表紙:OTT:認識、利用、ビジネスモデル
市場調査レポート
商品コード
1083035

OTT:認識、利用、ビジネスモデル

OTT: Perception, Use, and Business Models

出版日: | 発行: Parks Associates | ページ情報: 英文 79 Slides | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=152.52円
OTT:認識、利用、ビジネスモデル
出版日: 2022年06月22日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文 79 Slides
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

OTTビデオサービスは、ビジネスモデルを問わず、変化の激しい市場において適切な存在であり続けるために、提供するサービスと経験を常に適応させています。消費者の認識は、潜在的な取り込みとエンゲージメント/リテンションの両方に影響します。2022年、ストリーミング市場は成熟しつつあるが、決して落ち着いてはいない状況です。より多くの視聴者にリーチするために小規模なサービスの買収やバンドルが増え、市場シェアを獲得してユーザーと収益基盤を拡大するためにハイブリッドビジネスモデルの実験が継続されると予想されます。

当レポートは消費者に焦点を当て、様々なビジネスモデル、ライブラリ、機能におけるOTTビデオサービスの消費者利用および認知を定量化しています。

主な質問

  • 米国では、基本的なサービスは飽和状態に達しているか?
  • 加入者がサービスを利用する際に最も重要視するのは価格かコンテンツか?
  • 解約は減少しているか?
  • 無料トライアルは加入を促進するか?
  • 共同視聴体験はエンゲージメントと購読を促進できるか?

目次

調査の調査手法と定義

有料テレビの定義と分類

  • 有料テレビサービスの定義
  • 有料テレビの採用のカテゴリー(Q1/22)
  • エンターテインメントサービスエコシステム
  • 重要な用語と定義

エグゼクティブサマリー

  • 米国の有料テレビ市場の変化
  • 全体的なvMVPDサービスの採用
  • 従来のビデオサービスとOTTビデオサービスの浸透
  • ビジネスモデル別OTTサービスの利用
  • OTTサービスサブスクリプションの数:8年間の傾向
  • OTTサービスの加入方法
  • OTT加入者チャーン
  • トップ2のOTTチャーントリガー

ビデオサービスの採用:OTTと有料テレビ

  • 従来のOTTビデオサービスとサブスクリプションOTTビデオサービスの普及
  • 有料テレビとOTTサービスのサブスクリプショントレンド
  • Pay-TV*とOTTサービスのサブスクリプションミックス
  • サービスタイプ別の有料テレビの採用
  • 有料テレビサービスに変更を加える意図

OTTビジネスモデル:SVOD、広告サポート、TVOD、vMVPD

  • ビジネスモデル別OTTサービスの利用
  • OTTサービスサブスクリプションの数
  • 全体的なvMVPDサービスの採用
  • vMVPDサービスの採用
  • 広告ベースのOTTビデオサービスの使用
  • トランザクションOTTサービスの使用
  • 新しい映画を見る好ましい方法

SVODマーケットリーダー:採用とユーザーベース

  • 主要なOTTサブスクリプションサービスの採用
  • OTTサービスサブスクリプション:Big3OTTとNonBig3 OTT
  • 個別OTTサービスの独占加入者
  • 親会社別OTTビデオサービスの使用
  • その他のOTTサービスサブスクリプション
  • スポーツOTTサービスの浸透
  • プレミアムネットワークOTTサブスクリプション
  • フィットネスOTTサービスの浸透
  • 年齢別の主要なOTTサービスの浸透
  • 性別別の主要なOTTサービスの浸透
  • 収入別の主要なOTTサービスの浸透
  • その他

OTT加入者とユーザージャーニー

  • サービスタイプ別の加入方法(2021年第3四半期)
  • OTTサービスの購読方法
  • トップ10のOTTサービスに加入する方法
  • OTTサービスに加入するためのトリガー
  • SelectOTTサービスにサブスクライブするためのトリガー
  • その他

OTTサービスの認識

  • OTTサービスのネットプロモータースコア
  • 従来の有料テレビサービスプロバイダーNPS
  • vMVPDサービスNPS
  • OTTサービスを推奨する理由*
  • サービスを推奨しないが、購読を継続する理由*
  • オンラインビデオサービスサブスクリプションのユーザーエクスペリエンス
  • トランザクションOTTサービスのユーザーエクスペリエンス
  • その他

OTTチャーン

  • OTT加入者チャーン
  • OTTチャーントリガー
  • OTTサービス保持オプション
  • その他

ソーシャルビューイング

  • ソーシャルビューイングの方法
  • 共同視聴機能を使用する可能性
  • サブスクライバーおよび人口統計セグメント間での専用の共同視聴アプリの使用
目次

SYNOPSIS:

OTT video services across business models continually adapt their offerings and experience to remain relevant in a fast-changing market. Consumer perception affects both potential uptake and engagement/retention. This consumer-focused report quantifies consumer usage and perception of OTT video services across various business models, their libraries, and features.

