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市場調査レポート

ホームエネルギー管理におけるクラウドの活用

Leveraging the Cloud for Home Energy Management

発行 Parks Associates 商品コード 264987
出版日 ページ情報 英文 51 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.02円で換算しております。
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ホームエネルギー管理におけるクラウドの活用 Leveraging the Cloud for Home Energy Management
出版日: 2013年12月27日 ページ情報: 英文 51 Pages
概要

当レポートでは、エネルギー管理における関連製品の関与とスマートホームシステムについて分析しております。レポートには企業とサービスに関する説明とプロファイルおよびエネルギー管理とデマンドレスポンスのための進化するクラウドの使い方が含まれており、概略下記内容でお届け致します。

第1章 はじめに

  • 扱われている主な質問と課題
  • 報告範囲

第2章 ホームコントロール製品とシステムの採用

  • スマートホームシステム
  • 関連する機器
  • 関連する機器とスマートホームシステムを統合

第3章 接続性を収益化する

  • 前払い価格
  • 製品の販売、コミッション
  • アプリケーション販売、アップグレード
  • 広告
  • 見込み客の獲得
  • 取引手数料
  • ユーティリティの需要側管理

第4章 ユーティリティの需要側管理プログラム

  • ユーティリティプログラムの進化
  • デマンドレスポンスプログラム
  • クラウドベースのデマンドレスポンスシステム
  • オープンマーケットソリューション
  • デマンドレスポンスベースの価格
  • エネルギー効率化プログラム
  • 接続されたデバイスを活用

第5章 ユーティリティビジネスモデルを強化するチャンス

  • 従来型ビジネスモデルの終焉
  • 流通システムオペレータのビジネスモデル

第6章 エネルギーデータを収益化

  • エネルギーモデル
  • 分散
  • エネルギーコスト情報

第7章 エネルギー管理予測- サーモスタット

  • 予測方法および仮定

第8章 調査方法に関する注

  • データソース
目次

This report examines participation of connected products and smart home systems in energy management. It includes descriptions and profiles of companies and services and their evolving use of the cloud for energy management and demand response.

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Table of Contents

The Bottom Line

1.0 Introduction

  • 1.1 Key Questions & Issues Addressed
  • 1.2 Scope

2.0 Adoption of Home Control Products and Systems

  • 2.1 Smart Home Systems
  • 2.2 Connected Products
  • 2.3 Integrating Connected Products and Smart Home Systems

3.0 Monetizing Connectivity

  • 3.1 Up Front Pricing
  • 3.2 Product Sales, Commissions
  • 3.3 App Sales, Upgrades
  • 3.4 Advertising
  • 3.5 Lead Generation
  • 3.6 Transaction Fees
  • 3.7 Utility Demand Side Management

4.0 Utility Demand Side Management Programs

  • 4.1 Evolution of Utility Programs
  • 4.2 Demand Response Programs
  • 4.3 Cloud-Based Demand Response Systems
  • 4.4 Open Market Solutions
  • 4.5 Pricing Based Demand Response
  • 4.6 Energy Efficiency Programs
  • 4.7 Leveraging Connected Devices

5.0 Opportunities to Enhance the Utility Business Model

  • 5.1 The End of the Traditional Business Model
  • 5.2 Distribution System Operator Business Model

6.0 Monetizing Energy Data

  • 6.1 Energy Modeling
  • 6.2 Disaggregation
  • 6.3 Energy Cost Information

7.0 Energy Management Forecast - Thermostats

  • 7.1 Forecast Methodology and Assumptions

8.0 Notes on Methodology

  • 8.1 Data Sources

Index

Figures

  • Smart Home Consumer Segments
  • Smart Home Service Provider Positioning
  • Telecom Home Control Solutions Profiles
  • Cable Operator Home Control Solutions Profiles
  • Conflicting Business Motivations within the Connected Home
  • In-App Product Sales in Whirlpool Refrigerator App
  • App Revenue Generators
  • OpenAPIs Expand Partnerships
  • Familiarity with Energy Programs
  • Home Area Network Communication Schemes
  • Willingness to Change to a Variable Rate Plan
  • Reason for Not Choosing a Variable Rate Plan
  • Incentives That Increase Willingness to Adopt a Variable Rate Plan
  • Expected Behavior Changes for a Variable Rate Plan
  • Solar System Costs and Installed Capacity
  • Energy Modeling Company Profiles
  • Energy Savings from Different Energy Consumption Feedback Methods
  • Disaggregation Company Profiles
  • Energy Cost Information Company Profiles
  • Factors and Multipliers of Thermostat Forecast
  • U.S. Thermostat Unit Forecast
  • U.S. Thermostat Unit Forecast by Channel
  • U.S. Smart Thermostat Unit Forecast by Channel
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