株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

意思決定マトリクス:デジタルマーケティングプラットフォームの選択 (2015年〜2016年)

Ovum Decision Matrix: Selecting a Digital Marketing Platform, 2015-16

発行 Ovum, Ltd. 商品コード 338288
出版日 ページ情報 英文 34 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1GBP=148.54円で換算しております。
Back to Top
意思決定マトリクス:デジタルマーケティングプラットフォームの選択 (2015年〜2016年) Ovum Decision Matrix: Selecting a Digital Marketing Platform, 2015-16
出版日: 2015年07月08日 ページ情報: 英文 34 Pages
概要

当レポートでは、デジタルマーケティングプラットフォームにおける主要ベンダー (7社) について取り上げ、意思決定マトリクスに基づき、ソリューションの選択、市場とソリューション分析、各社の評価などについて、体系的な情報を提供しています。

サマリー

  • 発展要因
  • Ovumの見解
  • 主な調査結果

ベンダーソリューションの選択

  • 対象基準
  • 除外基準
  • 選択方法
  • Ovumによる格付け

市場とソリューション分析

  • Ovum意思決定マトリクス:デジタルマーケティングプラットフォーム
  • 市場リーダー:Adobe、IBM、Oracle、Salesforce
  • 市場チャレンジャー:SAS、Teradata
  • 市場フォロワー:Marketo
  • 技術
  • 実行
  • 市場影響

ベンダー分析

  • Adobe (Ovum推奨:リーダー)
  • IBM (Ovum推奨:リーダー)
  • Marketo (Ovum推奨:フォロワー)
  • Oracle (Ovum推奨:リーダー)
  • Salesforce (Ovum推奨:リーダー)
  • SAS (Ovum推奨:チャレンジャー)
  • Teradata (Ovum推奨:チャレンジャー)

付録

  • 調査手法
  • 参考文献
  • 著者
目次
Product Code: IT0020-000135

Synopsis

This report evaluates the propositions of what Ovum considers to be the leading seven digital marketing platform vendors serving the global enterprise marketplace.

introduction

This report evaluates the propositions of what Ovum considers to be the leading seven digital marketing platform vendors serving the global enterprise marketplace.

Highlights

  • From a pure technology viewpoint there is little apparent difference between the vendors, with most filling gaps in their product range through acquisitions or the use of partners' products.

Features Benefits

  • Evaluates suppliers of enterprise digital marketing platforms using a robust and proven methodology.
  • Assesses the key market shifts, new directions, and vendor positions.

Questions Answers

  • What product technologies should enterprise buyers include in their requests for information?
  • Which vendors should be invited to bid for enterprise digital marketing platform contracts?

Table of Contents

Summary

  • Catalyst
  • Ovum view
  • Key findings

Vendor solution selection

  • Inclusion criteria
  • Exclusion criteria
  • Methodology
  • Ovum ratings

Market and solution analysis

  • Ovum Decision Matrix: Digital Marketing Platforms, 2015-16
  • Market leaders: Adobe, IBM, Oracle, Salesforce
  • Market challengers: SAS and Teradata
  • Market followers: Marketo
  • Technology
  • Execution
  • Market impact

Vendor analysis

  • Adobe (Ovum recommendation: Leader)
  • IBM (Ovum recommendation: Leader)
  • Marketo (Ovum recommendation: Follower)
  • Oracle (Ovum recommendation: Leader)
  • Salesforce (Ovum recommendation: Leader)
  • SAS (Ovum recommendation: Challenger)
  • Teradata (Ovum recommendation: Challenger)

Appendix

  • Methodology
  • Further reading
  • Author
Back to Top