株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

Telco(電気通信事業者)向けエンタープライズモビリティーマネジメント(EMM)エコシステムの構築

Building an Enterprise Mobility Management Ecosystem for Telcos

発行 Ovum, Ltd. 商品コード 300164
出版日 ページ情報 英文 15 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.27円で換算しております。
Back to Top
Telco(電気通信事業者)向けエンタープライズモビリティーマネジメント(EMM)エコシステムの構築 Building an Enterprise Mobility Management Ecosystem for Telcos
出版日: 2014年03月18日 ページ情報: 英文 15 Pages
概要

エンタープライズモビリティーマネジメント(EMM)市場ではますます競争が激化していますが、依然として多くのTelco(電気通信事業者)はこの市場において主導的な役割を果たすことに重点を置いています。EMMに関しては、Telcoは例えば顧客との契約および請求の関係を築いているなど、すでに多くのことができる状態にありますが、完全なパッケージを提供するためには各分野におけるベンダーパートナーを必要とします。Telcoにとっては、エンタープライズ顧客に付加価値を提供し、これらのビジネスにおける存在感を示すためには、パートナーエコシステムを構築することが重要となってきます。

当レポートでは、エンタープライズモビリティーマネジメント(EMM)市場における競合環境を概括し、包括的なマネージドモビリティーサービスを構成するものが何であるかを確立するとともに、現在のTelco(電気通信事業者)の提供物における隙間を特定し、これらの隙間を埋めるためにパートナーシップを組むことが出来る7つのEMMエコシステムの領域について調査分析するなど、概略以下の構成で取り上げています。

サマリー

  • 発展要因
  • Ovumの見解
  • 主なメッセージ

EMM市場の情勢とTelcoの位置付け

  • 共同の激しい市場;Telcoはその中心にいる必要がある
  • エンタープライズの様々な要求に対応する的確な範囲のサービスを提供
  • 完全に統合されたモビリティーマネジメントサービスを提供しないリスク
  • Telcoができることは多々あるが、完全なパッケージの提供にはパートナーが必要
  • EMMエコシステムの確立

エコシステム領域:通信支出管理(TEM)

  • TEMの機能とエンタープライズの要求
  • Telcoおよび主要企業にとっての利点

エコシステム領域:モバイルアプリケーション管理(MAM)

  • MAMの機能とエンタープライズの要求
  • Telcoおよび主要企業にとっての利点

エコシステム領域:モバイルアプリケーション開発プラットフォーム(MADP)

  • MADPの機能とエンタープライズの要求
  • Telcoおよび主要企業にとっての利点

エコシステム領域:マネージドWLANおよびネットワークアクセス制御(NAC)

  • NACの機能とエンタープライズの要求
  • Telcoおよび主要企業にとっての利点

エコシステム領域:アイデンティティーマネジメント(IM)

  • IMの機能:ITセキュリティーとアクセス制御
  • IMの機能:モビリティーアイデンティティーマネジメント
  • Telcoおよび主要企業にとっての利点

エコシステム領域:ソフトウェアおよびシステム統合

  • 全てを1つにまとめる

付属資料

  • 著者
  • Ovumコンサルティング
  • 免責

図表

目次
Product Code: IT021-000003

This report outlines the competitive landscape of the enterprise mobility management (EMM) market, establishes what constitutes a comprehensive managed mobility service, identifies the gaps in current telco offerings, and examines seven separate areas of the EMM ecosystem where partnerships can be formed to fill those gaps.

Highlights

  • The EMM marketplace is increasingly crowded but many telcos remain committed to taking a leading role here. There is plenty that telcos can already do in terms of EMM (they have the contractual and billing relationship with the customer, for example) but they need vendor partners in various areas to provide the full package. Forward-thinking tier one telcos are already demonstrating the benefits of having these partnerships in place.
  • Building a partner ecosystem is the key for telcos to provide added value to enterprise customers and secure their own presence in those businesses. Ovum has identified seven separate areas where partners are needed to complement and enhance existing telco offerings.
  • Operators risk missing out on their share of this rapidly growing market if they fail to move quickly. Importantly, they need new value-added services to help them cement their relationships with corporate customers. Without these, they could see a shortfall in enterprise revenues, as organizations embracing a BYOD model might see no advantage in buying a 'business' mobility service and instead rely instead on employees bringing their own consumer mobility services.

Features Benefits

  • Gain insight into the competitive landscape around managed mobility services, identify where telcos are in a strong position and where they have gaps in their offerings.
  • Identify and understand the differences between the components that telcos need to find partners to provide.

Questions Answers

  • Why is it important for telcos to offer a comprehensive enterprise mobility management service? What are the risks of moving to slowly in this space?
  • What are the components of an enterprise mobility management service that telcos do not generally have the expertise or background to deliver themselves?
  • How and why should all these different components be integrated in order to provide a seamless service that meets the individual needs of enterprise customers?

Table of Contents

Headings

  • Summary
    • Catalyst
    • Ovum view
    • Key messages
  • THE EMM MARKET LANDSCAPE AND TELCO POSITIONING
    • The marketplace is crowded; telcos need to be at the core
    • Providing the right range of services to meet all kinds of enterprise demand
    • The risks of not providing a fully integrated mobility management service
    • There is plenty that telcos can do, but they need partners to provide the full package
    • Establishing an EMM ecosystem
  • ECOSYSTEM AREA: TELECOMS EXPENSE MANAGEMENT
    • TEM features and enterprise demand
    • Benefits for telcos and key players
  • ECOSYSTEM AREA: MOBILE DEVICE MANAGEMENT
    • MDM features and enterprise demand
    • Benefits for telcos and key players
  • ECOSYSTEM AREA: MOBILE APPLICATION MANAGEMENT
    • MAM features and enterprise demand
    • Benefits for telcos and key players
  • ECOSYSTEM AREA: MOBILE APPLICATION DEVELOPMENT PLATFORM
    • MADP features and enterprise demand
    • Benefits for telcos and key players
  • ECOSYSTEM AREA: MANAGED WLAN AND NETWORK ACCESS CONTROL
    • NAC features and enterprise demand
    • Benefits for telcos and key players
  • ECOSYSTEM AREA: IDENTITY MANAGEMENT
    • IM features: IT security and access management
    • IM features: mobile identity management
    • Benefits for telcos and key players
  • ECOSYSTEM AREA: SOFTWARE AND SYSTEMS INTEGRATION
    • Bringing it all together
  • APPENDIX
    • Authors
    • Ovum Consulting
    • Disclaimer

Figures

  • Figure 1: The crowded enterprise mobility management marketplace
  • Figure 2: A full managed mobility service: telco capabilities, and where partners are needed
Back to Top