市場調査レポート

3Dテレビ:導入、利用および購入の意思

3D TVs: Adoption, Use and Purchase Intentions

発行 Parks Associates 商品コード 249406
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
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3Dテレビ:導入、利用および購入の意思 3D TVs: Adoption, Use and Purchase Intentions
出版日: 2012年05月03日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、3Dテレビの所有者とその利用動向および満足度に関する調査結果を分析し、3Dテレビの需要、導入および購入意思に関するトレンドデータなどを提供しており、概略以下の構成でお届けします。

3Dテレビ:導入、利用および購入の意思

トレンドデータ

  • 基本製品の所有
  • デスクトップvs.ラップトップの導入
  • コンピューター&モバイルデバイスを購入するブロードバンド世帯の割合
  • 多機能テレビの所有
  • データネットワークを持つブロードバンド世帯の割合
  • ホームネットワーク技術
  • 米国におけるインターネット接続型家電を所有する世帯
  • インターネット接続家電の導入:世帯所得&子供の数別
  • コネクテッド家電デバイスの週当たりの利用

導入・利用

  • 3Dテレビの導入
  • 3Dテレビ導入の成長:人口統計別
  • 3Dテレビの利用行動
  • 視聴する3Dコンテンツの種類
  • 3D機能の満足度
  • より多くの3Dコンテンツの要望
  • より多くの3Dコンテンツの要望:年齢別
  • 3Dテレビを表すのに使われる50ワード:ワールドクラウド
  • プラスのコメントの抜粋
  • 中立コメントの抜粋
  • マイナスのコメントの抜粋

購入意思

  • 次のテレビ購入にあたっての、3D機能の重要性
  • 多機能テレビの購入意思
  • 3Dテレビおよびスマートテレビの購入意思:年齢別
  • 3D/スマートテレビの購入意思:スマート/3Dテレビの所有別
  • 3Dスマートテレビの購入意思:有料テレビサービス・世帯所得別

付録:オーディオ機器

目次

3D TVs: Adoption, Use and Purchase Intentions surveyed U.S. 3D TV owners on their use of and satisfaction with 3D TV. It provides an overview of the 3D TV market, including trending data on demand, adoption, and purchase intentions.

“3D TV is a classic chicken-and-egg scenario. The consumers that have a 3D TV, use it, like it, and want more content for it. Unfortunately, demand is not growing among 95% of broadband households that don't have a 3D TV.” - John Barrett, Director, Consumer Analytics, Parks Associates

Consumer Satisfaction with the 3D Capabilities

© 2012 Park Associates

This research is part of Parks Associates' Connected CE: Adoption & Platforms service, which analyzes market trends for connected CE devices including smart TVs, connected Blu-ray players, streaming media players/digital media receivers, game consoles, connected DVRs, and computers.

Table of Contents

3D TVs: Adoption, Use and Purchase Intentions

  • About the Research
  • Previous Research
  • Key Conclusions
  • Recommendations

Trending Data

  • Base Product Ownership (2009 - 2011)
  • Desktop vs. Laptop Adoption (2007 - 2012)
  • Percentage of Broadband Households Buying Computers & Mobile Devices (2007-2011)
  • Featured TV Ownership
  • Percentage of Broadband Households with a Data Network (2010 - 2016)
  • Home Network Technology (2009 - 2012)
  • U.S. Households with Internet- Connected CE (2010 - 2012)
  • Percentage of Broadband Households Connecting CE Devices to the Internet (2010 - 2012)
  • Internet - Connected CE Adoption by Household Income & Children (Q1/12)
  • Connected CE Device Weekly Usage (Q1/12)

Adoption and Use

  • 3D TV Adoption (2010 - 2011)
  • Growth in 3D TV Adoption by Demographics (2011 - 2012)
  • Growth in 3D TV Adoption by Demographics (2011 - 2012)
  • Use of 3D TV Activities
  • Type of 3D Content Watched
  • Satisfaction with 3D Capabilities
  • Desire for More 3D TV Content
  • Desire for More 3D TV Content by Age
  • 50 Words Used to Describe 3D TV - Word Cloud
  • Excerpt of Positive Comments
  • Excerpt of Neutral Comments
  • Excerpt of Negative Comments

Purchase Intentions

  • Importance of 3D Capabilities for Next TV Purchase
  • Featured TV Purchase Intention
  • 3D TV and Smart TV Purchase Intentions by Age
  • 3D/Smart TV Purchase Intention by Ownership of Smart/3D TVs
  • 3D/Smart TV Purchase Intention by Pay-TV Service and HH Income

Appendix: Audio Equipment

  • Decision Factors When Buying Headphones: High-End vs. Low-End Buyers
  • Entertainment Components Connected to the Stereo/Audio Systems with External Speakers
  • Low End and High End Audio Equipment Buyers
  • Purchased Internet-Connected Stereo: High-End vs. Low-End Buyers
  • Purchase Step by Product - Compared Products and Brands
  • Purchase Step by Product - Look-up Online Reviews
  • The Most Important Information Source by Product - Expert Reviews
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