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市場調査レポート

世界のデジタル/シェアリングエコノミー:政府・消費者・企業の変容

Global Digital and Sharing Economy - Transforming Governments, Consumers and Business

発行 BuddeComm 商品コード 219501
出版日 ページ情報 英文 123 Pages
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世界のデジタル/シェアリングエコノミー:政府・消費者・企業の変容 Global Digital and Sharing Economy - Transforming Governments, Consumers and Business
出版日: 2015年11月18日 ページ情報: 英文 123 Pages
概要

世界各地でシェアリングエコノミー (共有経済) が急速に普及するのに伴い、消費者も企業も政府機関も、それに対応したオンラインサービスの導入・活用を進めるようになってきています。ソーシャルネットワークが消費者の間に急速に普及したのに対し、B2Bネットワークや電子政府ポータルなどの普及は遅々としていますが、将来的には多大なメリットをもたらすものと期待されています。また、巨大なインターネット/モバイル端末の利用者人口を反映して、eコマースやmコマースは今後も急速な発展を続け、実店舗を含めた様々なチャネルでショッピングができるようになるでしょう。

当レポートでは、世界のeコマースおよびmコマースの最新動向や関連データ、利用事例などについて分析し、特にシェアリングエコノミーの発展やに伴う影響や、電子政府サービスの普及の現状と課題について考察すると共に、世界全体のeコマース/eペイメント/mコマースの全体的構造・動向、各種サービス(電子決済、エンタテインメント用アプリ、デジタル広告など)の詳細動向、各地域の最新動向・将来展望といった情報を盛り込んでお届けします。

第1章 シェアリング/ネットワーキング・エコノミー

  • ロボット vs シェアリングエコノミー
  • 人間ではなく、コンピューターによる取引が、完全光ネットワークの需要を促進する
  • 共同消費
    • 市場機会
    • 阻害要因
  • シェアリングエコノミー関連の公的統計
  • シェアリングエコノミー・サービスの事例
    • コンシェルジュ・サービス
    • ネットでの空車スペース検索
    • 創作者向けYouTubeサービス
    • 為替取引
  • 交通手段:シェアリングエコノミーの中心領域
  • クラウドソーシング式WiFi

第2章 デジタル環境による政府機関の改変

  • 圧力下にある政府機関
    • 政府機関:デジタルエコノミーの主な促進要因
  • 電子政府 (eガバメント)
    • 電子政府の主導者
    • 電子政府への投資
    • 電子政府の利点
    • 電子政府に関する障壁
    • 通信インフラが電子政府の鍵となる
  • モバイル政府 (mガバメント)
    • ケーススタディ:韓国のモバイル政府
  • クラウドコンピューティングと政府機関
    • 世界各国の政府機関でのクラウドサービスの導入 (g-クラウド)
  • シェアリングエコノミーと政府機関
    • 変革の触媒としてのブロードバンド

第3章 世界のeコマース・eペイメント・mコマース市場の動向

  • 世界のeコマース (電子商取引) 市場
    • 全体的な傾向
    • デジタルコマースの進化
  • 市場の主導者
    • eペイメント (電子決済)
  • eコマースの主な傾向
    • オムニチャネル小売
    • Foursquareの変化の曲面
    • 新興国市場でのキャリア決済
    • コンテンツ配信ネットワーク(CDN)
    • クラウドコンピューティングとeコマース
    • セキュリティ上の懸念事項
  • eコマース市場の国際統計
  • 世界のmコマース市場
    • 市場分析
    • モバイルペイメント
    • mコマース市場の主な動向
    • mコマース市場の国際統計
  • インターネットバンキング (eバンキング/mバンキング)
    • eバンキングの変化の曲面
    • モバイルバンキング
    • モバイル広告

第4章 世界のデジタル/モバイルアプリケーション市場の動向

  • ポータルかアプリか?
    • 世界のモバイル・エンタテインメント市場の収益額
  • モバイルアプリに関する考察
    • モバイルアプリ市場の国際統計
    • 代表的な無料/有料アプリ
    • 機械学習とアプリ
  • ソーシャルネットワーク
    • ソーシャルネットワークの気まぐれな性格:その心理をつかんだTwitter
  • 成人向けサービス
  • オンライン/モバイル・デートサービス
  • モバイル写真メッセージ
    • Instagram
  • オンライン/モバイルゲーム
    • ゲーミフィケーション
  • オンライン/モバイル・ギャンブル
  • オンライン/モバイル音楽

