表紙
市場調査レポート

ゲーム内広告市場:最新動向

In-game Advertising: Market Updates

発行 Parks Associates 商品コード 207829
出版日 ページ情報 英文 60 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
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ゲーム内広告市場:最新動向 In-game Advertising: Market Updates
出版日: 2011年10月28日 ページ情報: 英文 60 Pages
概要

当レポートでは、ゲーム内広告市場について取り上げ、市場の最新動向と、PC・ゲーム機器・スマートフォン・タブレットにおけるゲーム行動について分析し、広告売買のプロセスの検証とともに、主要企業のプロファイル、米国におけるゲーム内広告の収益予測(2011年〜2015年)なども提供して、概略以下の構成でお届けいたします。

ボトムライン

データポイント

第1章 調査レポートサマリー

第2章 ゲーム内広告の市場評価

  • マルチプラットフォームのゲーム行動
  • PCベースのオンラインゲーム
  • 接続コンソールゲーム
  • モバイルゲーム

第3章 ゲーム内広告のキャンペーン管理と広告戦略

  • ゲーム内広告ネットワーク
  • ゲーム内ブランド経験
  • ゲーム内広告の価格設定とビジネスモデル
  • ゲーム内視聴率測定サービス

第4章 ゲーム内広告の収益予測:米国(2011年〜2015年)

  • 予測手法
  • 予測の前提条件
  • PCオンライン、コンソール、モバイルのゲーム内広告の予測:米国(2011年〜2015年)

第5章 市場への影響と提言

リソースブック

付録:用語集

付録:企業インデックス

図表

目次

Abstract

image1

This report evaluates in-game advertising trends and gaming behavior on PCs, game consoles, smartphones, and tablets. The study profiles key market competitors while examining the ad buying and selling process. The study highlights market conditions and offers recommendations for industry investors. Finally, the study presents U.S. in-game advertising revenue forecasts from 2011 to 2015.

"Digital gaming is increasing in popularity and use, particularly among young consumers, attracting the attention of brands looking to connected with hard-to-reach audience subsets," said Heather Way, Research Analyst, Parks Associates. "Major brands use the medium to drive brand awareness, response, and loyalty through branded in-game experiences such as virtual goods offerings."

Table of Contents

The Bottom Line

Data Points

1.0 Report Summary

  • 1.1 Purpose of Report
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Research Approach
  • 1.4 Defining the In-Game Advertising Market

2.0 In-Game Advertising Market Assessment

  • 2.1 Multiplatform Gaming Behavior
  • 2.2 PC-based Online Games
  • 2.3 Connected Console Games
  • 2.4 Mobile Games

3.0 In-Game Advertising Campaign Management & Advertising Strategies

  • 3 .1 In-Game Ad Networks
  • 3.2 In-Game Branded Experiences
  • 3.3 In-Game Advertising Pricing & Business Models
  • 3.4 In-Game Audience Measurement Services

4.0 In-Game Advertising Revenue Forecasts - U.S. 2011 - 2015

  • 4.1 Forecast Methodology
  • 4.2 Forecast Assumptions
  • 4.3 PC-Online, Console, and Mobile In-Game Advertising Forecasts - U.S. 2011-2015

5.0 Market Implications & Recommendations

Resource Book

Appendix A Glossary of Terms

Appendix B Company Index

Figures

  • Source of Data
  • In-Game Advertising Business Sectors
  • In-Game Advertising Ecosystem
  • Overview of Ad-Supported Gaming Categories
  • Preferred Gaming Device: Demographics
  • Gaming Service Preference- TV and PC-based
  • Game Service Preference - TV and PC-based: Demographics
  • Online Content Types Accessed on Computer: Demographics - TOP TEN
  • Online Content & App Types Accessed on Connected Game Console: Demographics
  • Smartphone App Usage
  • Tablet Device Application Activities
  • Leading Online Game Companies
  • Facebook Social Game App Leaderboard
  • Social Network Activities on Computer - Top 10: Demographics
  • Audience Composition of Active Connected Game Console Users
  • Leading Mobile Game Companies
  • Mobile Social Network Activities
  • Mobile Branded Game Players
  • Company Spotlight: Wildtangent
  • In-Game Ad Campaign Management & Ad Networks-Cross-Platform
  • In-Game Ad Campaign Management & Ad Networks-Online-only
  • In-Game Ad Campaign Management & Ad Networks-Mobile-only
  • Company Spotlight: appssavvy
  • In-Game Advertising Formats
  • Attitudes Towards Game Advertising
  • Game Advertising Engagement & Perception
  • In-Game Advertising Pricing Models
  • In-Game Advertising Revenue Shares
  • In-Game Audience Measurement Services
  • In-Game Advertising Audience and Ad Metrics
  • PC-Online In-Game Advertising Revenue Forecast Methodology
  • Console In-Game Advertising Revenue Forecast Methodology
  • Mobile In-Game Advertising Revenues Forecast Methodology
  • U.S. In-Game Advertising Revenues: PC-Online, Mobile, & Console 2011-2015
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