市場調査レポート

スマートフォン、テレビ、およびMP3プレイヤー向け保証・サポートサービス

Warranties and Support Services for Smartphones, TVs, and MP3 Players

発行 Parks Associates 商品コード 249401
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.71円で換算しております。
Back to Top
スマートフォン、テレビ、およびMP3プレイヤー向け保証・サポートサービス Warranties and Support Services for Smartphones, TVs, and MP3 Players
出版日: 2012年07月03日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、スマートフォン、テレビ、およびMP3プレイヤーのサポートサービスについて、導入動向、消費者の満足度および購入店舗に対する収益の影響などを含めて分析しており、概略以下の構成でお届けします。

スマートフォン、テレビ、およびMP3プレイヤー向け保証・サポートサービス

トレンドデータ・概要

  • 製品導入
  • スマートフォン・MP3プレイヤーを購入するブロードバンド世帯の割合
  • 薄型テレビを購入するブロードバンド世帯の割合
  • スマートフォン、MP3プレイヤーおよび薄型テレビのASP(平均小売価格)
  • 携帯電話端末保険
  • MP3プレイヤー向け拡張保証プランの購入
  • 小売り店舗を選ぶ際の技術サポートサービスの重要性

店頭のスマートフォンサポートサービス

  • スマートフォン購入の装着率
  • 購入全体の平均:スマートフォン
  • スマートフォン購入に付く保険/保護プラン
  • 携帯電話保険/保護プランの購入:携帯電話コスト別
  • 携帯電話保険/保護プランの購入:年齢/所得別
  • 保険/保護プランの購入意思:学歴別
  • 保険/保護プランの購入意思:ゲーマー/性別
  • 保険/保護プランの購入意思:携帯電話のタイプ別
  • モバイル保険/保護プランの満足度
  • 保険/保護プランの購入意思:利用サービス別

店頭の薄型テレビサポートサービス

  • 薄型テレビ購入の装着率
  • 購入全体の平均:薄型テレビ
  • 薄型テレビ:設置サービス
  • 薄型テレビ保証/セットアップサービスの購入:年齢/性別
  • 薄型テレビ保証/セットアップサービスの購入:テレビのタイプ/有料テレビサービス別
  • 保証/セットアップサービスの購入意思:年齢別
  • 保証/セットアップサービスの購入意思:学歴別
  • 保証/セットアップサービスの購入意思:性別/家庭における子供の数別
  • 保証/セットアップサービスの購入意思:テレビのタイプ/有料テレビサービス別
  • 薄型テレビの保証/セットアップサービスの満足度
  • 保証/セットアップサービスの購入意思:利用サービス別

店頭のMP3サポートサービス

  • ポータブルMP3プレイヤー購入の装着率
  • 購入全体の平均:ポータブルMP3プレイヤー
  • MP3プレイヤーの保証/保護プラン購入:MP3プレイヤーのコスト別
  • MP3プレイヤーの保証/保護プラン購入:学歴/所得別
  • MP3プレイヤーの保証/保護プラン購入:購入場所/購入タイプ別
  • MP3プレイヤーの保証/保護プラン購入:性別/購入場所別
  • MP3プレイヤーの保証/保護プラン購入:性別/購入タイプ別

付録:統計/テクノグラフィックプロファイル

目次

Warranties and Support Services for Smartphones, TVs, and MP3 Players analyzes the market for support services for these devices, including adoption trends, consumer satisfaction, and revenue impact on point-of-sale purchases.

Insurance/Protection Plan Bought at Time of Purchase
(U.S. Mobile Phone Buyers)

© 2012 Park Associates

Parks Associates' Digital Home Support Services research service analyzes consumer experiences, preferences, and expectations for premium home technical support services.

Table of Contents

Warranties and Support Services for Smartphones, TVs, and MP3 Players

  • About the Research
  • Previous Research
  • Key Conclusions & Recommendations

Trending Data

  • Product Adoption (2009 - 2012)
  • Percentage of Broadband Households Buying Smartphone and MP3 Player (2007-2011)
  • Percentage of Broadband Households Buying Flat Panel TV (2007-2011)
  • Average Selling Price of Smartphone, MP3 Player, and Flat Panel TV (2008 - 2011)
  • Mobile Phone Handset Insurance (2009-2010)
  • Purchase of Extended Warranty Plan for MP3 Player (2009 vs. 2011)
  • Importance of Technical Support Service When Choosing a Retail Store (2009-2010)

Smartphone Support Services at the Point of Sale

  • Attach Rate with Smartphone Purchases (Q1/12)
  • Average Total Purchase: Smartphones (Q1/12)
  • Insurance/Protection Plan with Smartphone Purchases (Q1/12)
  • Mobile Phone Insurance/Protection Plan Purchase by Mobile Phone Cost (Q1/12)
  • Mobile Phone Insurance/Protection Plan Purchase by Age/Income (Q1/12)
  • Insurance/Protection Plan Purchase Intention by Education Level (Q1/12)
  • Insurance/Protection Plan Purchase/Purchase Intention by Gamer/Gender (Q1/12)
  • Insurance/Protection Plan Purchase by Mobile Phone Type (Q1/12)
  • Satisfaction with Mobile Insurance/Protection Plan (Q1/12)
  • Insurance/Protection Plan Purchase Intention by Use of the Service (Q1/12)

Flat-Panel TV Support Services at the Point of Sale

  • Attach Rate with Flat-Panel TV Purchases (Q1/12)
  • Average Total Purchase: Flat-Panel TVs (Q1/12)
  • Flat-Panel TV: Installation Services (Q1/12)
  • Flat-Panel TV Warranty/Set-up Service Purchase by Age/Gender (Q1/12)
  • Flat-Panel TV Warranty/Set-up Service Purchase by TV Type/Pay-TV Service (Q1/12)
  • Warranty/Set-up Service Purchase Intention by Age (Q1/12)
  • Warranty/Set-up Service Purchase Intention by Education Level (Q1/12)
  • Warranty/Set-up Service Purchase Intention by Gender/Children at Home (Q1/12)
  • Warranty/Set-up Service Purchase Intention by TV Type/Pay-TV Service (Q1/12)
  • Satisfaction with Warranty and Set-Up Services for Flat-Panel TV (Q1/12)
  • Warranty/Set-up Service Purchase Intention by Use of the Service (Q1/12)

MP3 Player Support Services at the Point of Sale

  • Attach Rate with Portable MP3 Player Purchases (Q1/12)
  • Average Total Purchase: Portable MP3 Player (Q1/12)
  • MP3 Player Warranty/Protection Plan Purchase by MP3 Player Cost (Q1/12)
  • MP3 Player Warranty/Protection Plan Purchase by Education Level/Income (Q1/12)
  • MP3 Player Warranty/Protection Plan Purchase by Purchase Location/Type of Purchase (Q1/12)
  • MP3 Player Warranty/Protection Plan Purchase by Gender/Purchase Location (Q1/12)
  • MP3 Player Warranty/Protection Plan Purchase by Gender/Type of Purchase (Q1/12)

Appendix - Demographic/Technographic Profiles

  • Warranty/Protection Plan Purchase by Demographics/ Technographics - Smartphones & MP3 Players (Q1/12)
  • Warranty/Set-Up Service Purchase by Demographics/ Technographics - Flat-Panel TV (Q1/12)
  • Warranty/Support Service Purchase Intention by Demographics/Technographics (Q1/12)
Back to Top