表紙:スマートホーム:消費者の購買意欲と嗜好
市場調査レポート
商品コード
1009389

スマートホーム:消費者の購買意欲と嗜好

Smart Home: Consumer Purchases and Preferences

出版日: | 発行: Parks Associates | ページ情報: 英文 81 Slides | 納期: 即日から翌営業日

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スマートホーム:消費者の購買意欲と嗜好
出版日: 2021年07月28日
発行: Parks Associates
ページ情報: 英文 81 Slides
納期: 即日から翌営業日
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概要

2020年、サービスプロバイダー、メーカー、小売業者、その他のスマートホームエコシステムの企業は、根本的に不確実な環境に適応しました。プロの設置業者は安全に運営する方法を見つけ、消費者はDIYでの設置を実現しました。スマートヘルス・ウェルネス製品への関心は、スマート製品に対する消費者のセンチメントをさらに向上させる可能性があり、また、MDU市場における建設業者や管理会社との新たな機会も業界を活気づける可能性があります。これらの要因に加え、ワクチンや楽観主義による経済回復を背景に、2021年のスマートホーム市場の成長が期待されています。

当レポートは、スマートホームについて調査しており、消費者の購買意欲と嗜好に影響を与える動向に関する最新データや、スマートホームのビジネス戦略に重要な情報を提供しています。また、レポートには、複数の製品カテゴリーにおけるスマート製品の導入と購入意向、セグメンテーションプロファイル、購入チャネルと設置方法の好み、音声・制御プラットフォーム、アプリのエンゲージメント、カテゴリー別の信頼性と満足度のスコア、製品機能への関心、データセキュリティ、相互運用性、サポートに関する意識などが含まれています。

目次

2020年第4四半期のコア人口統計分布:年齢、2019年の世帯収入、最終学歴、性別

エグゼクティブサマリー

  • スマートホームデバイスの所有権
  • 今後6か月以内に購入する可能性
  • 所有するスマートホームデバイス数
  • デバイスを購入する購入者の割合
  • すべてのBBHHにおける居住タイプ
  • 住居タイプ別のスマートホームデバイスの所有権

スマートホームデバイスの採用

  • スマートホームデバイスの所有権
  • 所有する平均的なスマートホームデバイス
  • 所有するスマートホームデバイスの数
  • スマートホームデバイスの所有権セグメント
  • スーパーパワーユーザー(10台以上のスマートホームデバイスを所有)
  • スマートホームデバイスの所有権と意図のセグメント別テクノロジー採用セグメント
  • 住居のタイプ別のスマートホームデバイスの所有権
  • スマートセーフティ&セキュリティデバイスの所有権
  • スマートエネルギー、照明、水装置の所有権
  • スマート家電の所有権
  • 各住居タイプ別各スマートホームデバイス採用
  • スマートセーフティ&セキュリティデバイスの時代
  • スマートエネルギーデバイスの時代
  • スマート家電とスマートコントロールデバイスの時代

スマートホームデバイスの購入

  • スマートセキュリティ&セーフティデバイスの購入
  • スマートエネルギー、照明、水装置の購入
  • スマート家電の購入
  • スマートホーム製品購入チャネル
  • スマートホームデバイス:購入の種類
  • スマートホームデバイス:有料購入
  • 平均販売価格(ASP):各スマートホームデバイス

スマートホームバイヤージャーニー

  • スマートセキュリティおよび安全装置:専門家による設置
  • スマートエネルギーデバイス:専門家による設置
  • テックアフィニティ別インストール方法
  • 考慮されるトップブランド:スマートドアロックとカメラ
  • トップデバイス:検討と購入
  • スマートホーム製品の購入に関する考慮事項
  • スマートスピーカー/ディスプレイの所有権、スマートホームの所有者、購入意向者
  • スマートホームオーナー別スマートフォンOS、購入意向者
  • スマートホームデバイスを購入するためのトリガー
  • デバイスごとにトリガーを購入する
  • アクティブなスマートホームの買い物客に購入を促す要因

スマートホーム購入の意図

  • 購入意向:スマートセーフティ&セキュリティデバイス
  • 購入意向:スマートエネルギー、照明、水装置
  • 購入意向:スマート家電
  • スマートホームデバイスの購入意向
  • スマートデバイスの所有権別スマートホームデバイスを購入する意図
  • 今後12か月以内に移転する予定のない米国のブロードバンド世帯
  • スマートホームデバイス購入抑制要因
  • 非所有者/非意図者のためのスマートホームデバイス購入インセンティブ

COVID-19の影響

  • COVID-19の出現以来とられた行動
  • スマートホームデバイスの購入者の間でのCOVID-19の出現以降に取られた措置
  • 住宅改善措置を講じる可能性
  • スマートホームデバイスの対象者の間での住宅リフォーム計画
  • ホーム改善エリア

ユーザーエクスペリエンスとコントロール設定

  • スマートセーフティ&セキュリティデバイスの好感度スコア
  • スマートエネルギーデバイス所有者の好意度スコア
  • スマート水製品および照明制御システムの好感度スコア
  • スマート家電の好感度スコア
  • ホームコントロールアプリの使用法
  • スマートホームデバイスの制御に使用されるプラットフォーム
  • スマートセーフティ&セキュリティデバイスの制御方法
  • スマートエネルギー機器の制御方法
  • スマート家電とスマート制御デバイスの制御方法
  • スマート照明装置を制御する好ましい方法
  • スマート照明装置:相互作用の頻度