第5章 世界のオンライン/モバイル広告市場の考察

  • 市場のサマリー
  • 市場に関する考察
    • インターネット広告の変化
  • 広告業界におけるビッグデータの影響
  • オンライン広告は広告主にとって、全体的な成果の改善には至らず
    • モバイル広告
    • モバイル位置情報ベース広告 (ジオ・マーケティング)
    • TV広告
    • デジタル・アドエクスチェンジ
    • マルチスクリーン・アプローチに対する注目
  • 広告は、無料サービスを受けるため必要な対価なのか?
  • オンライン広告の主なカテゴリー
    • ゲーム内広告
    • ソーシャルネットワーク広告
    • オンライン動画広告
    • サーチエンジン広告
  • インターネットメディア企業:代表的企業に関する考察
    • 概要
    • Google:広告収益の持続的拡大
    • Yahoo:デジタル・ディスプレイ広告の収益額の低迷
    • Hulu:常識を破る二重収益モデル
    • Facebook:異なる市場での展開の準備
    • Amazonに対する脅威の増大
  • 消費者に対する関心
    • 消費者が市場を主導する
    • インターネット企業による個人情報の誤用に対する消費者の反応
    • インターネット企業に隷属状態の消費者

第6章 世界の主要国市場の事例分析

  • 米国
    • eコマース
    • mコマース
  • カナダ
    • 概要
    • モバイルペイメント
  • ラテンアメリカ
    • 概要
    • メキシコ
    • アルゼンチン
    • ブラジル
  • 欧州
    • 概要
    • モバイルペイメント
    • 英国のモバイルペイメント:ケーススタディ
  • アフリカ
    • 概要
    • ケニア
    • ナイジェリア
    • 南アフリカ
    • ルワンダ
    • タンザニア
    • ウガンダ
    • ケーススタディ:タンザニア
  • 中東
    • クウェート
    • アラブ首長国連邦 (UAE)
    • サウジアラビア
  • アジア
    • 中国
    • 香港
    • 韓国
    • インドネシア
    • ベトナム
  • 太平洋地域
    • オーストラリア
    • ニュージーランド

図表一覧

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目次

Digital developments continue to transform the connected world and looking towards 2016 BuddeComm sees the Sharing Economy movement expanding and growing further as other industries adopt these practices. M-commerce will continue to grow in acceptance globally - particularly in markets where mobile is the predominant form of broadband. This report provides unique analysis and insights on the Digital Economy, supported by examples and statistics. It also includes selected country case studies markets from the regions of Asia-Pacific, North America, Middle East, Africa and Latin America.

Subjects include:

  • Analysis of the Sharing and Networking Economy;
  • Analysis of the impact of Digital Economy on Government;
  • Global E-commerce and M-commerce trends;
  • Global Digital and Mobile apps trends;
  • Global online and mobile advertising trends.

Researchers:- Kylie Wansink, Paul Budde, Peter Evans, Henry Lancaster. Current publication date:- November 2015 (8th Edition)

Executive Summary

The Sharing and Networking Economy demonstrate the growing trust in online services

The quick acceptance of the Sharing Economy movement demonstrates the enormous trust and confidence consumers, businesses and government alike now place in online services generally. While social media was quickly accepted and became a huge worldwide phenomenon - the uptake and acceptance of services such as online and mobile shopping, B2B networks, government portals and so on was slow and met with distrust. It appears that now however, as a collective society, we are beginning to embrace the digital tools and services at out fingertips and finally use them to our advantage.

Based on the huge number of internet and mobile users worldwide - it is hardly any wonder that e-commerce and m-commerce are now thriving. The Asia Pacific region, in particular, is considered a key area for future growth and the large populations of the Middle East will also offer future opportunities. New communication and software developments are making it increasingly possible for retailers to offer a seamless shopping experience using all the available shopping channels - mobile devices, computers, bricks-and-mortar, television, radio, direct mail, catalogues, and so on.

In our existing climate of digital interaction, the concept of a 'Sharing Economy' is gaining momentum. New developments are following in the footsteps of those entrepreneurs who created sites where people share their houses and car spaces. While the sharing economy initially gained traction amongst citizens it is now governments and businesses which are exploring the opportunities the Sharing Economy offers.