Key questions addressed:

  • Have the foundational services reached saturation in the United States?
  • Do consumers consider price or content the most important factor when subscribing to a service?
  • Is churn leveling off?
  • Do free trials drive subscriptions?
  • Can co-viewing experiences drive engagement and subscriptions?

ANALYST INSIGHT:

"In 2022, the streaming market is maturing, though by no means settled. Expect more acquisitions and bundles of smaller services to reach a larger audience and continued experimentation with hybrid business models to capture market share and expand their user and revenue bases." - Eric Sorensen, Sr. Contributing Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

Survey Methodology and Definitions

Pay TV Definitions and Categorization

  • Defining Pay-TV Service
  • Categories of Pay-TV Adoption (Q1/22)
  • Entertainment Service Ecosystem
  • Key Terms and Definitions

Executive Summary

  • Changes in US Pay-TV Market
  • Overall vMVPD Service Adoption
  • Penetration of Traditional vs. OTT Video Services
  • OTT Service Use by Business Model
  • Number of OTT Service Subscriptions - 8 Year Trend
  • Method of Subscribing to OTT Service
  • OTT Subscriber Churn
  • Top 2 OTT Churn Triggers

Video Service Adoption: OTT vs Pay-TV

  • Penetration of Traditional vs. Subscription OTT Video Services
  • Pay-TV & OTT Service Subscription Trend
  • Pay-TV* and OTT Service Subscription Mix
  • Pay-TV Adoption by Service Type
  • Intention to Make Changes to Pay-TV Service

OTT Business Models: SVOD, Ad-Supported, TVOD, vMVPDs

  • OTT Service Use by Business Model
  • Number of OTT Service Subscriptions
  • Overall vMVPD Service Adoption
  • vMVPD Service Adoption
  • Use of Ad-Based OTT Video Services
  • Use of Transactional OTT Services
  • Preferred Method of Watching New Movies

SVOD Market Leaders: Adoption & User Base

  • Major OTT Subscription Service Adoption
  • OTT Service Subscription: Big 3 OTT vs. Non Big 3 OTT
  • Exclusive Subscribers of Individual OTT Service
  • OTT Video Service Use by Parent Companies
  • Other OTT Service Subscriptions
  • Other OTT Service Subscriptions, Cont.
  • Sports OTT Service Penetration
  • Premium Network OTT Subscriptions
  • Fitness OTT Service Penetration
  • Major OTT Service Penetration by Age
  • Major OTT Service Penetration by Gender
  • Major OTT Service Penetration by Children at Home
  • Major OTT Service Penetration by Income

OTT Subscriber and User Journey

  • Method of Subscribing by Service Type Q3 2021
  • Method of Subscribing to OTT Services
  • Method of Subscribing to Top 10 OTT Services
  • Triggers for Subscribing to OTT Services
  • Triggers for Subscribing to Select OTT Service
  • OTT Service Trials
  • OTT Trials and Conversion in the Past Six Months Among All US BB HHs
  • Subscription Rate by Number of Trials
  • Attitudes Towards OTT Service Trials
  • % Highly Agree: I'm More Likely to Subscribe with Longer Trial
  • Average Subscription Duration of Major OTT Services
  • Average Subscription Duration of Premium Network OTT Services
  • Average Subscription Duration of Other OTT Services
  • Average Subscription Duration of Sports OTT Services
  • Average Subscription Duration of Fitness OTT Services
  • Drivers for Using Ad-Based OTT Services

Perceptions of OTT Services

  • Net Promoter Score of OTT Services
  • Traditional Pay-TV Service Provider NPS
  • vMVPD Service NPS
  • Reasons for Recommending OTT Services*
  • Reasons for Recommending Select OTT Services*
  • Reasons for Not Recommending a Service, but Continuing to Subscribe*
  • Reasons for Not Recommending a Service, but Continuing to Subscribe, by Service
  • User Experience of Online Video Service Subscriptions
  • User Experience of Transactional OTT Services

OTT Churn

  • OTT Subscriber Churn
  • Subscribers Cancelling Service as a % of Current Subscriber Base
  • OTT Churn Triggers
  • OTT Service Retention Options

Social Viewing

  • Methods of Social Viewing
  • Likelihood of Using Co-viewing Feature
  • Use of Dedicated Co-Viewing App among Subscriber and Demographic Segments