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市場調査レポート

技術サポートの進化:動向と展望

The Evolution of Tech Support: Global Trends and Outlook

発行 Parks Associates 商品コード 268547
出版日 ページ情報 英文 64 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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技術サポートの進化:動向と展望 The Evolution of Tech Support: Global Trends and Outlook
出版日: 2015年12月18日 ページ情報: 英文 64 Pages
概要

当レポートでは、世界各地域 (北米・西欧・アジア太平洋地域) における家庭用ブロードバンド向け技術サポートの市場について分析し、全体的な市場環境や最新情勢、ビジネスモデルの概要と今後の方向性、プレミアム・サポートサービスへの需要と今後の市場機会、全世界・各地域の市場規模の実績値/予測値などを調査・推計しております。

第1章 レポートの概要

  • レポートの目的
  • レポートの範囲
  • 分析アプローチ/情報源
  • 当レポートの問題意識

第2章 促進要因と市場需要

  • デバイスの所有状況
  • デバイスの問題の発生頻度
  • 発生した問題の種類

第3章 問題解決の方法

  • サポート用リソースの利用
  • 専門/プレミアムサポートの利用

第4章 ビジネスモデルの進化

  • サポート対象デバイスの拡張
  • 新たな決済手段による、顧客誘引・獲得
  • 複数のサービスチャネルの設定による、市場規模の維持
  • 提供サービスの拡充

第5章 市場予測

  • 予測手法
    • 設定・設置サービス
    • ワンタイム・サポートサービス
    • 定期契約型サービス
  • 北米
  • 欧州
  • アジア太平洋地域

第6章 分析の意義と提言

第7章 付録

  • 用語集
  • 目次
  • 情報源

図表一覧

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

This report provides an overview of the technical landscape of broadband households throughout the world, including North America, Western Europe, and Asia/Pacific. It examines the demand for premium support services and evaluates industry trends in each region. This report provides a global revenue forecast for premium technical support services.

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Table of Contents

1.0 Report Summary

  • 1.1 Purpose of Report
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Research Approach/Sources
  • 1.4 Key Questions Addressed

2.0 Drivers of Market Demand

  • 2.1 Device Ownership
  • 2.2 Frequency of Device Problems
  • 2.3 Types of Problems Encountered

3.0 Methods of Problem Resolution

  • 3.1 Use of Support Resources
  • 3.2 Use of Professional and Premium Support

4.0 Business Model Evolution

  • 4.1 Expanding Device Coverage
  • 4.2 New Payment Models Gaining Traction
  • 4.3 Multiple Service Channels Retain Value
  • 4.4 Expanding Product Offerings

5.0 Forecast

  • 5.1 Forecast Methodology
    • 5.1.1 Set-up and Installation Services
    • 5.1.2 One-time Support Services
    • 5.1.3 Subscription Services
  • 5.2 North America
  • 5.3 Western Europe
  • 5.4 Asia-Pacific

6.0 Implications and Recommendations

7.0 Appendix

  • 7.1 Glossary
  • 7.2 Index
  • 7.3 Image Sources

Figures

  • Average Number of Connected Devices in Broadband Households
  • Computing Device Penetration (2015)
  • Entertainment Device Penetration (2015)
  • Popular Smart Home Device Penetration (2015)
  • Number of Technical Problems by Device - U.S. (Q3/14)
  • Number of Technical Problems by Device U.K. and Germany (Q3/15)
  • Number of Technical Problems by Device France and Spain (Q3/15)
  • Enablement Support Needs by Country
  • Device-Specific and Performance Problems by Country
  • Connectivity and Interoperability Problems by Country
  • Security/Privacy-Related Problems by Country
  • Steps Taken to Resolve Technical Problem (Q3/14)
  • Method of Problem Resolution by Country - U.K. and Germany (Q3/15)
  • Method of Problem Resolution by Country - France and Spain (Q3/15)
  • U.S. Problem Resolution Overview 2014
  • U.K. Problem Resolution Overview 2015
  • Germany Problem Resolution Overview 2015
  • France Problem Resolution Overview 2015
  • Spain Problem Resolution Overview 2015
  • Premium Technical Support Service Model
  • Premium Support Services Available from Major Brands in North America
  • Premium Support Services Available from Major Brands in Western Europe and Asia-Pacific
  • Premium Support Service - Geek Squad U.S.
  • Premium Support Service - Geek Squad Canada
  • Premium Support Service - Deutsche Telekom
  • Membership Service Model - Geek Squad Canada
  • Importance of Technical Support Capabilities
  • Enrollment in Extended Warranty/Technical Support Subscriptions at Time of Device Purchase
  • Geek Squad Free In-home Consultation for Smart Home Automation
  • Disconnect Online Privacy Support Service
  • Interest in Security/Privacy Support Services (Q3/15)
  • Forecast Methodology - Set-up/ Installation Services
  • Forecast Methodology -One-time Support Services
  • Forecast Methodology - Subscription Support Services
  • Total Revenue - Premium Technical Support Services in North America
  • Total Revenue - Premium Technical Support Services - Western Europe
  • Total Revenue - Premium Technical Support Services - Asia-Pacific
  • Most Important Component of Support Service Package (Q1/15)
  • Features Increasing Technical Support Subscription Renewal (Q3/15)
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