株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

コネクテッド家電および有料テレビ

Connected CE and Pay-TV

発行 Parks Associates 商品コード 249404
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.18円で換算しております。
Back to Top
コネクテッド家電および有料テレビ Connected CE and Pay-TV
出版日: 2012年07月27日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、ネットワーク接続型家電デバイスの利用とその有料テレビサービスに及ぼす影響について分析しており、概略以下の構成でお届けします。

コネクテッド家電および有料テレビ

トレンドデータ:コンピューター&タブレット

  • 家庭用コンピューターの導入動向
  • 家庭用コンピューターの導入:年収別
  • 家庭用コンピューターの導入:性別
  • 家庭用コンピューターの導入:年齢別
  • PCとテレビの接続

トレンドデータ:コネクテッド家電デバイス

  • 米国におけるインターネット接続家電の所有世帯
  • 家電製品の所有
  • 多機能テレビの導入
  • インターネット接続家電デバイスの所有者
  • ゲーム機特定のインターネット接続率
  • オンラインエンターテインメントサービス加入
  • インターネット接続家電:世帯における子供の数・世帯所得別
  • インターネット接続家電:婚姻区分・年齢別
  • デジタルメディアプレイヤーの所有
  • デジタルメディアプレイヤーのインターネット接続率
  • オンラインコンテンツに接続可能なテレビセット

コネクテッド家電&有料テレビ:ビデオ視聴活動

  • 米国におけるコネクテッド家電を所有するブロードバンド世帯の割合
  • 米国におけるスマートテレビを所有/利用するブロードバンド世帯の割合
  • 一月あたりのオンラインビデオ用コネクテッドスマートテレビの利用
  • テレビセットでオンラインビデオ視聴に利用されるコネクテッド家電デバイス
  • テレビでテレビ番組視聴に利用されるオンラインサービス
  • テレビで映画の視聴に利用されるオンラインサービス
  • オンラインビデオ加入サービス:テレビ
  • テレビにおけるテレビ番組視聴の高い満足度:方法別
  • テレビにおける映画視聴の高い満足度:方法別
  • テレビにおけるテレビ番組視聴経験の高い満足度:方法別
  • テレビにおける映画視聴経験の高い満足度:方法別

コネクテッド家電&有料テレビサービス

  • 理想的なチャネル選択肢
  • 有料テレビ向けビデオオンデマンドサービスの要望
  • 有料テレビサービス加入:コネクテッド家電の所有別
  • 有料テレビ加入数
  • ビデオサービスARPU:コネクテッド家電の所有者別
  • ビデオサービス&コネクテッド家電所有を変更する意思
目次

Connected CE and Pay-TV analyzes the use of connected CE devices and their impact on pay-TV services. Particular attention is given to over-the-top video services such as Netflix that are now widely available to consumers on TV sets thanks to the growing adoption of connected CE devices.

“Over one-half of U.S. broadband households now have access to OTT video on a TV set. While this raises the possibility of OTT video substituting pay-TV service, data indicate that it is actually complimenting pay-TV service albeit in ways that are not necessarily advantageous to pay-TV providers.” - John Barrett, Director, Consumer Analytics, Parks Associates.

U.S. Households with Internet-Connected CE
(U.S. Broadband Households)

© 2012 Park Associates

This research is part of Parks Associates' Connected CE & Platforms service, which analyzes market trends for connected CE devices including smart TVs, connected Blu-ray players, streaming media players/digital media receivers, game consoles, connected DVRs, and computers.

Table of Contents

Connected CE and Pay-TV

  • About the Research
  • Previous Research
  • Key Conclusions
  • Recommendations

Trending Data - Computers & Tablets

  • Home Computer Adoption Trends (2011 - 2012)
  • Home Computer Adoption By Income (Q2/12)
  • Home Computer Adoption By Gender (Q2/12)
  • Home Computer Adoption By Age (Q2/12)
  • PC-to-TV Connection (2009-2012)

Trending Data - Connected CE Devices

  • U.S. Households with Internet - Connected CE (2010 - 2012)
  • CE Product Ownership (2009 - 2012)
  • Featured TV Adoption (2010 - 2011)
  • Device Owners Connecting CE Devices to the Internet (2010 - 2010)
  • Console-Specific Internet Connectivity Rate (2009 - 2012)
  • Online Entertainment Service Subscription (Q2/12)
  • Internet - Connected CE by Children at Home & HH Income (Q2/12)
  • Internet - Connected CE by Marital Status & Age (Q2/12)
  • Digital Media Player Ownership (Q2/12)
  • Digital Media Player Internet Connectivity Rate (Q2/12)
  • TV Set Capable of Accessing Online Content (Q1/12)

Connected CE & Pay-TV - Video Viewing Activities

  • % of U.S. Broadband Households Own a Connected CE (Q1/12)
  • % of U.S. Broadband Households Own/Using a Smart TV (Q1/12)
  • Monthly Use of Connected Smart TV for Online Video (2011 - 2012)
  • Frequency of Using Connected Smart TV for Online Video (Q1/12)
  • Connected CE Devices Used for Online Video Viewing on a TV Set (Q2/12)
  • Online Service Used to Watch TV Program on a TV (Q2/12)
  • Online Subscription Service Used to Watch TV Programs on a TV (Q2/12)
  • Online Service Used to Watch Movie on a TV (Q2/12)
  • Online Video Subscription Service - TV (Q2/12)
  • High Satisfaction with TV Program Viewing on TV by Method (Q2/12)
  • High Satisfaction with Movie Viewing on TV by Method (Q2/12)
  • High Satisfaction with TV Program Viewing Experience on TV by Method (Q2/12)
  • High Satisfaction with Movie Viewing Experience on TV by Method (Q2/12)

Connected CE & Pay-TV Service

  • Ideal Channel Option (Q1/12)
  • Desired Video-on-Demand Services for Pay-TV (Q1/12)
  • Pay-TV Service Subscription by Connected CE Ownership (Q1/12)
  • Pay-TV Subscribers (2011 - 2012)
  • Video Service ARPU by Connected CE Owners (Q2/12)
  • Intention to Change Video Service & Connected CE Ownership (Q1/12)
Back to Top