表紙:固定インターネットとワイヤレスインターネットの比較:ブロードバンドに対する消費者の選好の変化
市場調査レポート
商品コード
1020018

固定インターネットとワイヤレスインターネットの比較:ブロードバンドに対する消費者の選好の変化

Fixed vs. Wireless: Consumers' Shifting Broadband Preferences

出版日: | 発行: Parks Associates | ページ情報: 英文 57 Slides | 納期: 即日から翌営業日

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固定インターネットとワイヤレスインターネットの比較:ブロードバンドに対する消費者の選好の変化
出版日: 2022年03月15日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文 57 Slides
納期: 即日から翌営業日
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概要

米国では過去10年間で、インターネットに接続しているが、従来の家庭用インターネットプロバイダーから家庭用インターネットサービスを受けていない世帯の割合が増加しています。5G家庭用インターネットや新しい低軌道衛星ネットワークの開始により、市場はさらなる変化を遂げようとしています。

消費者の大多数は、ギガビットの速度が利用可能になればアップグレードする可能性があると回答しています。また、無線プロバイダーは、都市部や郊外の市場で住宅用加入者や企業顧客にサービスを提供するために、固定無線ソリューションに目を向けています。

当レポートでは、固定インターネットとワイヤレスインターネットについて調査し、新たなネットワークタイプに対する需要や、ブロードバンドのコードカットのきかっけなど、ブロードバンド接続に対する消費者の需要について検証しています。

目次

エグゼクティブサマリー

  • 光ファイバー、固定無線LANの整備によるギガビットの世界の実現
  • 家庭用インターネットサービスの価格よりも重要である品質
  • 家庭用インターネットの平均ダウンロード速度
  • 家庭用インターネットのダウンロード速度の動向(2017-2021)
  • 消費者グループにおける複数のブロードバンドプランの採用
  • 消費者が複数のプランの支払い方法
  • 事業主負担の家庭用インターネットサービス
  • 家庭用インターネットサービスを解約する可能性が高い消費者
  • 家庭用インターネット解約の理由
  • 家庭用インターネットサービス解約のきっかけ

固定とワイヤレスの比較

  • 固定インターネット世帯(米国)
  • モバイルのみの世帯(米国)
  • 家庭でインターネットにアクセスする消費者のための方法
  • 米国:家庭用インターネットサービスプロバイダーの住宅市場シェア(2016-2021)
  • 家庭用インターネットサービスの満足度
  • インターネットサービスに変更意向の高さ
  • 家庭用インターネットサービスを解約する理由
  • 満足度別:家庭用インターネットサービスを解約する理由
  • ホームブロードバンドサービスのダウンロード速度
  • 家庭用インターネットサービスのアップロード速度、など

家庭用固定インターネットの世帯

  • 家庭用インターネットサービスに対する消費者の態度
  • 年齢、収入、技術セグメント、仕事の状況別:家庭用インターネットサービスに対する態度
  • ブロードバンドVAS受信
  • ブロードバンドVAS受信別:家庭用インターネットの満足度
  • ネットプロモータースコアに対するVASの影響
  • ブロードバンド速度別:ブロードバンド付加価値サービスの数
  • ブロードバンドダウンロード速度別:家庭用インターネットの満足度
  • ブロードバンドアップロード速度別:家庭用インターネットの満足度
  • ルーターまたはゲートウェイの導入
  • ルーター導入別:家庭用インターネットの満足度
  • 家庭用インターネットサービスで発生した問題
  • 家庭用インターネットサービスで発生した問題の件数、など

ブロードバンドコードカッター&コードネバー

  • ブロードバンドコードカッターとブロードバンドコードネバーの比較
  • 最後に家庭用インターネットサービスに加入した時期
  • ブロードバンドコードカッターとコードネバーの人口統計学的属性
  • 所有しているCEデバイス数・タイプ別:コードカッターとコードネバー、およびライブ有料テレビサブスクリプションのストリーミング
  • 家庭用インターネットサービス解約のきっかけ、など

モバイルのみでのモバイルインターネットの使用

  • 米国:家庭でのモバイルブロードバンドの使用
  • 家庭でのモバイルブロードバンド
  • モバイルのみのブロードバンド世帯におけるブロードバンドアクセス方法
  • モバイルブロードバンドサービスの決済オプション
  • デバイス別:モバイルサービスプランのタイプ
  • 使用デバイス別:モバイルデータプラン、など
目次

SYNOPSIS:

Over the past decade, a growing percentage of US households are connected to the internet but do not receive home internet service from a traditional home internet provider. The bulk of these consumers are "mobile-only," connected via a smartphone or tablet. With the launch of 5G home internet, and new low-orbit satellite networks, the market is poised for further shifts. This report examines consumer demand for broadband connectivity, including demand for new network types and the rationales for broadband cord-cutting.

ANALYST INSIGHT:

"A majority of consumers report that they are 'likely' to upgrade to Gigabit speeds once available, and with fiber network buildouts and edgeouts - as well as upgrades to existing hybrid fiber-coaxial networks - an ever-larger number of subscribers are falling into that category. At the same time, wireless providers are turning to fixed wireless solutions to offer services to residential subscribers and business customers in urban and suburban markets." - Kristen Hanich, Director of Research, Parks Associates.