M-commerce is one of the hottest topics globally and the market is growing at a staggering rate. While this boom will eventually taper off; m-commerce will remain one of the leading growth areas for some years driven by the younger generation and its mobile-centric lifestyle. Consumers are relying more and more on their Smartphone's when conducting day-to-day communication and transactions and this will lead m-commerce to account for an ever-increasing proportion of the e-commerce market.

Underpinning many popular online and mobile services is the entertainment industry and in particular the vast array of mobile apps we have access to. This highly competitive industry is flourishing on the back of improved mobile and broadband infrastructure and consumers continue to embrace being entertained by gaming, social media, video streaming, VoD and digital music. Advertising models are expanding in order to capture revenue from an industry where direct revenue-generating business models are not well received by the broader public.

Key developments:

  • The Sharing Economy and E-commerce sectors will benefit from any advancement in telecoms infrastructure and the continuing uptake of fixed broadband and mobile broadband.
  • It is only a matter of time before disruptive sharing developments take place in other industries as well - the electricity industry is a good example.
  • The sharing and networking economy is opening up a whole new range of business opportunities for personal and personalised services.
  • South Korea and China are two of the leading countries e-commerce markets in Asia Pacific.
  • In 2015 the number of apps available from the Apple, Google and Amazon app stores reached around 3 million.
  • The revenue derived from global digital music sales today has finally equalled the amount derived from physical formats.
  • While Nintendo long resisted joining the mobile gaming market it has finally bowed to competitive pressure and announced in 2015 that it would begin publishing and offering mobile games.
  • North America is the largest market for digital ad spending.

Table of Contents

1. The sharing and networking economy

  • 1.1 Robots vs the sharing economy
  • 1.2 Computer transactions, not people, are driving the need for all-fibre networks
  • 1.3 Collaborative consumption
    • 1.3.1 Opportunities
    • 1.3.2 Inhibitors
  • 1.4 Sharing economy published statistics
  • 1.5 Examples of sharing economy services
    • 1.5.1 Concierge services
    • 1.5.2 Vacant parking spaces on the internet
    • 1.5.3 YouTube for authors
    • 1.5.4 Currency Exchange
  • 1.6 Transport a key area for the sharing economy
  • 1.7 Crowdsourced WiFi

2. The digital environment is transforming Government

  • 2.1 Governments under pressure
    • 2.1.1 Governments are a key driver to the digital economy
  • 2.2 E-government
    • 2.2.1 E-government leaders
    • 2.2.2 E-government investment
    • 2.2.3 Benefits of e-government
    • 2.2.4 Barriers to e-government
    • 2.2.5 Telecoms infrastructure is key to e-government
  • 2.3 M-government
    • 2.3.1 Case study: m-government in South Korea
  • 2.4 Cloud computing and governments
    • 2.4.1 Governments around the world adopting cloud services (g-clouds)
  • 2.5 The sharing economy and governments
    • 2.5.1 Broadband the catalyst for change

3. Global e-commerce, e-payments and m-commerce trends

  • 3.1 Global e-commerce market
    • 3.1.1 Underlying trends
    • 3.1.2 The digital commerce evolution
  • 3.2 Market leaders
    • 3.2.1 E-payments
  • 3.3 Key e-commerce trends
    • 3.3.1 Omni-channel retailing
    • 3.3.2 The changing face of Foursquare
    • 3.3.3 Carrier billing for emerging markets
    • 3.3.4 Content Delivery Networks (CDNs)
    • 3.3.5 Cloud computing and e-commerce
    • 3.3.6 Security concerns
  • 3.4 Global e-commerce market statistics
  • 3.5 Global m-commerce market
    • 3.5.1 Market analysis
    • 3.5.2 M-payments
    • 3.5.3 Key m-commerce trends
    • 3.5.4 Global m-commerce market statistics
  • 3.6 Internet banking (E-banking and m-banking)
    • 3.6.1 The changing face of e-banking
    • 3.6.2 M-banking
    • 3.6.3 Mobile advertising

