表紙
市場調査レポート

モバイルデータトラフィックの最適化・収益化

Optimization & Monetization of Mobile Data Traffic

発行 Parks Associates 商品コード 268552
出版日 ページ情報 英文 58 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.12円で換算しております。
Back to Top
モバイルデータトラフィックの最適化・収益化 Optimization & Monetization of Mobile Data Traffic
出版日: 2013年10月22日 ページ情報: 英文 58 Pages
概要

当レポートでは、モバイルオペレーターの観点から、ネットワーク上のモバイルデータトラフィックデリバリーの最適化およびデータ収益化の機会に重点を置いた、モバイルデータ市場のアップデート分析を提供しており、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 調査サマリー

第2章 モバイルトラフィックデータの動向

  • 世界のモバイルデータトラフィック成長
  • モバイルデータトラフィック成長の技術・市場促進因子

第3章 モバイルネットワーク管理・最適化

  • 容量指向の戦略
    • スペクトル獲得
    • ネットワーク技術アップグレード
    • Wi-Fiオフロード
    • スモールセルオフロード
  • ネットワーク最適化戦略
    • ネットワークシェアリング
    • ネットワーク帯域幅管理
    • 自己最適化ネットワーク(SON)

第4章 モバイルデータ収益戦略

  • モバイルデータ価格モデル:オペレーターの展望
  • モバイルデータ価格モデル:加入者の展望
  • モバイル付加価値サービス:収益化戦略
    • VASサービス加入
    • MNOが開始したOTTサービス
    • OTT企業との契約
  • 新しい収益化の機会
    • ダイレクトキャリアビリング(DCB)
    • 顧客分析

第5章 変化するセキュリティ産業

  • 予測手法
  • 情報ソース
  • モバイルデータ収益:北米・西欧の5カ年予測

第6章 主要プロバイダーのプロファイル

第7章 付録

  • 用語
  • 企業インデックス
目次

This report provides an updated analysis of the dynamic mobile data market from the perspective of the mobile operator, with an emphasis on optimized delivery of mobile data traffic over the network and opportunities to monetize the data.

The report includes the latest consumer data from Parks Associates' Untapped Consumer Opportunities for Mobile Services consumer study.

Mobile Data Consumption Habits (2011 vs.2012)
(U.S. Broadband Households Using a Smartphone)

©Parks Associates

For mobile network operators, the explosive growth in data traffic is a double-edged sword - it creates challenges in optimizing their networks but also provides opportunities to monetize the data flowing through their network, according to Tejas Mehta, a Research Analyst at Parks Associates. “MNOs have no choice but to innovate in developing mobile data pricing models for the future. How well the MNOs align their data pricing models with the network CAPEX and OPEX requirements and the value perception of the end user will be the keys in determining the winners and losers.”

Table of Contents

The Bottom Line

1.0. Report Summary

  • 1.1. Purpose of the Report
  • 1.2. Scope of the Report
  • 1.3. Data Sources

2.0. Mobile Traffic Data Trends

  • 2.1. Global Mobile Data Traffic Growth
  • 2.2. Technology and Market Drivers for Mobile Data Traffic Growth

3.0. Mobile Network Management and Optimization

  • 3.1. Capacity-Oriented Strategies
    • 3.1.1. Spectrum Acquisition
    • 3.1.2. Network Technology Upgrade
    • 3.1.3. Wi-Fi Offloading
    • 3.1.4. Small Cells Offloading
  • 3.2. Network Optimization Strategies
    • 3.2.1. Network Sharing
    • 3.2.2. Network Bandwidth Management
    • 3.2.3. Self-Optimizing Networks (SON)

4.0. Mobile Data Revenue Strategies

  • 4.1. Mobile Data Pricing Models - Operator's Perspectives
  • 4.2. Mobile Data Pricing Models - Subscribers' Perspectives
  • 4.3. Mobile Value Added Services - Monetization Strategies
    • 4.3.1. VAS service subscriptions
    • 4.3.2. OTT services launched by MNOs
    • 4.3.3. Partnerships with OTT players
  • 4.4. Emerging Monetization Opportunities
    • 4.4.1. Direct Carrier Billing
    • 4.4.2. Customer Insights

5.0. Market Forecasts

  • 5.1. Forecast Methodology
  • 5.2. Sources of Information
  • 5.3. Mobile Data Revenues: Five-Year Forecasts for North America and Western Europe

6.0. Market Implications and Recommendations

7.0. Appendix

  • 7.1. Glossary
  • 7.2. Company Index
Back to Top