市場調査レポート
商品コード
1020011
家庭用ブロードバンド:市場の現状Residential Broadband: State of the Market |
家庭用ブロードバンド:市場の現状 |
出版日: 2022年07月29日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文 30 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ブロードバンド市場は、従来のサービスが完全に成熟し、参入企業が収益性の最大化と新たな収入源を求めていることから、変化の時期を迎えています。消費者は現在、今まで以上に技術に価値を見出し、Wi-Fiサービスやさまざまな付加価値バンドルサービスを含む新しいアプリケーションを一層求めるようになっています。当レポートでは、創造的破壊の状況、消費者動向の変化、競合情勢など、ブロードバンド業界に影響を与える最も重要な出来事や動向を評価しています。
消費者は、マネージドWi-Fiサービスや家庭用・モバイル用インターネットのバンドルサービスなど、新しいバンドルやサービスを求める傾向が強まっています。有料テレビと家庭用電話の普及率の低下により、従来のバンドルサービスは減少していますが、ブロードバンドの付加価値サービスを含めた新しいバンドルサービスの台頭は、こうした減少を補って余りあるものです。
The broadband market is ripe for change as traditional services fully mature and participants seek to maximize profitability and new revenue streams. Consumers now value technology more than ever and are increasingly seeking out new applications including Wi-Fi services and various value-added bundled services. This report evaluates the most significant events and trends that impact the broadband industry including disruptive technologies, changing consumer trends, and the competitive landscape.
“Consumers are increasingly seeking out new bundles and services, including managed Wi-Fi services and bundles of home and mobile internet. Declining adoption of pay TV and home phone has driven declines of traditional bundling offers, but the rise of these new bundles, including of broadband value-added services, has more than offset these declines, ” said Kristen Hanich, Director, Research, Parks Associates.