4. Global digital and mobile apps trends

  • 4.1 Portals or Apps?
    • 4.1.1 Global mobile entertainment revenues
  • 4.2 Mobile app insights
    • 4.2.1 Global mobile app statistics
    • 4.2.2 Leading free and paid apps
    • 4.2.3 Machine learning and apps
  • 4.3 Social networks
    • 4.3.1 The fickle nature of social networks - Twitters turn to feel the heat
  • 4.4 Adult services
  • 4.5 Online and mobile dating
  • 4.6 Mobile photo-messaging
    • 4.6.1 Instagram
  • 4.7 Online and mobile gaming
    • 4.7.1 Gamification
  • 4.8 Online and mobile gambling
  • 4.9 Online and mobile music

5. Global online and mobile advertising trends

  • 5.1 Market summary
  • 5.2 Market insights
    • 5.2.1 Changes in internet advertising
    • 5.2.2
  • The effect of big data on the advertising industry
    • 5.2.3
  • Online advertising does not improve the overall result for advertisers
    • 5.2.4 Mobile advertising
    • 5.2.5 Mobile Location-Based Advertising (Geo-marketing)
    • 5.2.6 TV advertising
    • 5.2.7 Digital ad exchanges
    • 5.2.8 A multi-screen approach gains attention
  • 5.3 Is advertising the price we have to pay for free services?
  • 5.4 Key online advertising categories
    • 5.4.1 In-game advertising
    • 5.4.2 Social network advertising
    • 5.4.3 Online video advertising
    • 5.4.4 Search engine advertising
  • 5.5 Internet media companies - selected insights
    • 5.5.1 Overview
    • 5.5.2 Google - advertising revenues continue to grow
    • 5.5.3 Yahoo - digital display ad revenues slump
    • 5.5.4 Hulu - an unusual dual revenue model
    • 5.5.5 Facebook - prepared to operate in different markets
    • 5.5.6 Amazon's rising threat
  • 5.6 Consumers in focus
    • 5.6.1 Consumers will lead the way
    • 5.6.2 Consumers react to privacy misuse by Internet companies
    • 5.6.3 Consumers are the serfs of the feudal internet companies

