株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

意思決定マトリクス:Hadoopプラットフォームの選択 (2015年)

Ovum Decision Matrix: Selecting a Hadoop Platform, 2015

発行 Ovum (TMT Intelligence, Informa) 商品コード 338290
出版日 ページ情報 英文 48 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1GBP=154.30円で換算しております。
Back to Top
意思決定マトリクス:Hadoopプラットフォームの選択 (2015年) Ovum Decision Matrix: Selecting a Hadoop Platform, 2015
出版日: 2015年04月14日 ページ情報: 英文 48 Pages
概要

当レポートでは、Hadoopプラットフォームにおける主要ベンダー (6社) について取り上げ、意思決定マトリクスに基づき、ソリューションの選択、市場とソリューション分析、各社の評価などについて、体系的な情報を提供しています。

サマリー

  • 発展要因
  • Ovumの見解
  • 主な調査結果

ベンダーソリューションの選択

  • 対象基準
  • 除外基準
  • 選択方法
  • Ovumによる格付け
  • Ovum意思決定マトリクスインタラクティブ

市場とソリューション分析

  • Ovum意思決定マトリクス:Hadoop
  • 市場リーダー:Cloudera、Hortonworks、IBM、MapR
  • 市場チャレンジャー:Amazon
  • 市場フォロワー:Pivotal
  • 新興ベンダー

市場リーダー

  • 概要
  • 技術
  • 実行
  • 市場影響

ベンダー分析

  • Vendor Amazon Web Services Elastic MapReduce (EMR) (Ovum推奨:チャレンジャー)
  • Cloudera Distribution including Hadoop 5.2 (Ovum推奨:リーダー)
  • Hortonworks Data Platform 2.2 (Ovum推奨:リーダー)
  • IBM BigInsights 3.0 (Ovum推奨:リーダー)
  • MapR Distribution including Hadoop (Ovum推奨:リーダー)
  • Pivotal HD 2.0 (Ovum推奨:フォロワー)

付録

  • 調査手法
  • 参考文献
  • 著者
目次
Product Code: IT0014-003001

Synopsis

The Hadoop market has winnowed down to a half dozen core providers, and the Hadoop platform is transitioning to have broader appeal to the business.

introduction

As a commercial market, Hadoop is embryonic. However, the market has coalesced over the past year, with commercial providers now developing more enterprise-friendly features and solutions designed to appeal not only to data scientists but to the business.

Highlights

  • Hadoop's niche is expanding from its roots as a platform for data scientists to run standalone, complex analytics to a role that complements the data warehouse and real-time operational databases.

Features Benefits

  • Analyzes the competitive dynamics of the market for Hadoop, the platform best associated with big data analytics.
  • Compares the product and market strategies of the six providers that offer their own Hadoop platforms.
  • Analyzes how Hadoop vendor product and market roadmaps are adapting to serve the mainstream enterprise market.

Questions Answers

  • How do the technology and go-to-market strategies of Hadoop vendors differ?
  • Who are the market leaders, challengers, and followers in this market?

Table of Contents

Summary

  • Catalyst
  • Ovum view
  • Key findings

Vendor solution selection

  • Inclusion criteria
  • Exclusion criteria
  • Methodology
  • Ovum ratings
  • Ovum Decision Matrix Interactive

Market and solution analysis

  • Ovum Decision Matrix: Hadoop, 2015
  • Market leaders: Cloudera, Hortonworks, IBM, and MapR
  • Market challenger: Amazon
  • Market follower: Pivotal
  • Emerging vendors

Market leaders

  • Overview
  • Technology
  • Execution
  • Market impact

Vendor analysis

  • Vendor Amazon Web Services Elastic MapReduce (EMR): (Ovum recommendation: Challenger)
  • Cloudera Distribution including Hadoop 5.2 (Ovum recommendation: Leader)
  • Hortonworks Data Platform 2.2 (Ovum recommendation: Leader)
  • IBM BigInsights 3.0 (Ovum recommendation: Leader)
  • MapR Distribution including Hadoop (Ovum recommendation: Leader)
  • Pivotal HD 2.0 (Ovum recommendation: Follower)

Appendix

  • Methodology
  • Further reading
  • Author
Back to Top