表紙:家庭用ブロードバンド:市場の現状
市場調査レポート
商品コード
1020011

家庭用ブロードバンド:市場の現状

Residential Broadband: State of the Market

出版日: | 発行: Parks Associates | ページ情報: 英文 30 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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家庭用ブロードバンド:市場の現状
出版日: 2022年07月29日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文 30 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

要約:

ブロードバンド市場は、従来のサービスが完全に成熟し、参入企業が収益性の最大化と新たな収入源を求めていることから、変化の時期を迎えています。消費者は現在、今まで以上に技術に価値を見出し、Wi-Fiサービスやさまざまな付加価値バンドルサービスを含む新しいアプリケーションを一層求めるようになっています。当レポートでは、創造的破壊の状況、消費者動向の変化、競合情勢など、ブロードバンド業界に影響を与える最も重要な出来事や動向を評価しています。

アナリストの見解:

消費者は、マネージドWi-Fiサービスや家庭用・モバイル用インターネットのバンドルサービスなど、新しいバンドルやサービスを求める傾向が強まっています。有料テレビと家庭用電話の普及率の低下により、従来のバンドルサービスは減少していますが、ブロードバンドの付加価値サービスを含めた新しいバンドルサービスの台頭は、こうした減少を補って余りあるものです。

目次

結論

消費者用ブロードバンドの展望

  • リモートワークが消費者の態度に与える影響

サービスバンドルの機会

  • 有料テレビの進化
  • 家庭用・モバイル用インターネットバンドル
  • 次世代ネットワーキング

競合情勢

  • 5G家庭用インターネットサービス
  • 光ファイバーの増設の動向
  • 5GとWi-Fiネットワークの融合
  • OpenRoamingイニシアチブ

市場規模と予測

  • 予測の前提条件
  • 結論と提言

付録

用語集

図表

List of Figures

  • Market Share of Top Ten Residential Home Internet Providers
  • Penetration of Home Services (2017 to 2022)
  • Adoption of Standalone vs. Bundled Home Internet Service
  • Home Internet Download Speeds
  • Consumer Attitude Toward Home Internet Services
  • Attitudes Towards Home Internet by Demographic Segment
  • Consumer-Reported Spending on Home Internet
  • Remote Work Among US Internet Households
  • Consumer Willingness to Pay for Quality
  • Adoption of Traditional and New Bundles Among US Home Internet Households
  • Net Promotor Score of Internet Service Provider by Number of Value-Added Service Subscriptions
  • Adoption of Traditional and vMVPD Pay TV by Distribution Type
  • ISP Strategies for Pay-TV
  • Home & Mobile Broadband Bundling Among Home Internet HHs
  • Certainty to Purchase Home Networking Products
  • Internet-Connected Device Ownership in US Home Internet HHs
  • Adoption of 5G/LTE Home Internet from MNOs
  • Internet Adoption in US Households
目次

SYNOPSIS:

The broadband market is ripe for change as traditional services fully mature and participants seek to maximize profitability and new revenue streams. Consumers now value technology more than ever and are increasingly seeking out new applications including Wi-Fi services and various value-added bundled services. This report evaluates the most significant events and trends that impact the broadband industry including disruptive technologies, changing consumer trends, and the competitive landscape.

ANALYST INSIGHT:

“Consumers are increasingly seeking out new bundles and services, including managed Wi-Fi services and bundles of home and mobile internet. Declining adoption of pay TV and home phone has driven declines of traditional bundling offers, but the rise of these new bundles, including of broadband value-added services, has more than offset these declines, ” said Kristen Hanich, Director, Research, Parks Associates.

Table of Contents

Bottom Line

Consumer Broadband Perspectives

  • Impact of Remote Work on Consumer Attitudes

Service Bundling Opportunities

  • The Evolution of Pay TV
  • Home and Mobile Internet Bundling
  • Next-Generation Networking

Competitive Landscape

  • 5G Home Internet Service
  • Trends in Fiber Buildouts
  • 5G and Wi-Fi Network Convergence
  • OpenRoaming Initiative

Market Sizing and Forecast

  • Forecast Assumptions
  • Implications and Recommendations

Appendix

Glossary