株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

モバイル広告市場における通信企業:スポンサードデータと広告駆動型ロイヤルティ・スキーム

Telcos in Mobile Advertising: Sponsored Data and Ad-driven Loyalty Schemes

発行 Ovum (TMT Intelligence, Informa) 商品コード 355530
出版日 ページ情報 英文 18 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1GBP=158.31円で換算しております。
Back to Top
モバイル広告市場における通信企業:スポンサードデータと広告駆動型ロイヤルティ・スキーム Telcos in Mobile Advertising: Sponsored Data and Ad-driven Loyalty Schemes
出版日: 2015年12月01日 ページ情報: 英文 18 Pages
概要

通信とデジタルメディア環境との一体化が進む状況下で、通信企業は同業他社やOTT業者との差別化を図らねばなりません。しかし、標準的なサービス指標だけでは差別化は図れないため、様々な手段で顧客エンゲージメントのための広告を打ち、スポンサー側の強力なブランド力で顧客を引き付けようとしています。一つの代表例が「スポンサードデータ」(Sponsored data) で、これは新たな広告市場として人気を高めつつあります。もう一つが「広告駆動型ロイヤルティ・スキーム」 (Ad-driven Loyalty Schemes) ですが、こちらはまだ広く普及していません。現在はブランド品企業やコンテンツ・プロバイダーが主たる顧客ですが、今後は各種メーカーや企業向けサービス、また教育・医療・金融サービスといった業界でも利用が広がる見通しです。

当レポートでは、モバイル通信広告市場の新たな潮流 - スポンサードデータと広告駆動型ロイヤルティ・スキーム - と今後の見通しについて分析し、各サービスの概要や、利害関係者 (消費者、広告主) にとっての利点、今後克服すべき課題 (顧客獲得手段、サービス・料金プランの改善点など)、「ネットの中立性」の問題、主要企業によるベストプラクティス (China Telecom、AT&T、Telefonica/O2) などについて調査しております。

第1章 サマリー

  • 概要
  • Ovumの見解
  • 提言

第2章 市場の現状

  • 顧客エンゲージメント用ツールとしての広告
  • 広告駆動型ロイヤルティ・スキーム (Ad-driven loyalty schemes)
  • スポンサードデータ (Sponsored data) プラン
  • スポンサードデータの報酬

第3章 市場のダイナミクス

  • スポンサードデータの新たなエコシステム
  • スポンサードデータ:利害関係者にとっての利点
  • スポンサードデータと「ネットの中立性」

第4章 市場の展望

  • 新興国市場でのスポンサードデータの明るい展望
  • 広告駆動型ロイヤルティ・スキームにも関心が集まるが、すぐには成長しない
  • 提言:Ad-driven loyalty schemes
  • 提言:スポンサードデータ

第5章 付録

  • 分析手法
  • 関連調査
  • 著者

図表一覧

目次
Product Code: TE0003-000883

Telcos can implement customer engagement advertising in a number of ways, including through sponsored data plans, which are becoming popular in emerging markets, and ad-driven loyalty schemes, which are still not common in the telco domain.

Highlights

  • In a converged communications and digital media environment, telcos not only have to differentiate against other telcos but also OTT players. This can be difficult if based on standard service parameters alone, which is where ad-driven loyalty schemes based on strong brand partnerships can help.
  • There is a large pool of parties that could potentially become data sponsors. Consumer retail brands and content providers are the most active sponsors today, but future sponsors could include OEMs and enterprises in the corporate sector and verticals such as education, health, and financial services.
  • Unmetered access will prompt consumers to more readily engage with a sponsor's service and/or advertising message. For example, consumers might be more inclined to click on a video or download an app if they knew that watching it will not eat into their data allowance.
  • Explains how to maximise opportunities for sponsored data plans and sponsored data rewards.
  • Lists the key requirements for a successful ad-driven loyalty program.

Features Benefits

  • Explains how to maximise opportunities for sponsored data plans and sponsored data rewards.
  • Lists the key requirements for a successful ad-driven loyalty program.
  • Includes detailed best practice case studies from China Telecom, AT&T, and Telefonica/O2.
  • ?

Questions Answers

  • What is the difference between sponsored data and data rewards? Which works best and why?
  • Are there any net neutrality issues for sponsored data, and if so what measures can be taken?
  • What are the key features of a well-designed sponsored data plan?

Table of Contents

1. Summary

  • In brief
  • Ovum view
  • Recommendations

2. Market status

  • Advertising as a customer engagement tool
  • Ad-driven loyalty schemes
  • Sponsored data plans
  • Sponsored data rewards

3. Market dynamics

  • An emerging ecosystem for sponsored data
  • Sponsored data: benefits to stakeholders
  • Sponsored data and net neutrality

4. Market outlook

  • Good prospects for sponsored data in emerging markets
  • Ad-driven loyalty will gain traction, but not overnight
  • Recommendations: Ad-driven loyalty schemes
  • Recommendations: Sponsored data

5. Appendix

  • Methodology
  • Further reading
  • Author

List of Figures

  • Figure 1: Strategies to leverage advertising as a customer engagement tool
  • Figure 2: Consumer views of loyalty schemes by industry segment
  • Figure 3: High-level view of the sponsored data stack
  • Figure 4: Aquto sponsored data enablement platform
  • Figure 5: Global M2M connections forecast, 2014-19
  • Figure 6: Global installed base by wearable device type, 2014-20
Back to Top