6. Selected country case studies

  • 6.1 USA
    • 6.1.1 E-commerce
    • 6.1.2 M-commerce
  • 6.2 Canada
    • 6.2.1 Overview
    • 6.2.2 M-payments
  • 6.3 Latin America
    • 6.3.1 Overview
    • 6.3.2 Mexico
    • 6.3.3 Argentina
    • 6.3.4 Brazil
  • 6.4 Europe
    • 6.4.1 Overview
    • 6.4.2 M-payments
    • 6.4.3 UK m-payment case study
  • 6.5 Africa
    • 6.5.1 Overview
    • 6.5.2 Kenya
    • 6.5.3 Nigeria
    • 6.5.4 South Africa
    • 6.5.5 Rwanda
    • 6.5.6 Tanzania
    • 6.5.7 Uganda
    • 6.5.8 Case study - Tanzania
  • 6.6 Middle East
    • 6.6.1 Kuwait
    • 6.6.2 United Arab Emirates
    • 6.6.3 Saudi Arabia
  • 6.7 Asia
    • 6.7.1 China
    • 6.7.2 Hong Kong
    • 6.7.3 South Korea
    • 6.7.4 Indonesia
    • 6.7.5 Vietnam
  • 6.8 Pacific Region
    • 6.8.1 Australia
    • 6.8.2 New Zealand
  • Table 1 - Global - homespots by the major providers - 2014
  • Table 2 - Australia - estimated government recurrent expenditure - 2012 - 2013
  • Table 3 - Global investment in e-government - 2010 - 2016
  • Table 4 - Top 10 web properties worldwide - 2015
  • Table 5 - Global e-commerce spending - 2011 - 2016
  • Table 6 - Global m-commerce sales - 2012 - 2018
  • Table 7 - Global m-commerce sales by region - 2013; 2017
  • Table 8 - US m-commerce sales - 2011 - 2017
  • Table 9 - Global app store revenue - 2011 - 2016
  • Table 10 - Global - mobile entertainment revenues - 2011 - 2017
  • Table 11 - Global - leading app store competitors by number of apps - 2011 - 2014
  • Table 12 - Global - top 5 fastest growing app categories - 2014
  • Table 13 - Global - largest social networks by user numbers - 2014
  • Table 14 - Global - subscribers to digital music services - 2010 - 2014
  • Table 15 - Global - digital music revenue - 2007 - 2014
  • Table 16 - Global media ad spending and annual change - 2011 - 2016
  • Table 17 - Global digital ad spending and annual change - 2011 - 2016
  • Table 18 - Global mobile internet ad spending and annual change - 2011 - 2016
  • Table 19 - Ad spending by major countries - total media, digital, mobile internet - 2014 - 2015
  • Table 20 - Top ten countries by ad spending per person and per digital Internet user - 2014
  • Table 21 - Market share of mobile internet advertising revenue - major companies - 2012 - 2014
  • Table 22 - Social network advertising revenue by region - 2013 - 2015
  • Table 23 - Global search engine advertising revenue - major companies - 2013 - 2015
  • Table 24 - Google advertising revenue (total and mobile) - 2006 - 2014
  • Table 25 - Facebook advertising revenue (total and mobile) - 2011 - 2014
  • Table 26 - Online retail sales - USA - 2003 - 2018
  • Table 27 - Online m-commerce retail sales - USA - 2012 - 2018
  • Table 28 - Retail e-commerce sales - Canada - 2010 - 2019
  • Table 29 - Europe - top B2C e-commerce growth by country - 2014
  • Table 30 - Western Europe e-commerce sales by country - 2010 - 2015
  • Table 31 - UAE - mobile broadband subscribers and penetration - 2010 - 2015
  • Table 32 - Hong Kong - total number of online shoppers - 2004 - 2014
  • Table 33 - Hong Kong - amount spent by online shoppers - 2014
  • Table 34 - Hong Kong - items purchased by online shoppers - 2014
  • Table 35 - South Korea - m-commerce transaction value - 2012 - 2015
  • Table 36 - South Korea - payment Gateway transaction value - 2012 - 2015
  • Table 37 - South Korea - mobile banking service subscribers - 2003 - 2010
  • Table 38 - Vietnam - Internet users and penetration - 2006 - 2015
  • Table 39 - Vietnam - Internet users by age - 2014
  • Table 40 - Vietnam B2C e-commerce sales indicators - 2013; 2015
  • Table 41 - Vietnam -e-commerce sales - popularity of product categories - 2013
  • Table 42 - Vietnam - top 10 most popular websites for online shopping - 2013
  • Table 43 - Business internet income and annual change - Australia - 2002; 2007 - 2014
  • Table 44 -Australia - Selling over the internet - 2009 - 2014
  • Table 45 - Australia - Selling over the internet by industry sector - 2014
  • Table 46 - Estimated New Zealand population shopping online - 2008 - 2014
  • Chart 1 - Global investment in e-government - 2010 - 2016
  • Chart 2 - Global m-commerce growth (projected) - 2013 - 2018
  • Chart 3 - M-commerce regional sales - 2013; 2017
  • Chart 4 - Major countries - overall, digital, and mobile ad spending - 2014
  • Chart 5 - Overview of business internet income and annual change - Australia - 2002; 2007 - 2014
  • Exhibit 1 - Definition: E-Government
  • Exhibit 2 - Examples of Web 2.0 tools available to governments
  • Exhibit 3 - Examples of common web based e-government applications
  • Exhibit 4 - Open Government Partnership (OGP)
  • Exhibit 5 - Examples of key cloud models
  • Exhibit 6 - Examples of government cloud projects
  • Exhibit 7 - Digital economy - key developments
  • Exhibit 8 - Popular online activities
  • Exhibit 9 - A different approach to employment
  • Exhibit 10 - Examples of popular online retail websites around the world
  • Exhibit 11 - Walmart versus Amazon
  • Exhibit 12 - The rise of PayPal
  • Exhibit 13 - Mobile apps examples across various sectors
  • Exhibit 14 - M-payments in Japan
  • Exhibit 15 - Mobile apps examples
  • Exhibit 16 - Top 5 free leading apps - App Store and Google Play - Q1 2014
  • Exhibit 17 - Top 5 paid leading apps - App Store and Google Play - Q1 2014
  • Exhibit 18 - Mobile video chat and conferencing - a key growth area
  • Exhibit 19 - Digital advertising cost considerations
  • Exhibit 20 - Middle East offers online advertising potential
  • Exhibit 21 - Top industries spending on mobile advertising - 2014
  • Exhibit 22 - Statistics shows customers don't trust B2B companies
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