの人口統計プロファイル
  • 月平均のワイヤレスサービスコスト:Siri vs. Google Now
  • スマートフォン購入/アップグレード:Siri vs. Google Nowユーザー
  • 1月あたりの音声機能の利用:Siri vs. Google Now
  • モバイル活動向け音声機能の利用:Siri vs. Google Now
  • 音声機能の満足度:Siri vs. Google Now
  • Apple Siriについての自由コメント
  • 音声機能への高い満足度:性別
  • 機能漢族度:音声機能利用度別
  • 次のスマートフォンにとっての音声機能の重要性:Siri vs. Google Now
  • 次のスマートフォンにとっての音声コマンド機能の重要性:スマートフォン購入意思による
  • 機能の重要性−音声機能の利用別:Siri vs. Google Now
  • スマートTV UIへの関心
  • モバイル音声制御&スマートTV UIへの関心

参考文献

目次

‘Voice Recognition & Control on Mobile Devices’ analyzes the adoption and use of smartphone voice control features, e.g., Apple Siri and Google Now.

It compares and contrasts the two services and offers trending data on Apple Siri usage. It also assesses the demand for similar voice control features to be incorporated into consumer electronics devices.

Satisfaction withVoice Features: Siri vs. Google Now
(U.S. Smartphone Users Who Use Voice Features)

© Parks Associates

ANALYST INSIGHT

“Voice control is here to stay. Adoption rates are growing, and consumers are generally satisfied with voice-control capabilities. They may soon expect similar capabilities on smart TVs and other devices.” - John Barrett, Director, Consumer Analytics, Parks Associates.

Table of Contents

Key Findings & Recommendations

Adoption Trends

  • Smartphone Penetration (2010 - 2013)
  • % of U.S. Broadband Household Owning Smartphones, Tablets, or Both (2011 - 2013)
  • Smartphone Operating System (2011-2013)
  • Smartphone OS by Wireless Carrier - AT&T (2011-2013)
  • Smartphone OS by Wireless Carrier - Verizon (2011-2013)
  • Smartphone OS by Wireless Carrier - Sprint (2011-2013)
  • Smartphone OS by Wireless Carrier - T-Mobile (2011-2013)
  • Average Mobile Service Cost by Phone OS (Q1/13)

iPhone vs. Android Demographics

  • Smartphone OS by Household Income (2012 vs. 2013)
  • Smartphone OS by Education Level (2012 vs. 2013)

Trends in Siri Usage

  • Use of the "Siri" Voice Features (2012 vs 2013)
  • Siri Usage by Age (2012 vs. 2013)
  • Siri Usage by Household Income (2012 vs. 2013)
  • Siri Usage by Education Level (2012 vs. 2013)
  • Satisfaction with Siri (2012 vs. 2013)
  • Importance of Voice-Command Capability for Next Smartphone by Siri Users (2012 vs. 2013)

Siri vs. Google Now

  • Adoption of Siri vs. Google Now (Q1/13)
  • Use of Voice Features: Siri vs. Google Now (Q1/13)
  • Demographic Profile of Siri Users vs. Google Now Users
  • Average Monthly Wireless Service Cost: Siri vs. Google Now (Q1/13)
  • 2012 Smartphone Purchases/Upgrades: Siri Users vs. Google Now Users (Q1/13)
  • Voice Feature Monthly Usage: Siri vs. Google Now (Q1/13)
  • Use of Voice Feature for Mobile Activities: Siri vs. Google Now (Q1/13)
  • Satisfaction with Voice Features: Siri vs. Google Now (Q1/13)
  • Open-Ended Comments About Apple Siri
  • High Satisfaction with Voice Features by Gender (Q1/13)
  • Feature Satisfaction by Voice Feature Usage (Q1/13)
  • Importance of Voice Feature for Next Smartphones: Siri vs. Google Now (Q1/13)
  • Importance of Voice-Command Features for Next Phone by Smartphone Purchase Intention (Q1/13)
  • Feature Importance by Use of Voice Features: Siri vs. Google Now (Q1/13)
  • Interest In Smart TV UIs (Q1/13)
  • Mobile Voice Control & Interest In Smart TV UIs (Q1/13)

Additional Research from Parks Associates

Back to Top