付録:デバイスカテゴリ別のスマートホームバイヤージャーニー

  • スマートホームデバイス:主要5社のブランド-検討と購入の比較
  • スマートエネルギーデバイス:チャネル購入場所(2015-2020)
  • スマートセーフティ&セキュリティデバイス:チャネル購入場所(2015-2020)

付録:調査ノート

  • ブロードバンド世帯の世帯主の定義
目次

SYNOPSIS:

This consumer study provides the latest data on smart home trends influencing consumer purchase behavior and preferences that provide critical intelligence for smart home business strategies. Topics include smart product adoption and purchase intention across multiple product categories, segmentation profiles, purchase channels and installation preferences, voice and control platforms, app engagement, reliability and satisfaction scores by category, product feature interests, and attitudes about data security, interoperability, and support.

ANALYST INSIGHT:

"In 2020, service providers, manufacturers, retailers, and other smart home ecosystem players adapted to a fundamentally uncertain environment. Pro installers found ways to operate safely, and consumers made DIY installation work. Interest in smart health and wellness products may further improve consumer sentiment on smart products, and new opportunities with builders and management companies in the MDU market could also lift the industry. With these factors as well as vaccines and optimism driving economic recovery, expect growth in the smart home market in 2021." - Chris White, Senior Analyst, Parks Associates.

Table of Contents

Q4 2020 Core Demographic Distribution: Age, 2019 HH Income, Education Completed, Gender

Executive Summary

  • Smart Home Device Ownership
  • Likely to purchase in the next 6 months
  • # of Smart Home Devices Owned
  • % of Buyers Purchasing Device
  • Residence Type Among All BB HHs
  • Smart Home Device Ownership by Type of Residence

Smart Home Device Adoption

  • Smart Home Device Ownership
  • Average Smart Home Devices Owned
  • Number of Smart Home Devices Owned
  • Smart Home Device Ownership Segments
  • Super Power Users (Own 10+ Smart Home Devices)
  • Technology Adoption Segments by Smart Home Device Ownership & Intention Segments
  • Smart Home Device Ownership by Type of Residence
  • Smart Safety & Security Device Ownership
  • Smart Energy, Lighting, Water Device Ownership
  • Smart Appliance Ownership
  • Select Smart Home Device Adoption, by Select Residence Types
  • Age of Smart Safety & Security Device
  • Age of Smart Energy Device
  • Age of Smart Appliances and Smart Control Device

Smart Home Device Purchases

  • Smart Security & Safety Device Purchases
  • Smart Energy, Lighting, Water Device Purchases
  • Smart Appliance Purchases
  • Smart Home Product Purchase Channel
  • Smart Home Devices: Type of Purchase
  • Smart Home Devices: Paid Purchases
  • Average Selling Price (ASP): Select Smart Home Devices

Smart Home Buyer Journey

  • Smart Security & Safety Devices: Professional Installation
  • Smart Energy Devices: Professional Installation
  • Installation Method, by Tech Affinity
  • Top Brands Considered: Smart Door Locks and Cameras
  • Top Devices: Consideration & Purchase
  • Smart Home Product Purchase Considerations
  • Smart Speaker/Display Ownership, by Smart Home Owners, Purchase Intenders
  • Smartphone OS by Smart Home Owner, Purchase Intenders
  • Triggers for Purchasing Smart Home Devices
  • Purchase Triggers by Device
  • Factors Encouraging Active Smart Home Shoppers to Purchase

Smart Home Purchase Intentions

  • Purchase Intention: Smart Safety & Security Devices
  • Purchase Intention: Smart Energy, Lighting, Water Device
  • Purchase Intention: Smart Appliances
  • Smart Home Device Purchase Intentions
  • Intention to Purchase Smart Home Devices by Smart Device Ownership
  • U.S. Broadband Households Not Intending To Move In The Next 12 Months
  • Smart Home Device Purchase Inhibitors
  • Smart Home Device Purchase Incentives for Non-Owners/Non-Intenders

Impact of COVID-19

  • Actions Taken Since the Emergence of COVID-19
  • Actions Taken Since the Emergence of COVID-19 Among Smart Home Device Buyers
  • Likelihood of Taking Home Improvement Actions
  • Home Renovation Plans, Among Smart Home Device Intenders
  • Home Improvement Areas

User Experience and Control Preferences

  • Smart Safety & Security Device Favorability Scores
  • Smart Energy Device Owner Favorability Scores
  • Smart Water Product and Lighting Control System Favorability Scores
  • Smart Appliance Favorability Scores
  • Home Control App Usage
  • Platforms Used to Control Smart Home Devices
  • Control Method of Smart Safety & Security Device
  • Control Method of Smart Energy Device
  • Control Method of Smart Appliances and Smart Control Device
  • Preferred Method of Controlling Smart Lighting Device
  • Smart Lighting Device: Frequency of Interaction

Appendix: Smart Home Buyer Journey by Device Category

  • Smart Home Device: Top 5 Brands Considered vs. Brand Purchased
  • Smart Energy Devices: Channel Purchase Location (2015 - 2020)
  • Smart Safety & Security Devices: Channel Purchase Location (2015 - 2020)

Appendix: Research Notes

  • Defining Heads of Broadband Households