株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

TV Everywhere:成長・ソリューション・戦略 - 欧州・アジア太平洋地域

TV Everywhere: Growth, Solutions, and Strategies: Europe and Asia-Pacific Ed. (Second Edition)

発行 Parks Associates 商品コード 228498
出版日 ページ情報 英文 69 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。
Back to Top
TV Everywhere:成長・ソリューション・戦略 - 欧州・アジア太平洋地域 TV Everywhere: Growth, Solutions, and Strategies: Europe and Asia-Pacific Ed. (Second Edition)
出版日: 2012年11月13日 ページ情報: 英文 69 Pages
概要

当レポートでは、西欧・東欧・アジア太平洋地域におけるTV Everywhere/マルチスクリーンサービスの発展について調査し、サービスアベイラビリティの成長、認知・ビジネスモデルに関する問題、現在のオペレーター戦略の分析、代替品・コンペティターのポジションおよびマルチスクリーン技術の動向などを分析しており、マルチスクリーンサービスの成長・将来のTV Everywhere予測を含め、概略下記の構成でお届けいたします。

第1章 レポートサマリー

第2章 TV Everywhereの成長

  • 歴史
  • 成長
    • 西欧
    • 東欧
    • アジア太平洋地域
  • 消費者・マルチスクリーンサービス

第3章 ソリューション

  • エコシステム
  • ソリューション・イネーブラー
    • CDN・OTTプラットフォーム
    • ミドルウェアソリューション・システムインテグレーター
    • CE型ソリューション
  • デジタル著作権管理・条件付アクセス
  • アダプティブ ストリーミング
  • 動向

第4章 戦略

  • ビジネスモデル
  • コンテンツライセンシング
  • 脅威
    • OTTサービス
    • モバイルTV
  • バーチャルMSO

第5章 予測

  • 予測手法・前提条件
  • 予測

第6章 影響

  • サービスプロバイダー
  • ソリューションプロバイダー

第7章 結論

第8章 用語・インデックス

図表

目次

Abstract

This report examines the development of TV Everywhere / multiscreen services in Western Europe, Eastern Europe, and the Asia/Pacific region. With details on over 60 different multiscreen service offerings, the report describes the growth in service availability, issues related to awareness and business models, an analysis of current operator strategies, positions of alternatives and competitors, and trends in multiscreen technologies. The report also forecasts the growth of multiscreen services and the future of TV Everywhere.

image1

"Multiscreen services have seen amazing growth over the past year in Europe and Asia," said Brett Sappington, director, research, Parks Associates. "Motivated by consumer consumption trends and competitive forces, pay-TV providers are positioning themselves to be players in video services on any screen. Tomorrow's winners in TV Everywhere will be the companies that discover the right mix of business model, content availability, and quality experience."

Table of Contents

The Bottom Line

Dashboard

1.0 Report Summary

  • 1.1 Purpose and Scope of Report
  • 1.2 Data Sources

2.0 TV Everywhere Growth

  • 2.1 History
  • 2.2 Growth
    • 2.2.1 Western Europe
    • 2.2.2 Eastern Europe
    • 2.2.3 Asia/Pacific
  • 2.3 Consumers and Multiscreen Services

3.0 Solutions

  • 3.1 Ecosystem
  • 3.2 Solutions and Enablers
    • 3.2.1 CDNs and OTT Platforms
    • 3.2.2 Middleware Solutions and System Integrators
    • 3.2.3 CE-based Solutions
  • 3.3 Digital Rights Management and Conditional Access
  • 3.4 Adaptive Streaming
  • 3.5 Trends

4.0 Strategies

  • 4.1 Business Models
  • 4.2 Content Licensing
  • 4.3 Threats
    • 4.3.1 OTT Services
    • 4.3.2 Mobile TV
  • 4.4 Virtual MSOs

5.0 Forecasts

  • 5.1 Methodology and Assumptions
  • 5.2 Forecast

6.0 Implications

  • 6.1 Service Providers
  • 6.2 Solution Providers

7.0 Glossary and Index

  • 7.1 Glossary
  • 7.2 Index

Figures

  • Availability of Multiscreen / TV Everywhere Services
  • Worldwide TV Everywhere Initiatives - By Region and Category
  • Worldwide TV Everywhere Initiatives - By Client Device and Content Type
  • Multiscreen Initiatives - Western Europe
  • Multiscreen Initiatives - Eastern Europe
  • Multiscreen Initiatives - Asia/Pacific
  • Awareness of TV Everywhere Services - Western Europe
  • Awareness of TV Everywhere Services - Western Europe
  • TV Everywhere Usage - Western Europe
  • Video Access on Tablets - Western Europe
  • TV Everywhere Ecosystem
  • OTT Platforms
  • Middleware Solutions and System Integrators
  • CE-based Solutions
  • Conditional Access and DRM Solutions
  • TV Everywhere Business Models
  • Factors in TV Everywhere Content Negotiations
  • Premium Online Video Providers - Europe
  • Notable Mobile TV Offerings in Europe and APAC
  • Forecast Methodology
  • Forecast: Pay-TV Subscribers with Access to TV Everywhere / Multiscreen Services
  • Forecast: Pay-TV Operators Offering TV Everywhere / Multiscreen Services
Back to Top