Table of Contents

Executive Summary

  • Fiber, fixed wireless buildouts set the stage for a Gigabit world.
  • "The quality of my home internet service is more important than the price"
  • Average Download Speed of Home Internet
  • 2017 - 2021 Trends in Home Internet Download Speed
  • Adoption of Multiple Broadband Plans Among Consumer Groups
  • How Consumers Pay for Multiple Plans
  • Employer Paid Home Internet Service
  • Consumers Likely to Cancel Home Internet Service
  • Home Internet Cancellation Reasons
  • Home Internet Service Cancellation Triggers

Fixed vs. Wireless

  • Fixed Internet Households (US)
  • Mobile-Only Households (US)
  • Methods for Consumers Accessing the Internet at Home
  • US Home Internet Service Provider Residential Market Share (2016 - 2021)
  • Satisfaction with Home Internet Service
  • High Intention to Make Changes to Internet Services
  • Reasons for Cancelling the Home Internet Service
  • Reasons for Cancelling the Home Internet Service by Satisfaction Level
  • Download Speed of Home Broadband Service
  • Upload Speed of Home Internet Service
  • Number of Home Broadband Plans Used
  • Number of Home Broadband Plans Used By Age
  • Number of Home Broadband Plans Used By Income
  • Number of Home Broadband Plans Used By Family Size
  • Number of Home Broadband Plans Used By Children at Home
  • Number of Home Broadband Plans Used By Tech Adoption
  • Number of Home Broadband Plans Used By Remote Workers
  • Number of Mobile Broadband Plans Used
  • Number of Mobile Broadband Plans Used By Age
  • Number of Mobile Broadband Plans Used By Income
  • Number of Mobile Broadband Plans Used By Family Size
  • Number of Mobile Broadband Plans Used By Children at Home
  • Number of Mobile Broadband Plans Used By Tech Adoption
  • Number of Mobile Broadband Plans Used By Remote Workers
  • Payment Methods of Home Internet Service
  • Employer Paid Home Internet Service
  • Changes to Home Internet Service in Past 6 Months
  • Standalone Connectivity ARPU, YoY
  • Bundled Connectivity ARPU, YoY

Fixed Home Internet Households

  • Consumer Attitudes Toward Home Internet Services
  • Attitudes towards home internet service by age, income, tech segment, and work status
  • Broadband VAS Received
  • Home Internet Satisfaction by Broadband VAS Received
  • Impact of VAS on Net Promoter Scores
  • Number of Broadband Value-added Services by Broadband Speed
  • Home Internet Satisfaction by Broadband Download Speed
  • Home Internet Satisfaction by Broadband Upload Speed
  • Adoption of Router or Gateway
  • Home Internet Satisfaction by Adoption of Router
  • Home Internet Service Issues Experienced
  • Number of Home Internet Service Issues Experienced
  • Home Internet Satisfaction by Issues Experienced
  • Impact of Technical Issues on Net Promoter Score
  • Reponses to Home Internet Issues
  • Reponses to Home Internet Issues by Age & Tech Adoption
  • Reasons For Upgrading Internet Service
  • Reasons for Upgrading Among Age Groups
  • Reasons for Upgrading Among Households with and without Children at Home
  • Likelihood of Upgrading Broadband Service to 1+ Gbps
  • Likelihood of Upgrading Broadband Service to 1+ Gbps by Age
  • Likelihood of Upgrading Broadband Service to 1+ Gbps by Income
  • Likelihood of Upgrading Broadband Service to 1+ Gbps by Children at Home
  • Likelihood of Upgrading Broadband Service to 1+ Gbps by Tech Adoption
  • Likelihood of Upgrading Speed to 1 Gbps + by Current Broadband Speed

Broadband Cord-Cutters & Cord-Nevers

  • Broadband Cord-Cutters vs. Broadband Cord-Nevers
  • Last Time Subscribed to Home Internet Service
  • Demographic Attributes of Broadband Cord-Cutters and Cord-Nevers
  • Cord-Cutters and Cord-Nevers by Number and Types of CE Devices Owned and Streaming Live Pay-TV Subscription
  • Home Internet Service Cancellation Triggers
  • Churn Reasons by Age
  • Churn Reasons by Income
  • Churn Reasons by Gender
  • Churn Reasons by Tech Adoption
  • Reasons for Not Using Home Internet Service
  • Top Barriers by Age
  • Top Barriers by Income
  • Top Barriers by Gender
  • Top Barriers by Tech Adoption

Mobile Internet Usage Among the Mobile-Only

  • US Mobile Broadband Usage at Home
  • Mobile Broadband at Home
  • Broadband Access Methods Among Mobile-Only Broadband Households
  • Payment Options for Mobile Broadband Service
  • Types of Mobile Service Plan by Devices
  • Mobile Data Plan by Devices Used
  • Monthly Mobile Data Consumption
  • Average Monthly Mobile Data Used
  • Types of Smartphone Hotspot Plan Used