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市場調査レポート

ホリスティックな消費者向け技術サポートサービスの創出

Creating Holistic Consumer Technology Support Services

発行 Parks Associates 商品コード 245034
出版日 ページ情報 英文 53 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.71円で換算しております。
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ホリスティックな消費者向け技術サポートサービスの創出 Creating Holistic Consumer Technology Support Services
出版日: 2012年12月27日 ページ情報: 英文 53 Pages
概要

当レポートでは、消費者向け技術製品のライフサイクルに広がるさまざまなサポートサービスに対する消費者のニーズ、関心および需要について調査し、さまざまなサービス利用のタッチポイント、提供されるサービスタイプの動向、サポートサービスのビジネスモデルなどの分析、プレミアムサポートサービスの収益予測、将来のホリスティックな(包括的・総合的な)技術サポートの予測などをまとめ、概略下記の構成でお届けいたします。

要点

第1章 調査サマリー

第2章 なぜホリスティックサポートか

  • サービスプロバイダー
  • 小売業者
  • 家電OEM

第3章 消費者サポートの関心とニーズ

  • 設置・設定サービス
  • コンサルタント・トレーニングサービス
  • 破損修理・トラブルシューティング
  • 予防サービス・アップグレード
  • 保証

第4章 サービスオプション

  • タッチポイント
  • ビジネスモデル

第5章 予測

第6章 結論/提案

第7章 用語集

第8章 インデックス

目次

Abstract

This report examines consumers' needs, interests, and demand for various support services that span the lifecycle of their technical products. The report also explores the use of various service touch-points, trends in the types of services offered, and business models for support services. It provides a revenue forecast for premium support services and assesses the implications for the future of holistic tech support.

"The complex and ever-changing technical support needs of consumers requires that technical support services be dynamic and comprehensive," said Patrice Samuels, Research Analyst. "To remain relevant and profitable, companies will need to provide technical support services that cover the entire lifecycle of consumers' technical goods and services."

Table of Contents

The Bottom Line

1.0 Report Summary

  • 1.1 Purpose and Scope of Report
  • 1.2 Data Sources

2.0 Why Holistic Support

  • 2.1 Service Providers
  • 2.2 Retailers
  • 2.3 Consumer Electronics OEMs

3.0 Consumer Support Interest and Needs

  • 3.1 Installation and Configuration Services
  • 3.2 Consultation and Training Services
  • 3.3 Break Fixes and Troubleshooting
  • 3.4 Preventative Services and Upgrades
  • 3.5 Warranties

4.0 Service Options

  • 4.1 Touch Points
  • 4.2 Business Models

5.0 Forecast

6.0 Conclusions/Recommendations

7.0 Glossary

8.0 Index

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