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市場調査レポート

ホームエネルギー管理の提供に向けた提携の活用

Leveraging Partnerships to Deliver Home Energy Management

発行 Parks Associates 商品コード 268549
出版日 ページ情報 英文 58 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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ホームエネルギー管理の提供に向けた提携の活用 Leveraging Partnerships to Deliver Home Energy Management
出版日: 2014年03月24日 ページ情報: 英文 58 Pages
概要

エネルギー管理はユーティリティおよび消費者にとってますます重要となっているため、セキュリティ企業、デバイスメーカー、ユーティリティおよび小売り業者間の提携に対する関心が高まっています。

当レポートでは、ホームエネルギー管理市場における新しい提携、主要な動機付け、およびそれらを促進するビジネスモデルについて調査し、将来の提携の方向性の予測と提携の種類を決定づける主要因について分析しており、概略以下の構成でお届けします。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 提携の構造

第3章 提携の障壁

  • 相反するシステム・製品のビジネスモチベーション
  • ユーティリティとスマートホームベンダー間の対立

第4章 ユーティリティの機会

  • パフォーマンスプログラムの代価を払う
  • エネルギー市場
  • 価格ベースの需要反応
  • エネルギー効率プログラム
  • スマートデバイスの活用
  • 住宅負荷の予測
  • エネルギーモデリング
  • 分解
  • エネルギーコスト情報
  • 付加価値サービス

第5章 スマートホームベンダーの機会

  • 価格拡大
  • 製品売上・コミッション
  • アプリケーション売上・アップグレード
  • 広告
  • リードジェネレーション
  • 住宅保証・パフォーマンスモニタリングサービス
  • 取引手数料
  • エネルギー市場

第6章 建築業者の機会

  • ビルエネルギー関連製品・サービス
  • エネルギー効率の評価・引受業務

第7章 電気自動車ベンダーの機会

第8章 結論

第9章 調査手法に関するメモ

付録

目次

As energy management becomes more important to utilities and consumers, the trend is driving interesting partnerships among security companies, device makers, utilities, and retailers. This report examines the emerging partnerships, the primary motivators, and the business models driving them. It also predicts the direction of future partnerships and analyzes the dominant factors dictating partnership types.

Willingnessto Buy Home Monitoring Products: Energy vs. Non-Energy
(U.S. Broadband Households)

©Parks Associates

“Convergence in the smart home has opened up numerous partnership opportunities,” said Tom Kerber, Parks Associates. “While many of these partnerships will take the form of traditional partnership agreements, many will move to more loosely coupled relationships, where they will use APIs in the cloud to extend the reach of products and services and connect with partners as required to deliver value to customers.”

Table of Contents

1.0. Introduction

  • 1.1. Key Questions & Issues Addressed
  • 1.2. Scope

2.0. Anatomy of Partnerships

3.0. Barriers to Partnerships

  • 3.1. Conflicting Business Motivations of Systems and Products
  • 3.2. Conflicts between Utilities and Smart Home Vendors

4.0. Opportunities for Utilities

  • 4.1. Pay for Performance Programs
  • 4.2. Energy Markets
  • 4.3. Pricing Based Demand Response
  • 4.4. Energy Efficiency Programs
  • 4.5. Leveraging Smart Devices
  • 4.6. Residential Load Forecasting
  • 4.7. Energy Modeling
  • 4.8. Disaggregation
  • 4.9. Energy Cost Information
  • 4.10. Value-added Services

5.0. Opportunities for Smart Home Vendors

  • 5.1. Price Expansion
  • 5.2. Product Sales and Commissions
  • 5.3. App Sales, Upgrades
  • 5.4. Advertising
  • 5.5. Lead Generation
  • 5.6. Home Warranty and Performance Monitoring Services
  • 5.7. Transaction Fees
  • 5.8. Energy Markets

6.0. Opportunities for Builders

  • 6.1. Bundling Energy Related Products and Services
  • 6.2. Valuation and Underwriting Energy Efficiency

7.0. Opportunities Electric Vehicle Vendors

8.0. Conclusion

9.0. Notes on Methodology

  • 9.1. Data Sources

Index

Figures

  • Conflicting Business Motivations within the Smart Home
  • Familiarity with Energy Programs
  • Profiles of Energy Providers Using Smart Products for Demand Response
  • Profiles of Energy Dispatch Service Providers
  • Anticipated Impact of Variable Rate Plans on Electric Bill
  • Incentives That Increase Willingness to Adopt a Variable Rate Plan
  • Energy Modeling Company Profiles
  • Energy Savings from Different Energy Consumption Feedback Methods
  • Profiles of Disaggregation Company
  • Willingness to Purchase Exclusively Energy Related Home Monitoring Products
  • Energy Cost Information Company Profiles
  • In-App Product Sales in Whirlpool App
  • Options for Waiving Monthly Service Fees
  • Likelihood of Using In-App Purchase Capability
  • App Revenue Generators
  • OpenAPIs Expand Partnerships
  • Profiles of Energy Aggregators
  • Profile of Home Builders
  • Likelihood to Purchase Alternative Vehicles
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