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市場調査レポート

デジタル音楽サービス:傾向と展望

Digital Music Services: Trends and Outlook

発行 Parks Associates 商品コード 144618
出版日 ページ情報 英文 60 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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デジタル音楽サービス:傾向と展望 Digital Music Services: Trends and Outlook
出版日: 2011年04月19日 ページ情報: 英文 60 Pages
概要

当レポートでは、米国のデジタル音楽市場に関する現状分析を実施し、様々なビジネスモデル(音楽売買・配信)の詳細、それらに対する消費者の選好、既存・新規企業の概要と対策、新しい技術やサービス・利用動向などの情報を盛り込んで、概略以下の構成でお届けします。

分析のポイント

第1章 分析要旨

  • 分析目的・範囲
  • 情報源
  • 分析対象企業
  • 用語の定義・略語

第2章 消費者の動向、利用状況、選好

  • 音楽ダウンロードvs.ストリーミング
  • インターネットとPC使用
  • 音楽源としてのモバイル機器
  • MP3プレーヤーを代替する携帯電話
  • 自動車内での音楽
  • 選好
    • 音楽用ネット接続機器
    • フォーマット
    • 「デジタル・ロッカー」のアピール

第3章 ビジネスモデル

  • 売買型サービス
    • 市場概要
    • 海賊版
      • 産業への影響
      • 対抗策とイニシアチブ
  • 契約型サービス
    • 音楽ダウンロードサービス
    • ストリーミングサービス:PCを用いた聴取
    • ミュージック・オン・デマンド
  • 広告付き音楽

第4章 既存・新規企業

  • 既存企業
    • 音楽レーベル
    • ライセンシング・グループと業界団体
  • 新規企業
    • 携帯電話キャリア
    • モバイル機器メーカー
    • 有料テレビとブロードバンドプロバイダ

第5章 新しい傾向と利用方法モデル

  • クラウド・ミュージック:「デジタル・ロッカー」と電子図書館
  • ソーシャル・メディアと音楽
  • デバイスに影響された動向
    • モバイル機器上の音楽
    • ネット接続家電
    • 車内での音楽
  • 音楽を検索・発見しやすくする試み
    • 検索性の重要さ
    • メタデータの役割

第6章 サマリーと提言

  • サマリー
  • 提言

図表一覧

目次

Digital Music Services: Trends and Outlook provides an overview of the current digital music service landscape, including consumer trends, usage models, and attitudes as well as the emerging class of new players and services and the changing roles of established industry players. The report also explores the impact of new devices and technologies and makes recommendations for industry players and entrants.

“Consumers are still highly engaged with their digital music,” said Laura Allen Phillips, research analyst, Parks Associates. “They take it with them everywhere and want it on every device. New technologies, service offerings, connectivity options, and business models are changing the way they access, discover, and pay for music. It is a shifting landscape. The successful industry players will be those driving the change, rather than just adjusting to it. ”

Table of Contents

The Bottom Line

1.0 Report Summary

  • 1.1 Purpose and Scope of Report
  • 1.2 Data Sources
  • 1.3 Companies Briefed
  • 1.4 Definitions of Terms and Acronyms

2.0 Consumer Trends, Usage and Preferences

  • 2.1 Music Downloading vs. Streaming
  • 2.2 Internet and PC Usage
  • 2.3 Mobile Device as a Music Source
  • 2.4 Mobile Phone Replacing MP3 Players
  • 2.5 Music in the Car
  • 2.6 Preferences
    • 2.6.1 Connected Device for Music
    • 2.6.2 Format
    • 2.6.3 Digital Locker Appeal

3.0 Business Models

  • 3.1 Transactional Services
    • 3.1.1 Market Overview
    • 3.1.2 Piracy
      • Industry Impact
      • Anti-Piracy Measures and Initiatives
  • 3.2 Subscription Services
    • 3.2.1 Music Download Services
    • 3.2.2 Streaming Services - “Sit-back” Listening
    • 3.2.3 Music On-Demand
  • 3.3 Ad-Supported Music

4.0 Established and Emerging Players

  • 4.1 Established Players
    • 4.1.1 Music Labels
    • 4.1.2 Licensing Groups and Industry Consortia
  • 4.2 Emerging Players
    • 4.2.1 Mobile Carriers
    • 4.2.2 Mobile Device Manufacturers
    • 4.2.3 Pay-TV and Broadband Providers

5.0 Emerging Trends and Usage Models

  • 5.1 Music in the Clouds; Digital Lockers and Library Access
  • 5.2 Social Media and Music
  • 5.3 Device Driven Trends
    • 5.3.1 Music on Mobile Devices
    • 5.3.2 Connected Consumer Electronics
    • 5.3.3 Music in the Car
  • 5.4 Making Music Discoverable
    • 5.4.1 The Importance of Discoverability
    • 5.4.2 The Role of Metadata

6.0 Summary and Recommendations

  • 6.1 Summary
  • 6.2 Recommendations

FIGURES:

  • Combined Trending: Downloads and Streaming
  • Usage Frequencies of the PC and Internet Music Sources
  • Use of a mobile Device as a Music Source (among teenagers and adults)
  • Desired Platform for Home Movie Digital Locker
  • Source of Music for the Automobile
  • Demographics of In Car Music Source Users
  • Preferred Connected Device for Accessing Digital Music
  • Preferences for Physical over Electronic Media
  • Appeal of the Digital Locker Concept
  • Willingness to Pay for Digital Locker Service
  • U.S. Digital Download Market Share 2010
  • Transactional Music Services
  • Digital Music Revenues 2006 - 2010
  • Debut Album Sales 2003 - 2010
  • International Anti-Piracy Implementations
  • Subscription Download Services
  • Streaming Music Services
  • Music On-Demand Services
  • Pandora Active User Base Current and Alternative Revenue Generation Models
  • Record Label Market Share 2010
  • Digital Usage Models and Licensing Requirements
  • Lifestyle and Media Management Service Providers
  • Cloud-based User Music Library Access Services
  • Top Ten Music Mobile Phones (Source: Top Ten Reviews)
  • Music Service on Connected CE
  • Metadata and Music Intelligence Solution Providers
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