株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

コネクテッドカーの消費者向けサービス:データのマネタイズ化 - マネタイズ化シナリオ・市場機会・課題

Connected Car Consumer Services: Data Monetization. Monetization scenarios, opportunities, and challenges

発行 Ovum (TMT Intelligence, Informa) 商品コード 585203
出版日 ページ情報 英文 15 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=113.01円で換算しております。
Back to Top
コネクテッドカーの消費者向けサービス:データのマネタイズ化 - マネタイズ化シナリオ・市場機会・課題 Connected Car Consumer Services: Data Monetization. Monetization scenarios, opportunities, and challenges
出版日: 2017年10月17日 ページ情報: 英文 15 Pages
概要

当レポートでは、コネクテッドカーデータのマネタイズ化について調査し、市場の現況、データのマネタイズ化の各種シナリオ、プライバシーなど解消すべき課題の検証、各種提言などをまとめています。

第1章 サマリー

  • 概要
  • Ovumの見解
  • 提言

第2章 市場の現況

  • コネクテッドカー:データの宝庫
  • コネクテッドカーデータ:大規模な先進アナリティクスが必要
  • 仲介プラットフォームの台頭

第3章 市場力学:データのマネタイズ化シナリオ

  • マーケティングへの注力
  • サービスの構築とコストの削減
  • 消費者向け市場
  • デジタル広告

第4章 市場の展望

  • データ獲得競争と企業の不平等性
  • データのコラボレーションと共有:重要だが困難
  • 消費者のデータ共有への意欲:一定ではない
  • デジタル広告の新たな複雑性
  • 大きく残るデータプライバシー上の課題

第5章 付録

目次
Product Code: TE0003-001069

There is no doubt that connected cars will cause exponential growth in user data. What is less certain is how best to monetize this data. The good news is that there are multiple monetization scenarios to explore, for both direct and indirect revenues. But before the benefits of monetizing connected car data can be fully realized, certain issues need to be addressed, including the need for data privacy safeguards, greater collaboration between players, and standardization. Part of Ovum's Connected Car Consumer Services report series, this report identifies

Table of Contents

1. Summary

  • In brief
  • Ovum view
  • Recommendations

2. Market status

  • Connected cars are a data treasure trove
  • Connected car data needs advanced analytics - at scale
  • The rise of brokering platforms

3. Market dynamics: data monetization scenarios

  • Marketing engagement
  • Service development and cost reductions
  • Consumer vertical markets
  • Digital advertising

4. Market outlook

  • Not all players are created equal in the arms race for data
  • Collaborating and sharing data is critical - but difficult
  • Consumer willingness to share data is not a given
  • New complexity for digital advertising
  • Data privacy issues loom large

5. Appendix

  • Methodology
  • Further reading
  • Author

List of Figures

  • Figure 1: Connected car data monetization scenarios
  • Figure 2: Selected player data monetization scorecard
  • Figure 3: Consumers' willingness to share personal data
Back to Top