表紙
市場調査レポート

有料テレビにおけるOTTの世界市場

OTT in a Pay-TV World

発行 Parks Associates 商品コード 264972
出版日 ページ情報 英文 55 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.51円で換算しております。
Back to Top
有料テレビにおけるOTTの世界市場 OTT in a Pay-TV World
出版日: 2013年12月27日 ページ情報: 英文 55 Pages
概要

OTT業界の競争は世界的であり激化しており、世界中の有料テレビ事業者はマルチスクリーンビデオの配信能力を付け加え、新しい事業者はOTTビデオの世界で急速に成長しております。消費者のOTTサービスに対する認知と利用が増加している事をふまえ、サービスプロバイダーはOTTサービスの利用状況、市場に影響を与える動向、成功したビジネスモデルを理解する必要があります。

当レポートでは、OTTサービスの動向と市場ダイナミクスおよび有料テレビへの影響について分析しております。またOTTサービスの利用とOTTサービスに対する意識、OTTの新しい競争環境、ビジネスモデルとコンテンツライセンスの課題、および有料テレビ加入者ではない消費者に対し純粋なOTTサービスを提供する事業者による動きについて検討を加えております。さらにどのような消費者がマルチスクリーンサービスを使用しているかを明らかにし、将来のサービスの予測を提示しつつ、概略下記内容でお届け致します。

第1章 消費者とOTTサービス

  • インターネットビデオの使用
  • OTTサービスの採用
  • CEデバイスでのOTTの使用

第2章 有料テレビはOTTへ向かう

  • TV Everywheeサービス
  • OTTサービスの追加

第3章 世界市場におけるOTTサービス

第4章 OTTサービスの動向

  • オリジナルおよび独占コンテンツの成長
  • ストリーミングメディアプレーヤー
  • オンライン再放送

第5章 提言

  • 有料テレビ
  • OTTサービス
  • コンテンツ制作者

第6章 予測

第7章 報告の調査方法

  • データソース

第8章 用語集

目次

This report analyzes trends and market dynamics for OTT services and the implications for the pay-TV industry. The report examines consumption of and attitudes towards OTT services, the new competitive environment in OTT, business models and content licensing issues, and moves by operators to offer pure OTT services to consumers who are not their pay-TV subscribers. It reveals which consumers are using multiscreen services and provides a forecast for future services.

"Competition in the OTT world is global and is increasing," said Brett Sappington, director of research, Parks Associates. "Pay-TV operators throughout the world have added multiscreen video delivery capabilities, and new players are emerging in the OTT video space. As awareness and use among consumers grow, service providers need to understand OTT service usage, the trends affecting the market, and the business models that are producing successful results."

image1

Table of Contents

The Bottom Line

1.0 Consumers and OTT Services

  • 1.1 Internet Video Use
  • 1.2 Adoption of OTT Services
  • 1.3 OTT Use on CE Devices

2.0 Pay TV Going OTT

  • 2.1 TV Everywhere Services
  • 2.2 Adding OTT Services

3.0 OTT Services in Global Markets

4.0 Trends in OTT Services

  • 4.1 Growth of Original and Exclusive Content
  • 4.2 Streaming Media Players
  • 4.3 Online Rebroadcasting

5.0 Implications / Recommendations

  • 5.1 Pay TV
  • 5.2 OTT Services
  • 5.3 Content Creators

6.0 Forecast

7.0 Report Methodology

  • 7.1 Data Sources

8.0 Glossary

Figures

  • Timeline: Major Events in Online Video
  • Consumption of TV Shows and Movies
  • Sources Used to Watch Movies / TV Shows at Home
  • Top Sources Used to Watch TV Programs at Home
  • Top Sources Used to Watch Movies at Home
  • Watching Free Online TV Programs
  • Penetration and Share of U.S. OTT Subscriptions
  • Weekly and Daily Use of OTT / VOD Services
  • Strongest Attributes of OTT Video Services
  • Reasons for Canceling Netflix Subscription
  • Online Consumption of TV Shows and Movies by Platform
  • Weekly OTT Viewing on Connected Devices
  • Reasons to Buy a Smart TV
  • Awareness of TV Everywhere from Current Provider
  • TV Everywhere Awareness by Pay-TV Provider
  • Examples of Operator-based OTT Initiatives
  • Intention to Pay $9.99/Month for New VOD Services
  • Assessment Criteria for Operator OTT Launch Strategies
  • OTT Services Available in Various Global Markets
  • Brands of Streaming Media Players Owned
  • Examples of Streaming Media Player Offerings
  • Global Online Video Forecast Methodology
  • Global Forecast: Total Online Video Viewers (2012-2018)
  • Global Forecast: Total Online Video Revenues by Region (2012-2018)
  • Global Forecast: Total Online Video Revenues by Business Model (2012-2018)
Back to Top