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市場調査レポート

世界のモバイルゲーム/ポータブルゲーム市場:最新市場情報

Mobile/Portable Gaming: Market Updates

発行 Parks Associates 商品コード 144619
出版日 ページ情報 英文 64 Pages
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世界のモバイルゲーム/ポータブルゲーム市場:最新市場情報 Mobile/Portable Gaming: Market Updates
出版日: 2011年07月08日 ページ情報: 英文 64 Pages
概要

当レポートでは、世界のモバイルゲーム/ポータブルゲーム市場の現状と見通しについて調査分析し、専用ゲーム端末の利用動向、スマートフォンおよびスマートフォン用ゲームアプリの利用動向、各区分の成長推進因子・阻害因子、主要企業と競合環境、スマートフォンの有料ゲームアプリの利用者数の予測(〜2015年)、スマートフォン用ゲームの収益予測(〜2015年)、専用ゲーム端末の販売台数予測(〜2015年)、関連事業者への提言などをまとめ、概略下記の構成でお届けいたします。

目次

ダッシュボード

第1章 調査手法に関する注記・本書の焦点

第2章 ポータブルゲーム:市場概要

  • 主要産業動向
  • 現在のデバイスとこれからのデバイス
  • ポータブルゲームのビジネスモデル
    • 携帯ゲームコンソール
    • スマートフォンゲーム

第3章 スマートフォン・タブレット上のゲーム

  • 概要
  • 成長牽引因子・阻害因子
  • 競合分析:主要産業企業
  • マネタイズ化・支払い方法

第4章 携帯ゲーム機

  • 概要
  • 成長牽引因子・阻害因子
  • 競合分析:主要産業企業

第5章 市場予測

  • 市場予測:スマートフォンゲーム
  • 市場予測:携帯ゲームユニット

第6章 総論・戦略的提言

  • モバイルキャリア
  • デバイス製造業者
  • ゲームパブリッシャー
  • 用語

第7章 インデックス

図表

目次

This report focuses on portable gaming and covers both mobile devices and dedicated gaming handhelds. It includes an analysis of the current state of the industry, key developments, business models, monetization opportunities, and sales forecasts from 2011-2015.

“Consumers have become increasingly used to portability for all types of media, especially games,” said Pietro Macchiarella, Research Analyst, Parks Associates. “This year may be remembered as the year of portable gaming thanks to the launch of a plethora of high-quality devices, such as tablets, smartphones, and portable consoles (the Nintendo 3DS and Sony' s NGP). Apple' s App Store and new services such as Amazon Android App store and Sony PlayStation Suite increasingly facilitate digital distribution of games on all these devices. Portable gaming contributes to the enormous changes already happening in the gaming industry and creates new threats and opportunities for all industry players.”

Table of Contents

The Bottom Line

Portable Gaming: Market Updates - Dashboard

1.0 Notes on Methodology and Report Focus

  • 1.1. Data Sources
  • 1.2. Scope of Report
  • 1.3. Definitions

2.0 Portable Gaming: a Market Overview

  • 2.1. Key Industry Trends
  • 2.2. Current and Upcoming Devices
  • 2.3. Portable Gaming Business Models
    • 2.3.1. Handheld Gaming Consoles
    • 2.3.2. Smartphone Gaming

3.0 Gaming on Smartphones and Tablets

  • 3.1. Overview
  • 3.2. Drivers and Inhibitors
  • 3.3. Competitive Analysis: Key Industry Players
  • 3.4. Monetization and Payment Methods

4.0 Gaming on Handhelds

  • 4.1. Overview
  • 4.2. Drivers and Inhibitors
  • 4.3. Competitive Analysis: Key Industry Players

5.0 Market Forecasts

  • 5.1. Market Forecast - Smartphone Gaming
  • 5.2. Market Forecast - Gaming Handheld Units

6.0 Conclusions and Strategic Recommendations

  • 6.1. For Mobile Carriers
  • 6.2. For Device Manufacturers
  • 6.3. For Game Publishers
  • 6.4. Glossary

7.0 Index

Figures:

  • Portable/Mobile CE Ownership Trends 2005-2010
  • Portable/Mobile CE Purchase Intention Trends 2005-2010
  • U.S. Mobile Game Players - by Age
  • Existing and Upcoming Portable Gaming Devices
  • Worldwide Sales of Smartphones and Gaming Handhelds
  • PlayStation 2 Historical Sales
  • Revenue Models - Handheld Game Consoles
  • Revenue Models - Smartphone Gaming
  • Gaming Frequency by Device Type - Adult/Teen Breakout
  • Mobile Feature Access
  • How games are accessed
  • App Stores
  • Mobile Game Type - Adult/Teen Breakout
  • iPad/Tablet Usage
  • Key Drivers and Inhibitors for Mobile Gaming
  • Significant Mobile App Game Publishers
  • Top Paid Android Games
  • Top Paid and Top Grossing iPhone Games
  • Desired Mobile Gaming Features
  • Quarterly App Spending by Operating System
  • Preferred Billing Method for Mobile Services
  • Product Ownership
  • Portable Game Ownership by Age
  • Key Drivers and Inhibitors for Next-Gen Dedicated Portable Consoles
  • Top Publishers on Nintendo DS and 3DS
  • Top Publishers on Sony PSP
  • Smartphone Gaming - Revenue Forecast Methodology
  • Smartphone Users per Region
  • Smartphone Users and Paying Smartphone Gamers
  • End-User Smartphone Gaming Revenues
  • Unit Sales of Handheld Gaming Devices (2004-2010)
  • Forecast Methodology - Handheld Gaming Devices
  • Unit Sales of Handheld Gaming Devices (2011 - 2015)
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